ایرنا نوشت:

 

آیت الله سید احمد علم الهدی در خطبه های نماز جمعه این هفته مشهد در رواق امام خمینی (ره) حرم مطهر رضوی اظهار کرد: این روزها مساله تحریم ها و لغو آنها محور اصلی همه بحث های سیاسی در کشور شده است.

وی بیان کرد: قطعا در اینکه تحریم ها مخرب بوده ، جای تردید نیست و اینکه بگوییم تحریم ها اثری نداشته مثل این است که بگوییم بمباران رژیم بعث عراق هیچ خرابی در کشور به بار نیاورد.

وی اظهار کرد: از رسانه ها می خواهم که این گفته من را در مورد تحریم ها به درستی منعکس کنند زیرا در خطبه های نماز جمعه هفته قبل گفتم که امام راحل یک آزادی خواه اسطوره ای در تاریخ و یک زمینه ساز جهانی سازی اسلام بود اما رسانه های معاند به گونه ای دیگر از بنده نقل قول کردند.

وی خاطر نشان کرد: رسانه های دشمن و این دست نوشته های منافقین و برخی سایت ها به نقل از بنده گفتند که فلانی گفته 'امام آزادی خواه نبوده است' این کار آنها عین نفاق و جنایت آن هم از نوع بی عرضگی و غیرانسانی اش می باشد.

امام جمعه مشهد اظهار کرد: قطعا تحریم ها اثر مخرب خود را بر اقتصاد کشور گذاشته اما باعث استیصال و بیچارگی کشور و ملت ما نشده است.

آیت الله علم الهدی با بیان اینکه تحریم ها متعلق به امروز نیست بلکه از ابتدای انقلاب، ایران در تحریم قرار داشته است؛ افزود: در هشت سال دفاع مقدس کشورمان کاملا در تحریم اقتصادی قرار داشت به گونه ای که حتی کشورهای خارجی سیم خاردار به ما نمی فروختند چه رسد به توپ و اسلحه.

وی بیان کرد: ما در مقابل عراق با دست خالی جنگیدیم اما در نهایت بعد از هشت سال موشک ساز شدیم و به پیشرفت های مختلف در عرصه های علم و فناوری دست یافتیم و روز به روز به اقتدار و صلابت کشور ما افزوده شد.

آیت الله علم الهدی افزود: پس از انقلاب اسلامی ، ایران بالاترین رشد فناوری و علم را در زمینه نانو، هوافضا، انرژی هسته ای و در بسیاری از عرصه های علمی دیگر داشته و حتی در برخی زمینه های علمی یا فناوری امروز رتبه چهارم یا هفتم دنیا را دارد و همه این موفقیت ها را در دل تحریم ها بدست آورده است.

عضو مجلس خبرگان رهبری اظهار کرد: هر چه صدور انقلاب اسلامی به کشورهای دیگر دامنه گسترده تری پیدا می کرد و بیداری اسلامی در کشورهای منطقه شکوفا می شد، تحریم های دشمن علیه نظام ما بیشتر می شد.

وی گفت: آنچه تاکنون ایران اسلامی را در مقابل تحریم های اقتصادی موفق نگهداشته عنایت پروردگار و دعاهای نیمه شب آن پس پرده نشین غایب بوده؛ پس چگونه است که برخی همه این عنایات را نادیده می گیرند و حل همه مشکلات را به لغو تحریم ها معطوف می کنند.

1717

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 425173

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 10 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • سجاد A1 ۱۵:۱۵ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۲
    38 4
    از شما امام جمعه محترم من به شخصه انتظار داشتم درباره موسسه میزان که دولت بعد از 15 سال حالا میگوید غیر مجاز بوده از مردم دفاع میکردید اما متاسفانه شما به مشکلات مشهد وخراسان توجه نمیکنید . بخدا حتی یک یمنی هم براش سوال پیش بیاد که شما چرا از حق انها صحبت میکنید اما از مردم شهر خودتان دربرابر دولت سکوت کرد ه اید.