تسنیم نوشت:

منابع خبری از تشدید اختلاف بین شاهزادگان آل سعود در پی مرگ فرمانده نیروی هوایی ارتش عربستان در زمینه حمله به یمن خبر داده و تصریح کردند این اختلافات باعث کاهش تعداد حملات به یمن شده است.

به گزارش خبرگزاری تسنیم، پایگاه خبری الخبر پرس در گزارشی نوشت حملات تجاوز عربستان سعودی و یمن اخیراً در پی بروز اختلافات گسترده در داخل خاندان پادشاهی در نتیجه تشدید درگیری ‌ها بین ارتش عربستان و ارتش یمن با پشتیبانی کمیته‌ های مردمی کاهش یافته است. این در حالی است که پیشروی‌ های ارتش یمن در مرزها ادامه دارد و هشدارها در مورد باز پس ‌گیری شهر های اشغال شده از سوی عربستان سعودی را بیشتر کرده است.

منابع نزدیک به خاندان پادشاهی عربستان سعودی از بروز اختلافات گسترده بین امرای سعودی خبر می ‌دهند. نگرانی ‌های گسترده‌ ای در ریاض بعد از کشته شدن فرمانده نیروی هوایی عربستان و به اسارت درآمدن فرمانده گارد ملی این کشور از سوی ارتش یمن و کمیته‌ های مردمی وابسته به انصار الله ایجاد شده است.

این منابع تأکید دارند که شاهزادگان سعودی ملک سلمان و فرزند وی را مسئول شکست های ارتش عربستان می‌ دانند،‌ به ویژه اینکه محمد بن سلمان در اقدامی جسورانه و غیرقابل توجیه در حالی عربستان سعودی را ترک کرده که ارتش این کشور ضربات درد آور و پی در پی در جنگ دریافت می ‌کند.

شاهزادگان معترض به این حملات تأکید دارند که حملات هوایی عربستان به شهروندان یمن در صنعا و صعده و حجه و سایر استان ‌های کشور باعث تحریک افکار عمومی یمن بر ضد عربستان می ‌شود و در نهایت هزاران مبارز یمنی را به سمت مرزهای عربستان سعودی می‌ فرستد تا از ارتش این کشور که قربانی سیاست‌های خودکامه ملک سلمان شده اند، انتقام بگیرند.

این منابع اعلام کردند که عربستان تصمیم به کاهش حملات هوایی به یمن گرفته، چرا که از واکنش مردم این کشور بیم دارد و نگران است که اوضاع نجران و عسیر و جیزان از کنترل کامل ارتش عربستان خارج شود، این در حالی است که هزاران نفر از عناصر ارتش در پی حملات ارتش یمن و کمیته ‌های مردمی، از جبهه‌ ها فرار کرده اند.

این در حالی است که یگان ‌های ویژه ارتش یمن اخیراً درگیری‌ های سختی را در منطقه الطوال بر ضد ارتش عربستان سعودی دنبال کردند،‌ در این درگیری‌ها که 36 ساعت به طول انجامید، 31 نظامی عربستان سعودی به اسارت درآمدند. همچنین هواپیماهای سعودی در حمله به یک اردوگاه این کشور که ارتش یمن بر آن مسلط شده بود، 13 نظامی خودی را کشتند. یمنی ها در این عملیات به اردوگاه مذکور از سه جهت جهت حمله کردند و موانعی را برای جلوگیری از فرار نظامیان از موقعیت نصب کردند. آنها اجازه تماس بی ‌سیمی نیروهای محاصره شده با ارتش عربستان را دادند تا مانع از موشک باران این پایگاه شوند.

وزارت دفاع عربستان چهارشنبه در بیانیه‌ای اعلام کرد که «محمد بن احمد الشعلان» فرمانده نیروهای هوایی این کشور به دلیل ایست قلبی درگذشت، اما یک منبع یمنی در نیویورک ضمن تکذیب اخبار منتشر شده درباره مرگ الشعلان اعلام کرد که وی در حملات موشکی یمن کشته شد.

این منبع یمنی که نخواست نامش فاش شود، افزود: الشعلان پنج روز گذشته در حملات موشکی ارتش یمن به منطقه «خمیس مشیط» عربستان کشته شد.

ارتش یمن اوایل هفته جاری به وسیله یک موشک اسکاد، پایگاه هوایی «امیر خالد» را هدف قرار داد. این پایگاه در شهر خمیس مشیط در جنوب عربستان سعودی قرار دارد.

خبرهای رسیده حاکی از آن است که این موشک دقیقا به هدف مورد نظر اصابت کرده است، این در حالی است که برخی منابع خبری عربستان گزارش دادند که این موشک قبل از اصابت، با سامانه دفاعی هدف قرار گرفته است.

5252

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 425430

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 15 =