تسنیم نوشت:

یک کارشناس سازمان هواشناسی از کاهش دید تا ۲ ساعت دیگر در تهران خبر داد.

امین‌حسین نقشینه در خصوص آخرین وضعیت هوای تهران اظهار داشت: تا دو ساعت آینده باد و گرد و خاک در تهران باعث کاهش دید در این شهر خواهد شد.

وی افزود: بعد از گذشت دو ساعت وضعیت هوا و گردو خاک در تهران بهبود می‌یابد و در پاره‌ای از نقاط شاهد رگبار باران و رعد و برق خواهیم بود.

این کارشناس سازمان هواشناسی بیان کرد: طوفان گرد و خاک از روی محور مهرآباد عبور کرده است. در واقع طوفانی که مطرح شده است از تهران گذر کرده و باد و گردو خاک را شاهد نخواهیم بود.

نقشینه در واکنش به فیلم منتشر شده از طوفان تهران گفت: این طوفان مربوط به قسمت‌هایی از شهر پرند و جنوب استان تهران بوده و خوشبختانه این حادثه از تهران رد شده است؛ باید بگویم همچنان برای سیستان و بلوچستان و جنوب غرب کشور شاهد باد، گرد و خاک و کاهش دید خواهیم بود.

طوفان نبود

مهر نوشت: معاون مرکز پیش‌بینی سازمان هواشناسی با بیان اینکه وزش باد شدید تا یکی دو ساعت آینده در پایتخت ادامه خواهد داشت، گفت: حداکثر سرعتی که برای وزش باد امروز ثبت شده، ۷۰ کیلومتر بر ساعت بوده است.

ابوالقاسم غضنفری افزود: از حدود نیم ساعت پیش وزش بادی با سرعت ۷۰ کیلومتر بر ساعت در پایتخت آغاز شده که در حال حاضر سرعت آن رو به کاهش است و پیش‌بینی می‌شود نهایتا تا دو ساعت آینده ادامه داشته باشد.

به گفته وی، این وضعیت با وزش باد شدیدی از جنوب استان در مناطق پرند و فرودگاه امام (ره) و همچنین باد شدید دیگری از سمت غرب آغاز شد و در حال حاضر در بیشتر نقاط پایتخت جریان دارد.

معاون مرکز پیش‌بینی سازمان هواشناسی یادآور شد: البته از دیدگاه سازمان هواشناسی این شرایط طوفان نیست و وزش بادی شدید تلقی می‌شود.

غضنفری گفت: شرایط کنونی پایتخت با طوفان سال گذشته که حدود ۱۱۰ کیلومتر بر ساعت سرعت داشت، فاصله زیادی دارد.


۴۷۴۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 424711

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 9 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۱۳:۴۶ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۰
    10 0
    بجاي اين سازمانهاي عريض و طويل كه نهايتا نيم ساعت قبل طوفان را اطلاع ميدهند، چند دوربين مدار بسته اطراف تهران كار بگذاريد، خلاص
    • بی نام RO ۱۶:۳۹ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۰
      3 0
      واقعا گل گفتی