تسنیم نوشت:

نمایندگان پارلمان انگلیس با طرح‌های دیوید کامرون نخست وزیر برای برگزاری همه پرسی عضویت در اتحادیه اروپا موافقت کردند.

به گزارش رویترز، پارلمان انگلیس روز سه شنبه شاهد مباحث داغ و جنجالی در خصوص طرح های دیوید کامرون برای برگزاری همه پرسی عضویت در اتحادیه اروپا بوده است. این بحث ها نشان می دهد که طرح کامرون برای برگزاری همه پرسی عضویت اتحادیه اروپا می تواند در نهایت منجر به ایجاد دو دستگی بین نمایندگان محافظه کار شده و کمپین ملی گراهای اسکاتلندی برای استقلال از انگلیس را بار دیگر فعال کند.

کامرون که به دنبال پایان دادن به اختلاف دیرینه در حزب محافظه کار بر سر جایگاه لندن در اتحادیه اروپاست، قول داده است تا برای ارتقای جایگاه انگلیس در این اتحادیه مذاکرات مجددی را با رهبران اروپایی انجام دهد و در صورت عدم موفقیت، همه پرسی عضویت در اتحادیه اروپا را پیش از پایان سال 2017 میلادی برگزار کند.

نمایندگان پارلمان انگلیس با 544 رای موافق در برابر 53 رای مخالف به طرح همه پرسی اتحادیه اروپا رای مثبت دادند. حزب کارگر نیز حمایت خود را از این طرح اعلام کرده ولی حاضر نیست همراه با حزب محافظه کار در کمپین همه پرسی اتحادیه اروپا شرکت کند.

هیلاری بن سخنگوی امور خارجه حزب کارگر انگلیس تاکید کرد که حزب کارگر حاضر نیست تا در کنار نخست وزیر به تلاش برای باقی نگه داشتن انگلیس در اتحادیه اروپا ادامه دهد و کمپین جداگانه را ار آغاز خواهد کرد.

کامرون تاکید کرده است که خواستار باقی ماندن انگلیس در یک اتحادیه اروپای اصلاح شده است. نخست وزیر انگلیس پیش از این به وزرای کابینه هشدار داده است که یا باید از طرح وی برای برگزاری همه پرسی عضویت در اتحادیه اروپا حمایت کنند یا باید دولت را ترک نمایند.

بیش از 50 نماینده حزب محافظه کار انگلیس اعلام کرده اند که اگر دیوید کامرون نتواند به تغییرات و اصلاحات بزرگی در پیمان های اتحادیه اروپا دست یابد، به گروه جدید موسوم به محافظه کاران برای انگلیس خواهند پیوست که هدف اصلی آن پایان دادن به عضویت این کشور در اتحادیه اروپا خواهد بود.

کامرون قول داده است تا در صورت عدم دستیابی به توافق نهایی با رهبران اتحادیه اروپا برای تغییر قوانین و پیمان ها و افزایش قدرت انگلیس در این اتحادیه، همه پرسی مذکور را پیش از پایان سال 2017 میلادی برگزار کند.

کامرون تحت فشار زیادی است تا مهاجرت به انگلیس را کاهش دهد. تازه ترین آمارها نشان می دهد که در سال 2014 میلادی بیش از 318 مهاجر وارد انگلیس شده اند. کامرون قول داده است تا تعداد مهاجران اروپایی به انگلیس را به کمتر از 100 هزار نفر برساند.این مساله در تضاد با پیمان اتحادیه اروپا در خصوص آزادی جابجایی نیروی کار است.

49261

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 424497

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 6 =