رییس فدراسیون کشتی تاکید کرد تنها کشتی گیرانی در مسابقات جهانی 2015 شرکت می کنند که در مسابقه انتخابی به میدان رفته اند.

ایسنا نوشت:رئیس فدراسیون کشتی در رابطه با موضوعات روز کشتی از جمله کشتی نگرفتن حمید سوریان، بی نظمی های ایجاد شده در مسابقات، زمان اعلام ترکیب تیمهای ملی و همچنین شایعه پیرامون وزن کشی سوریان اظهار نظر کرد.

رسول خادم در مورد برخورد با بی نظمی های رخ داده در مسابقات انتخابی تیمهای ملی گفت: هر زمان که ما با رفتارهای خارج از ضابطه و نظم مماشات کرده ایم چیزی جز افزایش زیان به ورزشمان و فرهنگمان به دنبال نداشته است. گاهی ما با برخی از قهرمانان قابل احترام و افتخار آفرینمان مواجه هستیم که به لحاظ ذهنی حاضر به پذیرفتن این موضوع نیستند که جزئی از کشتی کشور ما هستند و باید در کنار سایر کشتی گیران و جوانان به قانون احترام بگذارند.

وی ادامه داد: وقتی قانونی به عنوان ضوابط و فرآیند انتخاب تیم ملی وضع می شود و وقتی قرار است ما هم مثل بسیاری از کشورهای صاحب نام کشتی دنیا از طریق مسابقات انتخابی برتری خود را به حریفان ثابت کنیم، همه باید به قانون احترام بگذاریم. در کشوری مثل روسیه که 70 سال این ساختار را دارد و قهرمانان بسیار بزرگتر از قهرمانان ما هم در آنجا هستند، هر سال نفرات شاخص در مسابقات انتخابی کشتی می گیرند و اگر می بازند کنار می روند و اگر می برند جزو نفرات برتر قرار می گیرند و فرصت پوشیدن پیراهن تیم ملی را بدست می آورند.

خادم همچنین گفت: فدراسیون کشتی در قبال رفتارهایی که مصداق بی انضباطی بوده بی تفاوت نخواهد بود و تمام موارد به کمیته انضباطی ارجاع داده می شود تا به زودی تشکیل جلسه دهد و اعلام رای کند.

وی در مورد شایعه وزن کشی سوریان مبنی براین که 4 کیلو بالاتر از 59 کیلو بوده اما داوران وزن او را پذیرفته اند، گفت: پس از شنیدن این موضوع، از مسئول کمیته داوران و مسئول وزن کشی پی گیرکردم که به هیچ وجه این موضوع را تائید نکردند. این شایعه ای بوده که از طریق شبکه های مجازی مطرح شده است. من نسبت به این موضوع بسیار حساس هستم.

خادم در مورد تصمیم شورای فنی مبنی بر دعوت سوریان به تمام اردوهای تیم ملی و سایر تصمیمات اعلام شده از سوی این شورا گفت: در جلسه شورای فنی بنا نبوده به حمید سوریان به خاطر شرکت نکردن در مسابقات انتخابی پاداشی داده شود. تصمیم ایشان به عنوان کشتی گیر مورد علاقه فدراسیون و کشتی گیر مورد علاقه مردم، قابل احترام است اما ما قانون را به هیچ وجه از مسیر خود خارج نخواهیم کرد. کشتی گیری در مسابقات جهانی 2015 شرکت می کند که در مسابقات انتخابی شرکت کرده و جزو نفرات برتر قرار گرفته است.

وی همچنین گفت: متاسفانه از 10 سال قبل تابحال آنقدرفقط روی سوریان تاکید کردیم که کشتی گیر دیگر ما در 59 کیلوگرم به آسیایی می رود و نهم می شود. ما تلاش می کنیم ضمن رعایت قانون، برای حفظ قهرمانمان هم اقدام کنیم اما ما قانون را نقض نمی کنیم.

وی در مورد اعلام ترکیب تیمهای ملی تاکید کرد: طبق فرآیند انتخاب تیم ملی، در اوزانی که ابهام وجود دارد با تصمیم کادر فنی و شورای فنی، نفرات برتر که ممکن است نفرات اول و دوم و یا حتی 4 نفر برتر باشند، شاید به مسابقه بین المللی اعزام شوند و یا اینکه شاید مسابقه درون اردویی برگزار شود تا ابهامات رفع شود. در نهایت ملی پوشان اعزامی به مسابقات جهانی لاس وگاس 15 روز مانده به مسابقات جهانی معرفی می شوند.

خادم در مورد دیر اعلام شدن نفرات اعزامی هم گفت:علاوه بر کسب عنوان برتر در مسابقات انتخابی، کشتی گیران باید به شرایط روانی و جسمانی مناسب برای حضور در مسابقات جهانی برسند و همچنین نظم و انضباط اردویی را رعایت کنند. از طرفی دیگر شاید مصدومیتهایی به وجود بیاید. به همین دلیل است که ما نفرات اعزامی را 15 روز مانده به مسابقات جهانی اعلام می کنیم. متاسفانه مصادیق متعددی قبلا بوده که در یک ماه به مسابقات جهانی با بی نظمی های اردویی مواجه شده ایم یا ضرب خوردگی هایی بوجود آمده است.

رئیس فدراسیون دیگر تاکید کرد که نباید امید ملی پوش شدن را از هیچ کشتی گیری گرفت. او در این باره توضیح داد: هیچ کس در مسابقات انتخابی در حاشیه امنیت نبود و چهره های شاخص متعددی شکست خوردند که نشان می دهد در کشتی ما سرمایه وجود دارد بنابراین نباید این امید را در کشتی کشور از بین نبریم و به همه فرصت رسیدن به تیم ملی بدهیم.

خادم در مورد فرآیند انتخاب تیم ملی برای المپیک هم گفت: حتما فرآیند انتخابی تیم ملی برای المپیک که سال نتیجه گیری است، متفاوت خواهد بود و فضای انتخابی محدودتر می شود اما مسابقه انتخابی حتما خواهد بود و این مسیر طی می شود.

 

251 41

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 425355

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 11 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 16
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۰۶:۳۹ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۳
    آقاي خادم ، برو كنار
  • بی نام EU ۰۶:۴۸ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۳
    54 89
    آقای خادم شما کشتی فرنگی رو به خاطر حسادتون زمین زدید که همچنان پشت سر کشتی آزاد بمونه البته دلیلم ناز کردن و دعوا کردن قهرمانان المپیک نیست چرا که من هم از رفتارهای این جماعت متنفرم ولی کار شما خشکاندن چشمه ای بود که داشت پیاپی استعداد های ناب کشتی فرنگی تولید میکرد و میتوانست در کنار کشتی آزاد هماره چندین مدال را در میدان بزرگ المپیک برایمان تضمین کند .ولی افسوس که شما در راه آبادی ده خودتون ، ده دیگری رو خراب کردید .
  • امیر IR ۰۶:۵۶ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۳
    89 45
    واقعاً خادم داره خوب کار میکنه. روش اداره ی اصولی و با برنامه رو پیش گرفته. بعد هم وفتی قهرمانی 5 بر صفر از یه جوون می بازه چرا نباید اون جوون بره تیم ملی؟ اگر کسی بهترینه رو تشک میتونه نشون بده و دوبنده ی تیم کلی رو بپوشه. کسی هم که میبازه به جای لگد زدن به تابلوی کنار زمین تمرینش رو بیشتر کنه تا انتخاب بشه.
  • بی نام A1 ۰۶:۵۷ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۳
    60 29
    برادر عزيز زمان كشتي گرفتن شما و برادرتان در دهه گذشته جنابعالي و اخوي چند بار در انتخابي كشتي گرفتيد؟ هر بار بحث انتخابي بود شما هم همين كار سوريان مي كرديد به گذشته برگرديد و ريشه اين بي نظمي را در رفتار غلط اخوان خادم جستجو كنيد، چقدر حافظه ضعيفي داريد
    • امیر US ۱۹:۴۸ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۷
      3 1
      واقعا درسته ای کاش گذشته خودشونو یادشون نره . برادر ایشون سر پیری اومد رفت المپیک نذاشت جوونا برن حالا واسه ما قانون مدار شدن
  • بی نام IR ۰۷:۰۰ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۳
    54 14
    حرفهايي آقايي خادم منطقي است كه اميدوارم بعدنا بعدنا نظرش بنا به هر دلايلي عوض نشه
  • بی نام IR ۰۷:۰۰ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۳
    19 32
    آقای خادم : دیکتاتور خوب و ید نداره.
  • بی نام A1 ۰۷:۳۲ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۳
    33 56
    سوریان هر جا رفته طلا اورده الان ناراحتی که رکورد تو شکسته اقا خادم
  • بی نام A1 ۰۷:۵۱ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۳
    30 14
    دمت گرم .چقدر تو با امیر فرق داری
  • بی نام A1 ۰۸:۰۸ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۳
    51 18
    حق با رسول خادم است
  • بی نام IR ۰۸:۱۱ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۳
    8 11
    حالا شما خیلی خودشو ناراحت نکن
  • مصیب A1 ۰۸:۴۹ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۳
    21 29
    شاید خود شما هم فکرش را نمی کردید که نقشه های شومتان برای نابودی و به زیر کشیدن کشتی فرنگی به این زودی به نتیجه برسد . کوچک کردن سوریان با ارفاق 5 کیلویی برای وزن کشی و بعد از آن رساندن به رسانه ها و نهایت کنارگذاشتن اسطوره کشتی فرنگی دنیا ، به جنجال کشیدن کشتی های امید نوروزی و قاسم رضایی قهرمانان المپیک ، چقدر برنامه ریزی دقیقی
  • بی نام A1 ۱۰:۰۲ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۳
    20 28
    حسادت به کشتی فرنگی را بس کنید
  • بی نام IR ۱۰:۱۴ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۳
    60 16
    کشتی گیر مورد علاقه مردم،؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟کدام مردم آقای خادم روزیکه سوریان مدالش را به احمدینژاد داد از چشم مردم افتاددددددددددددددددددددددددددددددددددچند مرتبه بگیم؟
  • بی نام IR ۱۲:۱۳ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۳
    13 4
    این برادر گرامی تونو یکم نصیحت کنید از اعتبار باقی موندش با یه عذر خواهی دفاع کنه
  • بی نام A1 ۰۰:۲۵ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۸
    6 0
    دستت درد نکنه آقای خادم.قانون باید اجرا شود ولو ب اولش ب ضرر کشتی باشه