روزنامه اعتماد در سرمقاله خود به قلم الیاس حضرتی نوشت:

همه اركان حكومت به غير از شخص رهبري معظم انقلاب كه بارها به صورت صريح و شفاف از تيم مذاكره‌كننده حمايت كرده‌اند، از مجلس و صدا و سيما گرفته تا نهادهاي نظامي و امنيتي، نماز جمعه و رسانه‌هايي كه از پول بيت‌المال تغذيه مي‌شوند و اكثر گروه‌ها و احزاب نه‌تنها از تيم مذاكره‌كننده حمايت نكردند و نمي‌كنند، بلكه با ارايه طرح‌هاي سه‌فوريتي در مجلس و صحبت‌هاي تند در نطق‌ها و مصاحبه ها توسط عده‌اي از تندروها و برگزاري راهپيمايي‌ تحت عنوان دلواپسان به جاي اينكه دشمنان را مورد هدف قرار دهند فشار سنگين را بر تيم مذاكره‌كننده تحميل كرده‌اند و حتي گاهي آنها را با عناويني چون وطن‌فروش و كساني كه به آرمان‌هاي انقلاب خيانت كردند، مورد خطاب قرار دادند.

عجيب‌تر اينكه در بين طرفداران دولت هم كه ادعاي نزديكي به دولت را دارند ، رسانه‌هاي مربوط به آنها در بهترين حالت به عنوان تماشاگران بي‌طرف نظاره‌گر فشارهاي كمرشكن و خسته‌كننده و ملال‌آور به اين سرداران ميدان نبرد ديپلماسي هستند. در حالي كه تمامي اعضاي دولت و مديران دولتي و احزاب نزديك به دولت وظيفه دارند از مهم‌ترين پروژه اين كشور كه در سرلوحه برنامه‌هاي دولتي است با تمام توان و با استفاده از تمام فرصت‌ها دفاع كنند و به سمپاشي‌ها و ابهامات فراواني كه توسط مخالفين در جامعه پراكنده مي‌شود و نظرسنجي‌هاي نهادهاي امنيتي درخصوص مباحث هسته‌اي و تيم مذاكره‌كننده نشان دهنده اين سمپاشي‌هاست، بپردازند و با زبان گويا و  قلم شيوا و استفاده از تمام ظرفيت‌ها كه رسانه ملي مي‌تواند در اختيار آنها بگذارد به تشريح و توضيح تلاش‌هاي تيم مذاكره‌‌كننده بپردازند.

شرايط دولت نبايد اين‌گونه باشد كه فقط آقايان ظريف و عراقچي با تني خسته علاوه بر فشار شش تن از كشورهاي بزرگ جهان در مذاكرات نفس‌گير به تنهايي بار تبليغات داخلي را هم به دوش بكشند و اوضاع به‌گونه‌اي پيش ‌رود كه يك فرد به عنوان ناظر بي‌طرف اين‌گونه برداشت كند كه گويا اين مذاكرات نه‌تنها بين «جمهوري اسلامي» با ١+٥ نيست بلكه فقط بين ظريف با نمايندگان كشورهاي ١+٥ است و بقيه يا مخالف هستند يا بي‌تفاوت. باز تاكيد مي‌كنم در اين ميان تنها رهبري است كه بارها به اين تيم اميدواري داده و از آنان پشتيباني كرده است. گرچه از ديگران انتظاري نيست ولي طرفداران دولت چرا؟

 

17302

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 425275

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 5 =