۰ نفر
۲۴ خرداد ۱۳۹۴ - ۰۰:۳۰

العالم نوشت:

منابع امنیتی خبر کشته شدن تروریست خطرناک و فرد شماره دو گروهک تروریستی انصارالشریعه در درگیری های سوریه را تایید کردند.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، کمال زروق که طراح عملیات تروریستی در تونس بود و تعدادی از شخصیت های سیاسی، امنیتی و نظامی این کشور قربانی اقدام های تروریستی وی بودند در سوریه از پا در آمد.

پرونده های قضایی، دست داشتن وی را در ترور شخصیت های سیاسی و هدف قرار دادن عناصر امنیتی و ارتش تونس ثابت می کند، ضمن آن که وی عامل اعزام صدها جوان تونسی به سوریه برای پیوستن به گروههای تروریستی بود.

نشریه "افریقیا للاعلام" که پایگاه اطلاع رسانی گردان عقبه بن نافع است در مطلبی در توییتر خبر کشته شدن کمال زروق در نزدیکی شهر تل تدمر در نزدیکی البرکه سوریه را منتشر کرد.

وی پس از درگیری های 3 ژانویه 2014 میان نیروهای امنیتی تونس که قصد دستگیری وی را داشتند با جوانان عضو انصارالشریعه از مسجد التوبه در جبل الاحمر به مسجد الیاسمین در اریانه منتقل شد و سپس خاک تونس را ترک کرد.

تحقیقات قضایی و امنیتی نشان می دهد که وی بعد از فرار از تونس با کمک یک گروه دیگر توانست همسر خود را از کشور خارج کند و در لیبی وی را ملاقات نماید.

در این پرونده تعدادی تروریست نقش داشتند که بعد از بازداشت اعتراف کردند با وارد کردن مقادیری اسلحه به تونس و به کارگیری آن، طرح اعلام امارت اسلامی را در منطقه مدنین در سر داشته اند.

کمال زروق سی و چند ساله از اهالی منطقه جبل الاحمر تونس بود که در خارج از این کشور به عنوان نگهبان شب و فروشنده لباس فعالیت داشت و پس از 14 ژانویه 2011 با پوشیدن لباس عربی و ریش بلند و با استفاده از اوضاع نابسامان امنیتی در آن زمان وارد تونس شد، در چندین مسجد به نشر افکار افراط گرایانه خود پرداخت و مردم را به کشتن و سر بریدن نیروهای امنیتی تشویق می کرد و حتی بعد از رفتن به سوریه از طریق انتشار ویدیو خواستار کشتن و انتقام از عناصر امنیتی که از نظر وی "طاغوت" بودند، می شد.

وی پس از انقلاب تونس به سلفی ها پیوست و از اواخر 2012 تحت پیگرد قرار گرفت و خانه اش در دسامبر 2013 در الجبل الاحمر محاصره شد اما طرفدارانش هربار وی را فراری می دادند.

زروق در سلسله مراتب گروه تروریستی انصارالشریعه پیشرفت کرد و به عضویت هیات شرعی درآمد و عضو ارشد مکتب تبلیغاتی شد و در اردوگاههای تبلیغاتی و حلقه های دینی مساجد تحت کنترل انصارالشریعه به تدریس پرداخت.

وی در سخنرانی های خود جهاد از نوع تکفیری را تبیلغ می کرد و از ارادت خود به گروه القاعده و اسامه بن لادن سرکرده آن سخن می گفت.

4949

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 425655

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 9 =