نماینده ولی فقیه در هلال احمر: اعزام کشتی نجات به یمن، بایکوت خبری استکبار جهانی را شکست

نماینده ولی فقیه در جمعیت هلال احمر، گفت: استکبار جهانی می خواست تا مسئله یمن در بایکوت خبری باشد، اما اعزام کشتی نجات نه تنها این موضوع را درهم شکست، بلکه با مطرح شدن در جهان باعث شد تا حتی فدراسیون بین المللی صلیب سرخ و هلال احمر نیز نسبت به ظلمی که از سوی عربستان سعودی مردم مظلوم یمن می شود، موضع گیری کند.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین و به نقل از روابط عمومی جمعیت هلال احمر، حجت السلام والمسلمین معزی در سخنرانی پیش از خطبه های نماز جمعه استان قم، با اشاره به سپری شدن میلاد حضرت حضرت بقیة الله الاعظم (عج) و قرار داشتن در ایام شعبانیه، گفت: اعتقاد ما شیعیان بر این است که امام داوزدهم زنده است و همگان از برکات وجود مقدس آن حضرت بهره برده و در واقع پایداری آسمان ها و زمین و گردش هستی از برکت وجود امام زمان (عج) است.

معزی، گفت: مسلمانان معتقد هستندکه روزی منجی عالم ظهور خواهد کرد و دین اسلام در پرتو پرستش خداوند متعال دوباره زنده و از بدعت ها و کاستی ها پاک می شود و جهانی که از ظلم و ستم لبریز شده، سرشار از عدل و داد می شود.

او، با بیان اینکه با ظهور منجی عالم بشریت،عقل و خرد انسان ها نیز کامل شده و همه عرصه های علم و دانش در جهان گسترده می شود، ادامه داد: بنابر وعده خداوند متعال، در آن روز مستضعفان به مقام پیشوایید زمین می رسند و در واقع حق می آید و باطل از میان می رود.

انتظار برای فرج امام زمان(عج)، تنها با ذکر یک کلمه تحقق پیدا نمی کند

نماینده ولی فقیه در جمعیت هلال احمر، گفت: انتظار برای فرج امام زمان(عج)، تنها با ذکر یک کلمه تحقق پیدا نمی کند و نیازمند خرد، درک و معرفت و تلاش و کوشش در جهت تحقق عدالت و گسترش آن در زمین است .

حجت السلام والمسلمین معزی، با اشاره به روایتی از امام سجاد(ع)، گفت: باید به گونه ای عمل کنیم که بنابر فرموده امام سجاد (ع) معتقد به امامت حضرت بقیة الله الاعظم (عج) و همچنین منتظر واقعی ظهور آن امام باشیم، چرا که مردمی که در عصر غیبت به سر می برند و از این دو خصیصه بهره مند هستند، از مردم هر عصر و زمانی با فضیلت تر به حساب می آیند.

نماینده ولی فقیه در جمعیت احمر، با اشاره به اینکه انسان های با فضیلت به خرد،شناخت و معرفتی دست پیدا می کنند که در زمان غیبت به مثابه زمان حضور حضرت بقیة الله الاعظم (عج) رفتار می کنند، تاکید کرد: با اینگونه رفتار خردمندانه، معنای انتظار فرج تحقق پیدا می کند و این دسته از افراد ضمن عمل به وظایف، به باورهای خود نیز عمق می بخشند.

معزی، بیان داشت: در واقع طبق فرموده امام سجاد (ع)، جایگاه اینگونه از مومنان، همانند مجاهدینی است که در کنار رسول خدا برای گسترش دین تلاش کردند.

قیام برای به حرکت درآمدن کاروان انسانیت به سوی خداوند متعال

نماینده ولی فقیه در جمعیت هلال احمر در ادامه به پشت سر گذاشتن ایام رحلت امام فرزانه و قیام خونین ۱۵ خرداد ماه، اشاره کرد و گفت: در استان قم، انسانی از سلاله نبی اکرم به پا خواست تا نه تنها شیعیان را بلکه کاروان انسانیت را به سوی خداوند متعال به حرکت دربیاورد.

حجت الاسلام والمسلمین معزی، گفت: این مرد،عالمی فقیه، عارفی دلسوخته و عاشق و مجاهدی نستوه و مقاوم بود که در آبان ماه سال ۴۳ در همین مسجد اعظم قم فرمودند:" من تا کنون نترسیده ام و نخواهم ترسید".

معزی، با بیان اینکه امام بزرگوار به پا خواست تا مردم مسلمان ایران را از تحت سیطره سلطه گران و زورگویان همچون آمریکا آزاد کند،گفت: خیلی ها باور نداشتند این حرکت بتواند ادامه پیدا کند، اما سرانجام این امام خمینی (ره) بود که پیروز شد و نهضت بزرگی که به راه انداخته بود به انقلاب و سپس به نظام قانونمندانه ای رساند که ۳۷ سال از حاکمیت آن می گذرد و ۲۵ سال نیز است که پس از امام خمینی (ره) باد تکیه بر مرد بزرگی دیگر از سلاله نبی اکرم(ص) همچنان به پیش می رود.

گسترش اسلام ناب محمدی در پرتو شناخت و معرفت دینی

نماینده ولی فقیه در جمعیت هلال احمر، افزود: امام فرزانه انقلاب آمد تا این اسلام ناب را در پرتو شناخت و معرفت دینی صحیح گسترش دهد، اسلامی که در همه امور وعده های الهی را مدنظر قرار می دهد.

معزی، گفت: اما در میان تمامی ادیان و مکتب ها، اسلام ناب محمدی (ص) بود که امام بزرگوار و بعد از ایشان نیز رهبر معظم انقلاب اسلامی" مدظه العالی"، با توسل بر آن معرفت دینی را در جامعه پراکنده کردند.

او گفت: حرکتی را که امام خمینی(ره) آغاز کرد، تا به امروز پیش رفته است و باعث شده تا شرف و عزت اسلامی مطرح شود و مسلمانان بتوانند در برابر قدرت های بزرگ بایستند و مقاومت کنند.

معزی، ادامه داد: نمونه این ایستادگی، جنگ ۸ ساله دافع مقدس بود که پشت سر گذاشته شد و بعد از این نیز سایر مشکلاتی که دشمنان پدید آورده اند، یک به یک پشت سر گذاشته خواهد شد.

پیدایش گروه هایی با پشتیبانی استکبار جهانی و با هدف خدشه دار ساختن چهره تابناک اسلام

نماینده ولی فقیه در جمعیت هلال احمر، همچنین با بیان اینکه در دنیای امروز گروه هایی به نام اسلام و با پشتیبانی سلطه گران در دنیا به وجود امده اند که هدف عمده آنها خدشه دار ساختن چهره تابناک اسلام و مقابله و مبارزه با انقلاب اسلامی ایران است،گفت: هدف دیگر آنان کند کردن حرکت بیداری اسلامی در جهان و سرانجام مسلط ساختن زورگویان بر جوامع اسلامی است.

معزی، به اعزام کشتی نجات جمعیت هلال احمر به سوی مردم جنگ زده یمن اشاره کرد و گفت: استکبار جهانی می خواست تا مسئله یمن در بایکوت خبری باشد، اما اعزام این کشتی نه تنها این موضوع را درهم شکست، بلکه با مطرح شدن در جهان باعث شد تا حتی فدراسیون بین المللی صلیب سرخ و هلال احمر نیز نسبت به ظلمی که از سوی عربستان سعودی مردم مظلوم یمن می شود، موضع گیری کند.

47232

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 425323

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 3 =