مدیر پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی کشور از وزش باد و گرد و خاک در تهران طی امروز و فردا خبر داد.

به گزارش ایسنا؛ احد وظیفه گفت: براساس نقشه‌های پیش‌یابی، طی امروز درساعات بعد ازظهر و اوایل شب برای سواحل دریای خزر، دامنه‌های البرز و زاگرس مرکزی و در روز پنج شنبه برای سواحل دریای خزر و دامنه‌های البرز، افزایش ابر و بارش پراکنده گاهی رعد و برق و وزش باد پیش بینی می‌شود.

وی از وزش باد و گرد و خاک در برخی از نقاط کشور خبر داد و افزود: طی امروز و فردا در مناطقی از استان‌های تهران، قم، مرکزی، البرز و بخش‌های جنوبی سمنان و شمال اصفهان باد و گرد و خاک پیش‌بینی می‌شود. طی سه روز آینده در نواحی شرق و جنوب شرق کشور به ویژه منطقه زابل وزش باد شدید و طوفان گرد و خاک رخ خواهد داد و برای جنوب غرب، برخی مناطق غرب و جنوب کشور پدیده باد و گرد وخاک پیش‌بینی می‌شود.

مدیر پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی کشور با اشاره به اثر طوفان حاره‌ای، اظهار کرد: با توجه به اثر طوفان حاره‌ای، از چهارشنبه تا پایان هفته جاری دریای عمان مواج و طوفانی خواهد شد و طی سه روز آینده بارش‌های رگباری در بخشهایی از جنوب استان سیستان و بلوچستان و شرق هرمزگان پیش‌بینی می شود.

وظیفه درمورد هوای تهران نیز اظهار کرد: امروز، چهارشنبه(20 خردادماه) هوای استان تهران کمی ابری، در بعد از ظهر افزایش ابر و بارش پراکنده در پاره‌ای نقاط رعد و برق همراه با باد و گرد و خاک پیش‌بینی می‌شود. بیشترین و کمترین دما در این روز 36 و 27 درجه سانتیگراد خواهد بود.

وی در پایان گفت: هوای تهران در روز پنجشنبه (21 خردادماه) کمی ابری تا نیمه ابری و بارش پراکنده در پاره‌ای نقاط رعد و برق و احتمال باد و گرد و خاک خواهد بود. بیشترین دمای این روز 36 و کمترین آن 27 درجه پیش‌بینی می‌شود.

آشوبا به سمت غرب رفت

همچنین سازمان هواشناسي در اطلاعيه‌اي اعلام كرد: آخرين تصاوير دريافتي از ماهواره هاي هواشناسي بيانگر موقعيت مركز طوفان حاره اي آشوبا در 20 درجه و 30 دقيقه شمالي و 61 درجه و 10 دقيقه شرقي است.

ميانگين سرعت باد در مناطق مركزي اين طوفان 110 كيلومتر بر ساعت و سرعت متوسط حركت هسته آن حدود 16 كيلومتر بر ساعت به سوي كشور عمان مي باشد.

بنابر اين گزارش با توجه به اثر اين طوفان از امروز تا پايان هفته جاري بيشتر مناطق درياي عمان مواج و نيمه شرقي آن طوفاني پيش بيني مي شود.

همچنين در اين مدت براي مناطق جنوبي استان سيستان و بلوچستان و شرق استان هرمزگان به ويژه در بخشهاي ساحلي آنها وزش باد، رگبار و رعد و برق پراكنده و مواج بودن دريا پيش بيني مي شود. سرعت باد در اين مناطق تا 60 كيلومتر بر ساعت پيش بيني مي شود.

ارتفاع موج در سواحل جنوبي استان سيستان و بلوچستان بين 2 تا 3 متر و در سواحل جنوبي استان هرمزگان در شرق تنگه هرمز تا 2 متر برآورد مي شود.

طوفان حاره‌اي آشوبا(ASHOBAA) دوشنبه در موقعيت تقريبي 18 درجه شمالي و 67/5 درجه شرقي در فاصله حدود 1300 كبلومتري از سواحل استان سيستان و بلوچستان با سرعت حدود 10 كيلومتر در ساعت و با بيشينه باد 80 كيلومتري درساعت به سمت شمال‌غرب در حال حركت بود.

روز سه شنبه اين طوفان تغيير مسير داده و به سمت سواحل كشور عمان منحرف شد. آشوبا امروز (چهارشنبه) با سرعت حدود 18 كيلومتر در ساعت به سمت غرب درحال حركت است.

شنبه سواحل استان سيستان و بلوچستان متاثر از اين سامانه، مواج و ارتفاع موج حدود 2 تا 3 متر خواهد بود و در بخش هاي جنوبي استان شرايط براي رگبار و رعدوبرق پراكنده و تند باد موقتي مهيا مي باشد.

۴۷۴۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 424671

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 10 =