معاون امنیتی وزیر کشور: ارائه گزارش قرارگاه ثارالله از وقایع سالگرد رحلت امام (ره)

معاون امنیتی و انتظامی وزارت کشور گفت: بر اساس مصوبه شورای عالی امنیت ملی، مسئولیت امنیت مراسم ارتحال امام (ره) تا شعاع لازم به عهده سپاه پاسداران است.

به گزارش ایسنا، حسین ذوالفقاری در نشست خبری که در ساختمان وزارت کشور با حضور خبرنگاران برگزار شد، در رابطه با حواشی اتفاق‌افتاده در مراسم بزرگداشت امام خمینی(ره) و نتایج پیگیری‌های انجام شده گفت:‌ مراسم‌های بسیاری در سطح ملی برگزار می‌شود که وظایف برگزاری آن‌ها به عهده سپاه، نیروی انتظامی، وزارت اطلاعات،‌استانداری‌ها و فرمانداری‌ها هست و همه مسئولیت دارند و بین آن‌ها تقسیم کار می‌شود. بنابراین در مراسم بزرگداشت سالگرد رحلت امام (ره) بر اساس مصوبه شورای عالی امنیت ملی، مسئولیت امنیت مراسم تا شعاع لازم به عهده سپاه پاسداران است و در این ارتباط نیروی انتظامی و وزارت اطلاعات و دستگاه‌های همکار مثل فرمانداری ری و استانداری تهران در هماهنگی با سپاه همکاری می‌کنند.

معاون امنیتی انتظامی وزارت کشور خاطر نشان کرد: اینکه گفته می‌شود مسئولیت مراسم حرم با سپاه بوده است به این خاطر است که دوربین‌ها و کنترلهای بخش رینگ اول و دوم یا به اصطلاح رینگ 200 و 400به طور مستقیم به عهده سپاه است. بنابراین در حال حاضر مشغول بررسی دوربین و مجموعه اسناد و مدارک هستند. در گزارشی که قرارگاه ثارالله داده است افرادی شناسایی شدند که سوالاتی از آن‌ها شده است اما هنوز به صورت قطعی روشن نشده است که این افراد به صورت سازمان‌یافته یا غیرسازمان‌یافته و یا با هدف خاص اقدام به این کار کرده‌اند و این موضوعات نیازمند بررسی‌های بیشتر است.

ذوالفقاری افزود: جلسات اولیه در دبیرخانه شورای امنیت کشور پیش‌بینی شده است که ان‌شاء‌الله بعد از پیگیری‌ها نتایج به دستگاه قضایی اعلام خواهد شد.

23220

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 424673

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 11 =