حسین امیرعبداللهیان معاون عربی و آفریقا وزارت امور خارجه کشورمان روز چهارشنبه 20/3/1394 با اسماعیل ولد شیخ احمد نماینده دبیرکل سازمان ملل در امور یمن تلفنی گفتگو کرد.

به گزارش خبرآنلاین امیرعبداللهیان در این تماس با اشاره به استمرار حملات نظامی عربستان سعودی علیه مردم یمن و با محکوم نمودن این امر که حتی در آستانه ماه مبارک رمضان نیز حملات سعودی متوقف نشده است، خواستار تلاش موثر سازمان ملل برای توقف عملیات نظامی علیه یمن و پایان دادن به محاصره انسانی علیه مردم این کشور شد.

معاون عربی و آفریقا وزارت امور خارجه کشورمان و نماینده دبیرکل سازمان ملل در امور یمن ضمن مرور آخرین تحولات گفتگوهای یمنی - یمنی که قرار است در تاریخ 24/3/1394 در ژنو برگزار شود، با اشاره به طرح چهار ماده ای ارائه شده از سوی وزیر امور خارجه کشورمان ، از برقراری گفتگوهای ملی یمنی ها حمایت و از نقش سازمان ملل در این مسیر حمایت کردند.

اسماعیل شیخ با تشکر از حمایت جمهوری اسلامی ایران و مشورت های مستمر با سازمان ملل متحد، شرایط یمن را دشوار و پیچیده خواند و با ابراز نگرانی از تداوم اقدامات نظامی و عدم برقراری آتش بس، آخرین هماهنگی های به عمل آمده برای برگزاری گفتگوهای گروه های یمنی در ژنو را تشریح و از حمایت های کشورمان قدردانی کرد.

4949

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 424737

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 5 =