تسنیم نوشت:

یکی از اعضای تیم مذاکره کننده ایران گفت که مذاکره کنندگان ایرانی همواره درباره احتمال استراق سمع هشیار هستند.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم، یکی از اعضای تیم مذاکره کننده ایرانی اعلام کرد: صرف نظر از خبرهای اخیر درباره ویروس یارانه‌ای جاسوسی، مذاکره کنندگان ایرانی همواره احتمال استراق سمع و وجود خطر را لحاظ کرده و همیشه هشیار هستند.

چندی پیش خبری منتشر شد مبنی بر این که شرکت امنیتی کاسپر‌اسکای، یکی از بزرگترین شرکت‌های نرم‌افزاری در حوزه امنیت سایبری، اعلام کرد سه هتل میزبان مذاکرات هسته‌ای ایران و گروه 1+5 هدف ویروسی قرار گرفته‌اند که به نظر می‌رسد توسط جاسوسان اسرائیلی استفاده می‌شدند.

وال‌استریت ژورنال گزارش داد زمانی که این شرکت امنیتی، سال گذشته میلادی، متوجه شد توسط ویروسی که اعتقاد بر این است جاسوسان اسرائیلی آن را مورد استفاده قرار می‌دهند، هک شده است، سعی کرد اماکن دیگری را که هدف قرار گرفته‌اند شناسایی کند. این شرکت میلیون‌ها رایانه را در سراسر جهان مورد بررسی قرار داده متوجه شد سه هتل لوکس در اروپا نیز مورد حمله قرار گرفته‌اند. هیچ هتل دیگری تحت حمله قرار نگرفته بود.

مسئولین کاسپراسکای در تحقیقاتی که برای کشف ارتباط بین این هتل‌ها انجام دادند متوجه شدند که هر سه هتل در گذشته محل برگزاری مذاکرات هسته‌ای بین ایران و گروه 1+5 بوده‌اند.

این ویروس نسخه‌ بهبودیافته ویروسی به‌نام «دوقو» (Duqu) بود که برای اولین بار توسط کاسپراسکای در سال 2011 کشف شد. مقامات کنونی و سابق آمریکا و بسیاری از کارشناسان امنیت سایبری بر این باور هستند که دوقو برای انجام پیچیده‌ترین عملیات‌ جمع‌آوری اطلاعات توسط رژیم صهیونیستی مورد استفاده قرار می‌گرفت.

یافته‌های کاسپراسکای، مدرکی عینی هستند که نشان می‌دهند مذاکرات هسته‌ای ایران توسط چه‌کسانی مورد جاسوسی قرار گرفته‌اند.

کاسپراسکای بر اساس خط‌مشیی که دارد رژیم صهیونیستی را به‌عنوان عامل این حملات معرفی نکرده است اما محققین در شرکت می‌گویند که از روی نشانه‌ها می‌توان گفت اسرائیل در این حمله نقش داشته است، برای مثال، شرکت در این گزارش از عنوان «دوقو بت» (The Duqu Bet) استفاده کرده است. Bet دومین حرف در الفبای عبری است.

از سوی دیگر کشورهای میزبان مذاکرات هسته‌ای ایران و گروه 1+5 درباره جاسوسی اینترنتی رژیم صهیونیستی از این گفت‌وگوها تحقیق خواهند کرد.

خبرگزاری آسوشیتدپرس گزارش داد: دادستان‌های سوئیس اعلام کرده‌اند در حال تحقیق درباره جاسوسی اینترنتی از هتل‌های محل مذاکرات هسته‌ای ایران هستند.

همچنین معاون وزیر خارجه رژیم صهیونیستی گزارش روز گذشته وال استریت ژورنال درباره جاسوسی اینترنتی از مذاکرات هسته ای ایران و گروه 1+5 را انکار کرد.

زیپی هوتولی معاون وزیر خارجه اسرائیل امروز به رادیوی ارتش این رژیم گفت: گزارشهای بین المللی درباره دخالت اسرائیل در این موضوع بی‌اساس است.

5252

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 425007

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 2 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • محمد A1 ۱۵:۳۸ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۱
    4 9
    استراق سمع برای چی و برای کی ؟ آمریکا خودش داره به اسرائیل گزارش لحظه به لحظه میده دیگه چه نیازی به استراق سمع هست ؟