سایت صدای اقتصاد نوشت:

طبق آمار اعلامی مجله فوربس، ایران پس از روسیه و آمریکا، سومین کشور جهان از نظر تعداد مهندسان است. البته در این رده بندی، آمار مهندسان چینی و هندی به دلیل در دسترس نبودن اطلاعات لحاظ نشده است.

طبق آن چه مجله فوربس اعلام کرده، روسیه دارای بیشترین تعداد مهندسان جهان است. روسیه هر سال بیشترین تعداد مهندس را فارغ التحصیل می کند. پس از آن، کشور آمریکا قرار داد و سپس رتبه سوم تربیت بیشترین مهندس در جهان به ایران اختصاص یافته است. البته باید گفت که در رده بندی فوربس آمار مهندسان چینی و هندی به دلیل در دسترس نبودن اطلاعات لحاظ نشده است.

فوربس با انتشار یک اینفوگرافیک، تحلیل کرده است که بر خلاف این که به نظر می رسد بیشترین تعداد مهندسان جهان در کشورهایی با اقتصادهای بسیار پیشرفته تربیت شوند، اما شاهد تغییراتی در فارغ التحصیل شدن مهندسان هستیم و می بینیم که تعداد زیادی از مهندسان جهان در کشورهای در حال توسعه و اقتصادهای نوظهور در حال رشد هستند.

روسیه سالانه حدود 454 هزار مهندس تربیت می کند و آمریکا سالی 237 هزار و 826 مهندس. طبق آمار اعلامی فوربس، در ایران نیز سالی 233 هزار و 695 مهندس از دانشگاه‌های فارغ التحصیل می شوند. پس از ایران، کشورهای ژاپن و کره جنوبی به ترتیب در رتبه چهارم و پنجم تولید مهندس جهان قرار دارند. ژاپن سالی 168 هزار و 214 مهندس و کره جنوبی سالی 146 هزار و 858 مهندس تربیت می کند.

رتبه‌های ششم تا دهم کشورهای با بیشترین تعداد تربیت مهندس، به ترتیب متعلق به اندونزِی، اوکراین، مکزیک، فرانسه و ویتنام است. اندونزی 140 هزار و 165 مهندس، اوکراین 130 هزار و 391 مهندس، مکزیک 113 هزار و 944 مهندس، فرانسه 104 هزار و 746 مهندس و ویتنام نیز 100 هزار و 390 مهندس در طول سال تربیت می کنند.

3939

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 425736

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 3 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • مهندس IR ۰۴:۴۰ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۵
    6 0
    من همان سال اول با دیدن شیوه‌ی آموزشی ... جزوه محوری و حفظی بودن محض و نحوه‌ی نمره‌دادن و پارتی بازی و رفیق‌بازی در دانشگاه، بی‌خیال رشته برق شده و ترک تحصیل کردم و به بازار کار رفتم... و این بهترین تصمیم زندگی‌ام بود... اما کسی را میشناسم که با رتبه ۲۰۰۰۰۰ کنکور در دانشگاه آزاد دهستانی قبول شد، اما راحت انتقالی گرفت و به تهران آمد، به طرز معجزه آسایی معدلش عالی "سکه" و طلایی شد ارشد رو هم در پردیس دانشگاه شریف توی جزیره کیش خوند... و الان داره دکتری هم پولی در خارج میخونه کلی مدعی هست
  • مهندس بی کار IR ۰۵:۰۷ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۵
    5 1
    چقدر این امار خنده دار است کدام تربیت مهندس؟؟؟ یه سری دروس که هیچ ربطی به مهندسی ندارد با یک مشت استاد بی سواد که هیچ چیز به دانشجو بد بخت یاد نمی دهد، وقتی معدل 18 مهندسی مکانیک دانشگاه ازاد تهران جنوب در مصاحبه تخصصی رد بشه باید فاتحه کل وزارت علوم را خواند