دستیار و مشاور عالی فرماندهی معظم کل قوا گفت: شکست سعودی‌ها در رسیدن به اهدافی که اعلام کرده بودند، به خواست خداوند قطعی خواهد بود.

به گزارش تسنیم، سردار سرلشکر یحیی صفوی دستیار و مشاور عالی فرماندهی معظم کل قوا، در همایش تجلیل از ایثارگران دانشگاه علوم پزشکی ایران که در مرکز همایش‌های رازی این دانشگاه برگزار شد، گفت: هدف اساسی و غیرقابل تغییر هر حکومتی حفظ بقای ملی، حفظ ارزش‌ها، منافع ملی، هویت ملی، حفظ سرزمین و استقلال کشور است و جنگ‌ها این هدف اساسی را به شدت تهدید می‌کنند و ممکن است جنگ‌ها هویت یک ملت را دچار تغییر کنند.
وی افزود: آنچه که باعث می‌شود حکومت‌ها و ملت‌ها بتوانند از خودشان و کشورشان و از ارزش‌هایشان دفاع کنند، عزت ملی و قدرت ملی است.
صفوی در ادامه به تبیین مفهوم قدرت ملی و عزت ملی پرداخت و گفت: قدرت ملی مجموعه‌ای از توانایی‌های مادی و معنوی یک ملت و حکومت برای حفظ بقای ملی و هویتش، برای رسیدن به اهداف و منافع ملی یا اعمال اراده سیاسی خود در محیط بین المللی است. در حقیقت علت بقاء و سرافرازی ملی و حفظ هویت یک ملت همین عزت ملی و قدرت ملی است.
وی افزود: عزت ملی و قدرت ملی دارای سطوح مختلفی است، که شامل سطوح جهانی و سطوح منطقه‌ای و ملی است و بایستی ارزیابی کرد که عزت ملی یک ملتی در چه سطحی قرار دارد و قدرت نفوذ و تاثیرگذاری‌اش در محیط بین‌المللی است یا در محیط منطقه‌ای و یا در محیط داخلی یک کشور است؟
دستیار و مشاور عالی فرماندهی معظم کل قوا تصریح کرد: عوامل مختلفی را برای مبانی قدرت ملی و عزت ملی تعریف می‌کنند و این عوامل را شامل عوامل اقتصادی تا جغرافیای طبیعی یا سرزمین و عوامل علمی و تکنولوژیک، عوامل سیاسی، اجتماعی، فرهنگی، نظامی و حتی فرامرزی و اینکه تا چه حد در اتحادیه‌ها و پیمان‌های منطقه‌ای، هر کشوری شرکت داشته باشد، تعریف می‌کنند.
مشاور عالی فرماندهی معظم کل قوا در ادامه به تشریح عوامل فرهنگی و سیاسی تاثیرگذار بر جنگ تحمیلی پرداخت و گفت: عامل فرهنگی تاثیرگذار یعنی فرهنگ یک ملت و تمدن و باروهایش، ارزش‌هایش، روحیه ملی‌اش وافتخاراتش و آنکه ظرفیت صبر و تحملش در چه اندازه است.
وی ادامه داد: پنج تمدن چین، هند، ایران، مصر و یونان، تمدن جهانی را شکل دادند. ملت ما ملتی با فرهنگ و با تمدن چندین هزار ساله جزء بنیانگذاران تمدن جهانی است که با آمدن اسلام شکل جدیدی به خود گرفت و در حقیقت با آمدن اسلام به قدرت و عزت ملی ایران افزوده شد.
سرلشکر صفوی ادامه داد: امام یک رهبر متقی، حکیم، دوراندیش، مدیر، مدبر و شجاع بودند که آینده را می دید. حضرت امام(ره) در پیامی که به "میخائیل گورباچف"، رهبر اتحاد جماهیر شوروی سابق دادند حرف‌های خودشان را زدند و فرمودند که از این پس کمونیسم را باید در موزه‌های تاریخ سیاسی جهان جستجو کرد و سقوط شوروی را پیش‌بینی کردند.
وی در ادامه گفت: صدام و حامیان آمریکایی و اروپایی و عربیش حمله کردند که انقلاب ما را محدود کنند و جلوی نفوذ فرهنگی ما را بگیرند در حالی که امروز ایران سرپا ایستاده و به سمت پیشرفت و امنیت پایدار حرکت می‌کند دشمنان بدانند با ملت ما که روی آرمان‌های نظام و انقلاب اسلامی ایستاده است، نمی‌توانند مقابله کنند.
دستیار و مشاور عالی مقام معظم رهبری در تشریح تحولات جهانی و منطقه‌ای، افزود: صحنه مکتب مقاومتی را که فرزندان شهید این ملت در لبنان، فلسطین، سوریه و هم‌اکنون یمن شکل دادند، ببینید. محصول دفاع مقدس، ایجاد مکتبی به عنوان مکتب مقاومت، به وسیله فرزندان امام و اسلام در کشورهای آزا‌دیخواه است. این مکتب مقاومت شکل گرفت و بیداری اسلامی نیز از آن تاثیر پذیرفت و واضح است کشورهایی مانند یمن به آزادی و استقلال خود می‌رسند و علیرغم سختی‌های فراوان، پیروزی مردم یمنی آشکار خواهد شد و شکست سعودی‌ها در رسیدن به اهدافی که اعلام کرده بودند، به خواست خداوند قطعی خواهد بود.

2929

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 424287

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 2 =