۰ نفر
۲۳ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۲:۳۰

جای شان کار قائم مقام وزارت امورخارجه هند بعدازظهر روز شنبه با دکتر محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان دیدار و گفتگو کرد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین به نقل از دیپلماسی رسانه ای وزارت امور خارجه، محمد جواد ظریف در این دیدار ضمن تشریح گفتگوهای میان جمهوری اسلامی ایران با گروه مذاکره کننده 1+5 گفت: جامعه بین المللی نباید تنها ناظر این گفتگوها باشد و لازم است در آن نقش ایفاء کند تا به نتیجه برسد.

دکتر ظریف در ادامه با اشاره به مناسبات گسترده بین جمهوری اسلامی ایران و هند خاطر نشان ساخت: زمینه های بسیاری برای توسعه و گسترش بیش از پیش همکاری در زمینه های مختلف بویژه انرژی وجود دارد.  درهای ایران برای افزایش همکاری ها بر روی هند باز است.

جای شان کار قائم مقام وزیر امورخارجه هند نیز با اشاره به اهمیت جمهوری اسلامی ایران برای هند گفت: امیدواریم که گفتگوهای 1+5 با جمهوری اسلامی ایران هر چه زودتر به نتیجه برسد تا بتوان همکاری های گسترده تری را برنامه ریزی کرد. وی همچنین ابراز داشت: اولویت های هند برای همکاریها با ایران در حوزه های تجارت، انرژی و حمل و نقل می باشد و دولت هند اراده جدی برای گسترش همکاری ها دارد.

قائم مقام وزارت امورخارجه هند، توسعه بندر چابهار را یک نمونه از طرح های توسعه و افزایش همکاریها عنوان کرد و گفت: در نظر داریم در این بندر در زمینه های برق، پتروشیمی و راه آهن با طرفهای ایرانی همکاری نمائیم.

52310

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 425541

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 4 =