مسابقات انتخابی کشتی فرنگی در مشهد ؛این شاید بدترین رخداد ورزش ایران از ابتدای سال باشد.

 

فرهاد عشوندی-خبرآنلاین:این ته خواسته رسول خادم بود. او که اصرار داشت کشتی فرنگی وقتی جان می گیرد که قهرمانان المپیکش صاف بیایند در انتخابی شرکت کنند. چیزی که بنا اعتقادی به آن نداشت.

رسول خادم ، موفق ترین مرد کشتی آزاد ایران در همه سال های بعد از انقلاب اسلامی. چه در دوران قهرمانی و چه در عصر مربیگری. رسول البته در مقام رئیس فدراسیون هم بی شک وزنی غیرقابل انکار در کشتی ایران داشته اما او هرچه در کشتی آزاد پیروزمندانه به پیش رفته ، در کشتی فرنگی دور از انتظار ظاهر شده است. اینکه سرانجام فرمول نجات بخشی که برای کشتی فرنگی نوشته بود باعث حذف و خانه نشینی محمد بنا شد ، حالا کشتی فرنگی ایران می تواند به خود ببالد که 3 طلایی آخرین المپیکش را در یک روز باخته است. آنها که در پس ذهن شان در تمام 3 سال گذشته مدام یک چیز را تکرار می کنند؛« موفقیت های ما در المپیک لندن باعث حسادت آزادکارها شده و برای همین می خواهند زمین مان بزنند.» باوری که کار را می کشاند به صحنه های تلخ امروز . قهرمان اول کشتی ایران ، مردی که رکورد موحد تکرار نشدنی در آزاد را با مدال های مهمش در کشتی آزاد شکسته است، روی تشک نمی رود و می گوید بعد از رسیدن سر وزن آسیب دیده و جالب اینجاست که از همان سالن مسابقات ، کمیته فنی فدراسیون علیه ورزشکارش موضع می گیرد ؛ موضعی خصمانه.

قهرمان دیگر ؛ پسری که در 6 ساله گذشته هر بار برای کشورش روی تشک رفته در ادامه روزهای پر تنش خود از کوره در می رود. این چندمین بار است که او در دو سال گذشته اینچنین منفجر می شود. این بار کارش به چوب کشیدن می رسد. چوب می کشد برای مردی که برای مردم یک مدیر دوست داشتنی است اما برای فرنگی کارها ، کابوس است. کابوسی که روزگار خوش شان را نابود کرده است.

آنها که با رفتن بنا ، بنای زیبای قهرمانی شان را ویران شده می دیدند ، هر روز عصبی تر از قبل می دیدند. آنچه امروز سوریان ، قاسم رضایی و بدتر از همه امید نوروزی رقم زدند بی شک با هیچ متری قابل دفاع نیست اما فقط این سئوال از رسول کشتی ایران باقی می ماند. آقای خادم چه کاشته ایم که قهرمان المپیک مان بر خود فرض می داند با چوب دنبال مان کند. هنر مدیریت تنها ستاره سازی نیست که حفظ ستاره کم از ستاره سازی ندارد. امروز شاید پرونده امید را برای همیشه پیچیدیم اما این امید یکی از امیدهای المپیک مان بود که به این سادگی دفنش کردیم.

 

4141

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 425039

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 8 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 35
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۱۸:۱۴ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۱
    حفظ ستاره ها کم از ستاره سازی نیست...عالی بود عالی
    • بی نام IR ۲۰:۰۶ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۱
      5 22
      حفظ ستاره خوبه ، ولی ستاره ها چقدر عمر میکنند؟ مخصوصا در ورزش سنگینی مثل کشتی امید نوروزی که در 26 سالگی قهرمان المپیک لندن شد در المپیک ریو 30 ساله است اگر بنا باشد به اعتبار طلای لندن دربست به ریو برود ، باید همیشه این انتظار را داشته باشیم که هر قهرمان المپیکی یک یا دو مدال بگیرد و یک بار هم در المپیک ناموفق باشد تا جا برای دیگران باز شود.
    • بی نام A1 ۱۵:۲۵ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۲
      6 9
      با نظر شما تاحدودی موافقم که فقط بگوییم یکبارطلای جهان یاالمپیک روداریم پس همیشه حق با ماست اگر شما انتخابی دوقدرت دیگه کشتی جهان روسیه وامریکا رو ببینید همان جا هم دارنگان چندین طلای جهان المپیک بایه تازه وارد مردانه سر دوبنده کشورشون مبارزه می کنن،نه فقط به مدلهای گذشتشون افتخار وخودرا صاحب هم چیز نمی دانند
  • باقری A1 ۱۸:۱۷ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۱
    امیدجان با تمام وجود مردم استان فارس مخصوصا شهرستان زرین دشت و مرودشت و دانشجویان دانشگاه آزاد مرودشت دوستت دارند تو همیشه قهرمانی
  • بی نام A1 ۱۸:۱۸ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۱
    میشه با دلیل منطقی بگین چرا نباید مسابقه انتخابی برگزار بشه؟اگه مسابقه انتخابی نباشه پس بقیه کشتی گیران با چه امیدی کشتی بگیرن وقتی معلومه دوبنده واسه کیه؟ملی پوشی که میبازه چطور میخواد مدال بیاره؟لطف کنین منطقی جواب بدین.
    • بدون نام ۲۲:۲۳ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۱
      18 6
      داداش شما بايد كشتي كرفته باشي تا حرف منو درك كني. كسي مثل بنا ميدونه چه كسي واسه كشتي و تيم ملي مناسب تره، شركت تو مسابقه انتخابي يك جور توهين هم به بنا و هم به قهرماناي المپيكمونه. به هر حال چيزي كه از نتيجه كار معلوم ميشه اينه كه روش استاد بنا بيشتر جواد داده تا اين روش انتخابي.
    • بابك IR ۰۶:۵۶ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۲
      11 2
      دوست عزيز دليل را ميگم اميدوار قانع شي. ١. مسابقات با ٧ كيلو ارفاق وزن انجام شد. حريفان نوروزي اكثرا وزن بالاتري نسبت به اون بوده. ٢. مسابقات جهاني سطحش از المپيك پايين تره، و هر كس الان در جهاني سهميه بگيره خودش در المپيك كشتي ميگيره. در صورتي كه كساني مانند نوروزي تا المپيك طرز اماده شدن را بلدند و قابل اعتماد تر از كشتي گيران حال حاضر هستند. نسل بعد ار اينا هيچ وقت به اين موفقيات دست پيدا نميكنه
    • یاسر A1 ۰۷:۲۸ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۲
      11 1
      من تخصصی در کشتی ندارم ولی به بنا اعتماد دارم یه ضرب المثل هم داریم که میگه آزموده را آزمودن خطاست وقتی یه نفر قهرمان المپیک شده پس حداقل توان قهرمان شدن رو در خودش میبینه که فاکتور مهمیه بقیش با یه دوره تمرین آماده سازی و یه کوچ خوب حل میشه مهم اینه که هدف گرفتن مدال المپیک باشه یا برقراریه عدالت بین کشتی گیران داخلی که فک میکنم هدف گرفتن مدال المپیکه
    • بی نام IR ۱۳:۳۹ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۲
      12 0
      دوست عزیز کشتی ورزش سنگینیه و یه ورزشکار نمیتونه 12 ماه سال بدنش رو آماده و سروزن نگه داره.وزن کم کردن و آماده کردن بدن واسه مسابقات کم اهمیت کار منطقیی نیست و باعث میشه ورزشکار برای مسابقات مهم نتونه به اوج برسه.من قصد توجیه کار نوروزی یا سوریان رو ندارم ولی ورزشکارایی که امتحانشون رو پس دادن میتونن با کشتی گیرای منتخب تو اردو تمرین کنن و مربی قبل از اعزام بینشون انتخابی بزاره یا خودش نفر بهتر رو انتخاب کنه.
  • علی1 EU ۱۸:۵۲ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۱
    72 28
    کلا کشور ما کشور حسادت و رانت هست . وقتی کسی به جایی میرسد منافع شخصی و کوتاه مدتش بر منافع ملی و بلند مدت ارجحیت دارد. به عنوان مثال دوستی داشتم که یکی از دانشجویان نخبه رشته شیمی بود چند سال قبل ایشون موفق به ساخت مایع ظرفوشیی با استفاده از نوعی جلبک دریایی شد که چندین برابر قوی تر از نمونه های فعلی حال حاضر دنیا بوده و و فاقد ضرر برای پوست بود.وقتی ایشان طرحش را برای ارئه به وزارت صنایع برد به او گفتند طرحت تنها 200هزار تومان ارزش دارد.جالب اینجاست که اندکی بعد یک شرکت اوکراینی حاضر شد طرح او را به مبلغ 5 تا 10 میلیون دلار از او بخرد.البته ایشان طرح رو نفروخت بلکه حاضر شد به شرط شراکت و حضور در طرح به اوکراین برود . اما بخش مهم موضوع این بود که ایشون وقتی فهمید وزارت صنایع تنها
    • بی نام IR ۲۰:۰۸ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۱
      4 0
      بله بله ، دقیقا مثل امید نوروزی
  • بی نام A1 ۱۹:۰۳ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۱
    76 15
    بار روانی روش سنگین بوده. همه ملت همین وضعیت رو دارند. فکر که از کار میافته خودت هم نمی فهمی چه کار می کنی. فقط می خوای خودت رو تخلیه کنی.
  • بی نام IR ۱۹:۰۸ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۱
    66 87
    امید جان شما همیشه قهرمانی همیشه طلایی هستی. متاسفانه بی مهری های مغرضانه زیادی به چند تا از بچه های کشتی فرنگی از جمله سوریان و نوروزی شده. وقتی میخوای جایی رو خراب کنی آدم های کوچیک رو بذار رئیس آدم های بزرگ باشن. اتفاقی که تو کشتی فرنگی ما افتاده مربی های کوچیک کمیته فنی کوچیک برای کشتی گیرهایی که دیگه بزرگ شدن. امید جان کاش تو هم مثل حمید سوریان کشتی نمی گرفتی. دوستت داریم قهرمان.
  • ارشک A1 ۱۹:۲۵ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۱
    7 0
    این فذراسیون هم به بیماری مبتلاست که سالهاست کشورمان به آن مبتلاست و آن اینکه تحمل قرد یا افراد کاردان وشایسته برای مدیران تمامیت خواه ناممکن است وسلام.
  • علی IR ۱۹:۵۱ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۱
    42 14
    تو ایران هرکی به جایی میرسه نابودش میکنن.از وقتی حسین شمس رو از فوتسال کنار گذاشتن ایران قهرمانی اسیا هم نتونست بیاره.محمد بنا هم که همه دیدن چیکارش کردن.لعنت به کسایی که نابودشون کردن. همه ما دوستون داریم فرنگی کارها
  • داود IR ۱۹:۵۴ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۱
    52 19
    دادش از حق دفاع كنيد ايشان 5 بر صفر عقب بوده زده زير ميز بازي قهرماني را بايد با آمادهگي حفظ كرد نه با چماق.
  • علي A1 ۱۹:۵۶ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۱
    28 34
    امان ازمنيت وخودبيني وخودخواهي كه رسول وغيررسول نمي شناسد.
    • کشتی دوست IR ۱۰:۰۹ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۳
      3 5
      آیا بی اخلاقی جای دفاع دارد بابا فرافکنی نکید
  • بی نام IR ۲۱:۱۱ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۱
    51 19
    اتفاقا به نظر می رسد که غرور بیجایی که قهرمان های المپیکی داشتند باعث این وضعیت شده اگر کسی می خواهد در المپیک قهرمان بشود باید بتواند اعصابش را کنترل کند و کشتی گیر داخلی را شکست دهد.
  • امید IR ۲۱:۳۱ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۱
    6 4
    هیچ توضیحی نمیتونه حرکت زشت امید نورورزی رو توجیه کنه. . تو فینال جهانی هم که باخت باز به داوری گیر داده بود. به نظرم انتخابی برای شناخته شدن و انگیزه برای جوونا خیلی عالی هست. جالبه ایشون همیشه شاکی هست و اخرش هم این رفتارشه، اماده نبود و یا زورش نرسید بهونه اورد ، اون هم از نوع بد و زشتش
  • كشتي ملي ۲۱:۴۳ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۱
    1 5
    اانتخابي حق همه كشتي گيراست آقا اميد از افتخارتي كه برامون آوردي ممنونيم ولي بايد به بقيه هم اجازه بدي كه بيان و خودي نشون بدن اگه اين كارو انجام ميدادي حتما پيراهن تيم ملي براي تو بود
  • فرهاد 30 از کرمان A1 ۲۲:۴۹ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۱
    19 11
    بچه های فرنگی اگه تیزی لازم داشتن فقط کافیه درخواست رسمی بدن... واقعا آبروریزی شده . همین
  • علی IR ۲۳:۱۸ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۱
    63 15
    برادر من ، چرا اینقدر تلاش می کنی تا با کلمات زیبا، کار غیر اخلاقی کشتی گیر خاطی رو توجیه کنی ؟ حتی بر فرض اگر حقی هم نا حق شده که این راهش نیست، ورزشکار ، چماق دستش بگیره و تو سالن اربده کشی کنه نه تنها این کشتی گیر باید محروم بشه بلکه باید در رسانه ها هم محکوم بشه. کم نداشتیم تو همین مسابقات لیگ کشتی و انتخابی که ورزشکار و مربی برای رقیباشون چاقو و قداره کشیدن. باید جلوی لات بازی و گردن کلفتی در کشتی ، یک بار برای همیشه گرفته باشه. وگر نه بعید نیست روزی رو ببینیم که در مسابقات بین المللی هم ، همین افراد با این کارهاشون آبروی ایرانی جماعت رو ببرن.
  • بی نام IR ۰۳:۰۳ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۲
    6 0
    نباید اساسا کشتی میگرفت
  • رضا RU ۰۳:۳۱ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۲
    49 4
    تقصیر قلعه نوعیه
  • ناهید A1 ۰۴:۱۷ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۲
    58 16
    برو آقای عشوندي.از بس شما روزنامه چی ها این ها را بزرگ کردید خیال کردند که واقعا کسی هستند.چرا روسها انتخابی دارند و ما نداشته باشیم.بازیکن سالاری فقط در فوتبال نیست در سایر رشته ها هم وجود دارد و باید با آن برخورد شود.متاسفانه شما خبرنگاران هم در بد بار آمدن این ورزشکاران مقصرید.
  • بی نام ES ۰۵:۲۸ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۲
    61 9
    چه ايرادي دارد كه قهرمان بيايد افتخار بدهد با جوانهاي كشور خود مبارزه كند آيا خود خواهي و تكبر باعث اين رفتار نشده است
  • آرمین A1 ۰۶:۱۱ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۲
    6 1
    امد نوروزی عزیز ،همشهری خوبم،مسابقات انتخابی یعنی عدالت،یعنی اینکه امید نوروزی تیم ملی را ارث پدری خود نداند؛یعنی اینکه استعدادهای جوان را نسوزانیم؛
  • داریوش A1 ۰۶:۲۶ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۲
    3 1
    بنظرم خود امید از قبل با داشتن ذهنیت وارد مسابقات شد. میگفت از لحاظ فنی انجام مسابقات با این شیوه صحیح نیست از طرفی فدراسیون گفته بود هر کی نیاد شانس ملی پوش شدن نداره از لحاظ شخصیتی امید ادمی نیس که کاری رو به اجبار انجام بده قلقش دست محمد بنا بود و بس. فک میکنم حضور وزیر ورزشم یه فشاری روی امید ایجاد کرده بود چون پارسال برای گرفتن حق فرنگی کارا توی اردوی تیم ملی با وزیر درگیری لفظی پیدا کرده بود نمیدونم والا............
  • سید IR ۰۷:۱۰ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۲
    4 1
    پس به نظر شما هر کس قهرمان المپیک شد تا موقعی که کشتی می گیره بدون انتخابی باید تو تمام مسابقات شرکت کند حق جوانهای با استعداد دیگر هم به جهنم روسیه با این همه عنواین هم کشتی انتخابی می گذاره حتما انها هم اشتباه می کنند؟
  • بی نام IR ۰۸:۳۲ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۲
    4 5
    چرا هرجا برادران خادم حضور دارن اینجور خرابکاری پیش میاد ؟
  • امیرلرو A1 ۱۷:۴۰ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۲
    7 4
    خدایاهمو ن طوری که مافیاازاس اس رفت وشرش کوتاه شدوخادم شرش از اس اس وپرسپولیس کم شداین رسول هم ازکشتی برود.آقای گودرزی باانتخاب برادران خادم به ورزش نه تنهاضربه زدی بلکه خیانت کردی.عزیزان به جان عزیزم امیدنوروزی پسرمودب وبااخلاق وافتاده ای هست فشاراین فدراسیون که ازبناخواستندخادم رادرقهرمانی المپیک شریک بداندبه این روزانداخته وآیاهمچون امیدوسوریان دیگرخواهندامدپس حرمت این قهرمان وپهلوان هاکجارفته وقتی ازالمپیک برگشته بودن که خوب امیدجان وحمیدجان میکردن چقدرازشون استفاده تبلیغاتی کردن حالادیگراخی شدن .امیدجان دوستت دارم .امیرلرو
  • بی نام A1 ۲۰:۱۵ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۲
    3 1
    آقای عشوندی هر کسی مسئول رفتار خویش است بد اخلاقی و رفتار ناپسند کشتی گیر چه ربطی به رسول خادم دارد مگر قرار است نظر دو مربی بزرگ یکسان باشد؟آقای بنا و خادم زحمات زیادی برای نام ایران کشیده اند به خاطر اشتباه دیگران بزرگان را زیر پرسش نبریم
  • بی نام A1 ۰۶:۴۱ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۳
    6 5
    خادم كشتي فرنگي رو كشت
  • حمید اشرفی FI ۰۸:۰۸ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۳
    6 5
    با سلام من هم دقیقا این سئوال را از شما نویسنده محترم دارم . آقای خادم میداند چون با آنها زندگی میکند . شاید شما دلیل مالی را بگوئید . این درست ولی کشتی گیرهای پهلوان قدیمی را حداقل شما بهتر میشناسید. ایا تختی طالقانی و............فراموش شدند و از یادها رفتند یا به مرور به عزتشان افزوده شد. هروقت به این سئوال جواب دادی دلیل عمل امید نوروزی را خواهی فهمید. مسابقه انتخابی دقیقا به علت همین رفتار و اینکه این کشتی گیرها بدانند که افراد با انگزهای به دنبال دوبنده هستند هم برای انها خوب است هم برای جامعه کشتی.