واحدمرکزی خبر نوشت:

رسانه های ایتالیا از نگرانی رئیس جمهور آمریکا نسبت به دیدار اخیر رئیس جمهور روسیه از رم خبر دادند.
به گزارش خبرگزاری اسپوتنیک به نقل از خبرگزاری ایتالیا، باراک اوباما دیدار ولادیمیر پوتین از رم و تلاش هایش جهت کاهش فشارهای اتحادیه اروپا بر مسکو را بادقت پیگیری می کند.
دیدار پوتین با مقامات ایتالیا در رم پس از پایان نشست گروه هفت در آلمان و در آستانه برگزاری اجلاس شورای اروپا انجام شد.
مقامات ارشد کشورهای اروپایی در اجلاس شورای اروپا ضمن بحث و بررسی در باره موضوعات منطقه ای و جهانی به تحریم های ضد روسیه نیز خواهند پرداخت.
این اجلاس با حضور رهبران کشورهای اروپایی در روزهای 25 و 26 ژوئیه در بروکسل پایتخت بلژیک برگزار می شود.
منابع خبری با اشاره به اقدامات سختگیرانه کشورهای غربی علیه روسیه که در سال گذشته میلادی انجام شد از تمدید تحریم های اتحادیه اروپا علیه مسکو خبر دادند.
کشورهای غربی روسیه را به شعله ور کردن آتش مناقشات در اوکراین متهم می کنند.
درگیری های نیروهای نظامی و شبه نظامیان استقلال طلب اوکراین در مناطق شرقی این کشور تا کنون بیش از 6000 کشته و 15000 بی خانمان داشته است.
این در حالی است که کرملین اتهامات غرب مبنی بر دخالت مسکو در بحران و بی ثباتی های اوکراین را بی اساس خوانده و اینگونه شایعات را رد می کند.
رئیس جمهور روسیه در گفتگو با مقامات ایتالیا با بیان اینکه تحریم های ضد روسیه می تواند خسارات فراوانی به همکاری های رم-مسکو وارد کند تاکید کرد، تحریم های ضد روسی تاکنون بیش از یک میلیارد یورو به شرکت های ایتالیایی ضرر مالی زده است.
پوتین تحریم های ضد روسیه را  مانعی بر سرراه فعالیت های اقتصادی شرکت های ایتالیایی که مخالف هرگونه کاهش در مبادلات تجاری بامسکو هستند توصیف کرد.
رئیس جمهور روسیه ضمن دیدار با ماتئو رنتسی نخست وزیر ایتالیا از نمایشگاه اکسپوی 2015 در چهارشنبه گذشته دیدن کرد.
ولادیمیر پوتین در مدت کوتاه اقامت خود در ایتالیا با سرجیو ماتارلا رئیس جمهور و سیلویو برلوسکنی نخست وزیر سابق این کشور که خواستار لغو تحریم های ضد روسی است دیدار کرد.

4949

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 425133

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 12 =