رئیس جمهور در ادامه کنفرانس خبری خود اشتغال را مشکل بزرگ کشور عنوان کرد.

به گزارش خبرآنلاین، رئيس جمهور درپاسخ به سوالي درباره تورم، يارانه ، سهميه بنزين و يارانه نان گفت: من توضيح دادم که آنچه که دولت و مراکز رسمي اعلام مي کنند، بر مبناي يک سبد آن را اعلام مي کنند. ما هم روزانه قيمت اجناس را مي گيریم. خود من هم هفته اي دوبار اين قيمت ها را مي گيرم. معيار جيب مردم است. آن ها هم چهارچوبي براي اعلام برنامه هايشان دارند. بازار دچار يک آرامش و ثباتي است. اينکه امروز يک جنس يک قيمتي داشته باشد و فردا يک قيمت اينگونه نيست. قيمتي که ما هر روز مي گيريم تغييرات آنچنان نيست. وقتي مي گوييم 15 درصد تورم است، يعني اينکه اين جنس نسبت به پارسال گران شده است. اما تلاش دولت اين است که زندگي مردم بهتر باشد.

نسبت به سال گذشته 10 ميليارد دلار کسري درآمد نفتي داريم. نسبت به سال قبل 20 ميليارد کسري واريزي به دولت داريم. ما در هرينه هاي جاري در حال کاهش هزينه ها و صرف آن در هزينه هاي عمراني هستيم. ما در سال گذشته 35 هزار ميليارد تومان صرف هزينه هاي عمراني کرديم، سال قبل از آن هم 21 هزار ميليارد هزينه کرده بوديم اين درحالي است که در سال 91 12 هزار ميليارد بود. اين يک حرکت بسيار خوبي است. اين آمارها نشان خوبي است. اما يک مشکل بزرگتر وجود دارد و آن مسئله اشتغال است. تا ما نتوانيم رونق اقتصادي ايجاد کنيم، اين همه جوان بيکار از پسر و دختر از بين نمي رود. وقتي مي آييم اشتغال خالص را مي بينيم آمار مناسبي نيست. اينکه مي گوييم جامعه بايد آرام باشد و همه بايد کمک کنيم سرمايه خارجي جمع بشود، يک مسئله مهم آن اشتغال است.
رئيس جمهور همچنين در تصحيح يک سوال گفت: آمريکايي ها طرح هاي مختلفي را از زمان حمله گروهک هاي تروريستي اعلام کردند. آن ها گفتند که نيرو مي فرستيم، شيعه و سني را آموزش بدهند. ادعاها تاکنون ادعاهاي توخالي بوده است. در عراق آنچه که جلوي تروريسم را گرفته مردم و دولت عراق بوده و ايران هم به سهم خودش کمک کرده است. اين ها ادعاهايي است که با واقعيت فاصله دارد. ما هم هر کمکي که بتوانيم انجام خواهيم داد.

 

2929

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 425567

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 8 =