حزب کارگزاران جدید کلید خورد/ آیا این افراد،جرات اعلام برائت از احمدی نژاد را دارند؟

گروهی از وزیران دولتهای نهم و دهم قصد دارند تشکلی را که نام "جبهه یاران کارآمدی و تحول ایران اسلامی"(یکتا) نهاده اند اعلام موجودیت کنند.

مرتضی شهسواری:این تشکل اعلام کرده همایش اعلام موجودیت خود را در روز  25 خرداد در مجتمع فرهنگی شهدای هفت تیر برگزار می‌کند.

این جبهه که تلاش می کند خود را جدا از احمدی نژاد بداند در شورای مرکزی خود از عناصر حلقه موسوم به "انحرافی " استفاده نکرده اما اعضای آن تا کنون کمترین انتقادها را به شخص احمدی نژاد داشته اند و معلوم نیست در آینده منتقد وی باشند. کما اینکه در جریان بازداشت بقایی هیچیک از آنها واکنش مثبت نشان ندادند.

یاران احمدی نژاد گفته اند هدف شان از نشکل،بررسی و گزارش مشکلات کشور به صورت شفاف در موضوعات سیاست خارجی، داخلی، اقتصادی،فرهنگی و آسیب‌های اجتماعی به مسئولان است.

 فریدون عباسی رئیس سابق سازمان انرژی اتمی درباره ارتباط این مجمع با احمدی‌نژاد گفته بود: این مجمع به صورت جداگانه فعالیت‌های خودش را دنبال می‌کند و احمدی‌نژاد هم افراد و ساز و کار خودش را دارد.

گفتی است دبیر این جبهه تا تشکیل جلسه و مشخص شدن شورای مرکزی برعهده حمیدرضا حاجی بابایی وزیر آموزش و پروش دولت دهم خواهد بود. با این حال هنوز خبری در این مورد که این تشکل درخواستی برای فعالیت قانونی کرده باشد منتشر نشده است.


اسامی منتشر شده از برخی از اعضای هیات موسس  این تشکل نشان می دهد افراد یادشده در میان اعضای دولت ضعیف احمدی نژاد، ضعیف تر از همکاران خود بوده اند.

 حمیدرضا حاجی بابایی وزیر آموزش و پرورش دولت دهم،فریدون عباسی دوانی رئیس سازمان انرژی اتمی دولت دهم، محمد مهدی زاهدی وزیر علوم و تحقیقات دولت نهم،کامران دانشجو  وزیر علوم و تحقیقات دولت دهم، سید محمد حسینی  وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی دولت دهم، محمد حسن طریقت منفرد وزیر بهداشت دولت دهم، مسعود زریبافان رئیس بنیاد شهد دولت دهم، محمد عباسی وزیر ورزش و جوانان دولت دهم،مصطفی محمد نجار وزیر دفاع دولت نهم و وزیر کشور دولت دهم
، لطف‌الله فروزنده معاون پارلمانی دولت دهم، علیرضا علی احمدی وزیر آموزش و پرورش دولت نهم،ابراهیم عزیزی معاون توسعه و برنامه ریزی دولت نهم از اعضای این تشکل هستند.

هنوز معلوم نیست نجار که پیش از این عضو نیروهای مسلح بوده است،حق عضویت در این تشکل سیاسی را دارد یا خیر.

 

 

1717

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 425415

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 2 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 4
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۱۳:۰۹ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۳
    8 0
    چه روزی رو هم برای اعلام موجودیتشون انتخاب کردن 25 خرداد، هه هه
  • مهدی IR ۱۳:۳۸ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۳
    6 0
    .... به گل آراسته شد
  • محمد IR ۱۴:۲۵ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۳
    3 22
    این افراد عدم ارتباط خود با احمدی نژاد را اعلام کرده اند. در ثانی دولت احمدی نژاد یکی از با نشاط ترین و پرکارترین دولت ها بوده است که بعد ها معلوم می شود.... بزار روحانی برنامه 1 ماهه و 100 روزه و... رو پیاده کنه...
  • ایرانی A1 ۱۸:۵۶ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۳
    12 1
    اوه اوه اوه وجود دو نفره دانشجو و زریبافان میتونه نظم کل دنیا رو به هم بریزه چه برسه به ایران.