اولین نشست رابطین جامعه روحانیت مبارز با شورای همگرایی اصولگرایان صبح امروز شنبه با حضور جمع زیادی از چهره های اصولگرا در مجتمع آدینه تهران برگزار شد.

 

به گزارش مهر،حجت الاسلام سید رضا تقوی در این نشست با بیان اینکه حضور شما اصولگرایان در این جلسات نشانگر بینش و بصیرت شما است، اظهار کرد: شما شرایط زمان را به خوبی درک کردید و اینگونه هم اندیشی ها را برای پیشبرد کار ضروری می دانید و ما را تشویق می کنید که کار را دنبال کنیم.

وی افزود: در این جلسه نمایندگان جامعه روحانیت مبارز در استانها همچنین رابطینی که در جهت همگرایی اصولگرایان تلاش می کنند حضور دارند.

رئیس شورای همگرایی اصولگرایان ادامه داد: ما وقتی که به شرایط جامعه و زمان نگاه می کنیم می بینیم که همگرایی برای هرجامعه ای ضروری است و این مسئله برای مجموع نیروهای اصولگرا از ضروریات زندگی سیاسی محسوب می شود. یکی از عوامل موفقیت هر ملتی برای دستیابی به هدف، همگرایی و وحدت است و این موضوع نیاز به توضیح ندارد چراکه در سایه همگرایی استعدادها شکوفا و خلاقیت ها جلوه می کند.

حجت الاسلام تقوی گفت: در همگرایی، استعدادها و اندیشه ها به یکدیگر گره می خورد و اگر با کمک یکدیگر کارها را دنبال کنیم سریع تر به هدف می رسیم و از نظرات جامع نظرات کامل تر متولد می شود.

وی با بیان اینکه همگرایی چراغ امید را در دلها روشن می کند و یاس و ناامیدی را از بین می برد تاکید کرد: این موضوع امید ارزشمندی را در بین نیروهای ارزشی کل کشور ایجاد کرده است. همینکه ما در تهران کنارهم نشسته ایم نیروهای استانی از ما تشکر می کنند.

رئیس شورای همگرایی اصولگرایان تصریح کرد: اجرای عدالت اجتماعی و زدودن فقر و فساد و نفی ستم جز با وحدت و همگرایی محقق نمی شود. در مقابل همگرایی تفرقه وجود دارد که امری مذموم است.

حجت الاسلام تقوی گفت: عذاب و نابودی در پراکندگی است چرا که پراکندگی از گناهان کبیره محسوب می شود. اگر کسی در جهت همگرایی گامی برندارد گناه کرده است و اگر خسارت های بزرگ ایجاد شود آن گناه، گناه کبیره به حساب می آید.

وی با بیان اینکه عقل از مدافعان همگرایی محسوب می شود تاکید کرد: ما به همگرایی تاکید می کنیم تا بر قدرت خود بیفزاییم. ما نمی خواهیم تحقیر شویم بلکه تلاش می کنیم بر قدرت نیروهای ارزشی و ولایی اضافه کنیم زیرا این هدفی مقدس است. قدرت از شرایط عام تکلیف است چرا که عبادت خداوند هم در قدرت صورت می گیرد اما اینکه قدرت برای چه چیزی و چه کاری است باید مورد توجه باشد.

رئیس شورای همگرایی اصولگرایان افزود: اگر قدرت نباشد هیچ چیز نداریم. ما بدنبال جمع توانایی ها و قدرت هستیم و نباید از گفتن این مسئله بپرهیزیم و خجالت بکشیم. البته در پی قدرت برای خدمت هستیم و به قول شهید بهشتی ما شیفتگان خدمتیم نه تشنگان قدرت.

حجت الاسلام تقوی ادامه داد: بنابراین ما به همگرایی تاکید می کنیم تا به قدرت خود بیفزاییم. ما بدنبال افزایش قدرت هستیم تا تاثیرگذار باشیم زیرا این قدرت است که کارها را پیش می برد. می خواهیم در سرنوشت کشور دخالت کنیم و مواضع و رهنمودهای رهبر معظم انقلاب را پیاده سازیم که این جز با کسب قدرت حاصل نمی شود.

وی با تاکید بر اینکه قدرت جز با تحقق و همگرایی حاصل نخواهد شد گفت: قدرت با در کنار هم نشستن و به هم گره خوردن بدست می آید.

رئیس شورای همگرایی اصولگرایان تقویت و توسعه همگرایی را منوط بر ظرفیت شناسی و ظرفیت سازی دانست و تصریح کرد: هر فردی باید ظرفیت خود را بالا ببرد که شامل تقوا، جهاد، زهد و اخلاص می شود اما بحث اصلی ما ظرفیت سازی اجتماعی است.

حجت الاسلام تقوی تاکید کرد: ظرفیت های اجتماعی باید از طریق مشارکت اجتماعی حاصل شود و در ظرفیت شناسی هم توجه به استعدادها لازم است البته گروههای اجتماعی، احزاب و شخصیت ها با هم تفاوت دارند اما آنچه که مهم است بهره وری و بهره برداری از ظرفیت آنهاست.

وی سازماندهی نیروهای مومن و ارزشی را یکی از عوامل افزایش ظرفیت عنوان کرد و گفت: سازماندهی گرایش های نخبگانی که سنخیت فکری و اندیشه ای با ما دارند می تواند به ظرفیت ما بیفزاید. تقویت نگرش سیستمی هم از جمله عوامل افزایش ظرفیت است اما باید توجه داشت که در نگرش سیستمی لازم نیست همه سلایق یکسان باشد چرا که وحدت در اصول کفایت می کند.

رئیس شورای همگرایی اصولگرایان با اشاره به توجه بر اولویت ها بر موضوع همگرایی گفت: باید همه کارها را معطوف به این کنیم که این همگرایی را به سامان برسانیم. فرصت شناسی می تواند به همگرایی کمک کند. برای دیگران فرصت سازی کنیم چرا که امام با فرصت سازی انقلاب اسلامی را به پیروزی رساند یعنی به دیگران میدان دهیم و استعدادها شکوفا شود و اندیشه ها به هم گره برخورد.

حجت الاسلام تقوی گفت: آیا برای جوانان و برای نیروهای علاقه مند فرصت سازی کرده ایم؟ متاسفانه ما گاهی اوقات نه تنها فرصت ساز نیستیم بلکه فرصت سوزیم.

وی در ادامه به آسیب شناسی در بحث همگرایی پرداخت و گفت: اگر همگرایی یک نعمت است در کنار آن باید به آفات آن نیز توجه کنیم. جهل و عدم بصیرت از عوامل اختلاف است، گاهی سکوت کمک به همگرایی است چرا که لزومی ندارد ما هر چه می دانیم را بیان کنیم و در اختیار رسانه ها قرار دهیم چرا که همین چماقی بر سر اصولگرایان می شود.

رئیس شورای همگرایی اصولگرایان خودشیفتگی را از دیگر آفات همگرایی دانست و خاطرنشان کرد: نفسانیت و منیت نمی تواند ما را در کنار هم نگاه دارد. مطلق اندیشی، طرح مسائل اختلافی، عیب جویی، دنیاگرایی، افشاگری و نفوذ فرصت طلبان از دیگر آفاتی است که می تواند به همگرایی ضربه بزند.

حجت الاسلام تقوی همچنین گفت: ما تا امروز به ۲۸ استان سفر کردیم و نشست ها همگرایی را تشکیل دادیم. احزاب اصولگرا و شخصیت ها نیز در این راستا به ما کمک کردند. امروز احزاب اصولگرایی به جایی رسیده اند که معتقدند در آینده هر نیرویی از اصولگرایان به هدف برسد از ما است. این موضوع نکته بسیار ارزشمندی است.

رئیس شورای همگرایی اصولگرایان در پایان تاکید کرد: از دوستان و احزاب اصولگرا که ما را در برگزاری این نشست ها کمک کردند تشکر می کنم. آیت الله موحدی کرمانی نیز قرار بود در جلسه امروز حضور داشته باشد که به دلیل شرکت در جلسه مجمع تشخیص مصلحت نظام نتوانست به این جلسه بیاید.

گفتنی است در این نشست چهره هایی همچون غلامعلی حداد عادل، اسدالله بادامچیان، محمد نبی حبیبی، سید مهدی هاشمی، حسین فدایی، لطف الله فروزنده، مرتضی تمدن، سید علی طاهری، صدرالدین شریعتی، رضا روستاآزاد، کامران دانشجو، حسین الله کرم، سید محمد حسینی، مسعود زریبافان، حجت الاسلام حسین ابراهیمی و حجت الاسلام محمد خرسند حضور دارند.

1717

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 425390

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 3 =