روحانی: نهادهای "خصولتی" نگذاشتند اصل 44 به درستی اجرا شود/6

رئیس جمهور گفت: برخی نهادها که نه می شود گفت دولتی هستند و نه خصوصی و به "خصولتی" معروفند نگذاشتند کار اجرای اصل 44 قانون اساسی به درستی پیش برود.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، حسن روحانی به سوالی به این شرح پاسخ داد: با توجه به اینکه سالگرد اجرای سیاست های اصل 44 قانون اساسی به نظر شما بعد از گذشت یک دهه تا چه حد توزیع ثروت از این طریق محقق شده و در عین حال آمارهای دولت مبنی بر کاهش تورم، نمودش در بازار سرمایه ندارد و نظر شما درباره بورس چیست؟

رئیس جمهور اظهار کرد:  اجرای این اصل انقلاب اقتصادی به دنبال خواهد داشت و اگر دقیق اجرا می شد انقلاب اقتصادی رخ داده بود. متاسفانه این اصل به درستی انجام نشده است. در سفرهای استانی مسئولان می گویند واگذاری ها در چارچوب قانونی نبوده است. متاسفانه برخی نهادها که نه می شود گفت دولتی هستند و نه خصوصی و به "خصولتی" معروفند نگذاشتند کار درست پیش برود.

روحانی با تاکید بر اینکه کاهش تورم به معنای ارزانی نیست،  ادامه داد: دولت در زمینه آمارها چیزی سفارش نمی دهد. مرکز آمار و بانک مرکزی آمار را ارائه می دهد اما اینکه اثر این آمار در زندگی مردم چگونه است، وقتی می گوییم تورم نرخش کاهش پیدا کرده است معنی اش این است که ماشینی که با سرعت 40 کیلیومتر می رود، سرعتش شده 15 کیلومتر شده است. معنی آن ایستادن یا دنده عقب نیست. ما ماشینی را که با سرعت به سمت پرتگاه می رفته را به مسیر درست آورده و سرعتش کم شده است.

وی گفت: دولت دخالت مستقیم بر بازار سرمایه ندارد. اما نظارت دارد که شفاف عمل کند. اساس بازار سرمایه به رونق اقتصادی وابسته است. در بلند مدت مسیر بازار سرمایه را مثبت می بینیم

رئیس جمهور اظهار کرد: با اینکه سال سختی است برای ما چراکه درآمد نفتی ما کاهش پیدا کرده است اما امیدواریم امسال بورس کمی رونق بگیرد.

او در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر اینکه برخی قوانین در کشور معطل مانده که پول نمی خواهد و به تحریم هم ربطی ندارد مثل تاخیر در آزادسازی سهام عدالت و اجرای کد کالا، بهبود محیط کسب و کار، منع هزینه دولت در ورزش حرفه ای و منع اشتغال پزشکان در دو بخش خصوصی و دولتی. چرا این قوانین اجرایی نمی شود؟ اظهار کرد: وظیفه دولت اجرای قانون است اما برخی قوانین در چارچوب هزینه ها  و درآمدهاست. برخی قوانینی که مورد نظر است مثل بهبود فضای کسب و کار در حال اجراست و رتبه ما افزایش پیدا کرده و از 152 و به 130 رسیدیم . 22 رتبه به سمت مثبت حرکت کردیم.

روحانی اظهار کرد: برای سهام عدالت دولت به دنبال تهیه لایحه است البته هماهنگی هایی لازم داریم و تقدیم مجلس می کنیم. قانون برنامه پنجساله نیز رو به پایان است و آیین نامه ها را اجرایی کردیم و اساس کار دولت این است که قاونین اجرا شود حتی قوانینی که سالها مانده بود مثل قانون جانبازان که از سال 86 اجرایی نشده بود.

29213

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 425553

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =