ایران و ارمنستان در یک قدمی لغو کامل روادید

با امضای یادداشت تفاهم کنسولی در پایان دهمین نشست رایزنی های کنسولی میان جمهوری اسلامی ایران و جمهوری ارمنستان، دو کشور گام بلندی را به سوی لغو کامل روادید برای گذرنامه های عادی و رفت و آمد آسان اتباع دو کشور به خاک یکدیگر برداشتند.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، با امضاي يادداشت تفاهم كنسولي در پايان دهمين نشست رايزني هاي كنسولي ميان جمهوري اسلامي ايران و جمهوري ارمنستان، دو كشور گام بلندي را به سوي لغو كامل روادید برای گذرنامه هاي عادي و رفت و آمد آسان اتباع دو كشور به خاك يكديگر برداشتند.

علي چگني و ولاديمير كارميرشاليان مديران كل كنسولي وزارتخانه هاي خارجه ايران و ارمنستان در پايان دو روز مذاكرات و رايزني هاي كنسولي به منظور رفع مشكلات اتباع يكديگر و مرتفع ساختن موانع ارتباطات مردم دو كشور كه در تهران برگزار گرديد راههاي بهبود و گسترش روابط را مورد بحث و تبادل نظر قرار دادند.

موضوع انتقال محكومين ، معاضدت قضايي ، افزايش تسهيلات بازرگانان ، سرمايه گذاران، رانندگان، گردشگران , دانشجويان و هنرمندان دو طرف و چگونگي نزديك شدن به رژيم لغو رواديد كامل از موضوعات مهم اين نشست بود.

طرفين برگزاري منظم اجلاسهاي كنسولي در تهران و ايروان، را زمينه ساز پيشرفت و توسعه در تمامي زمينه هاي روابط توصيف نمودند.

يادآوري مي نمايد كه ولاديمير كاميرشاليان در حاشيه برگزاري رايزني هاي كنسولي با حسن قشقاوي معاون کنسولی و مجلس و ایرانیان خارج از کشور وزارت امور خارجه نيز ديدار و گفتگو نمود.

جمهوري اسلامي ايران با 41 كشور دنيا ساز و كار گفتگو و رايزني مستمر كنسولي براي افزايش تسهيلات هرچه بيشتر جهت اتباع ايراني در كشورهاي ديگر در قالب عمل متقابل و تفاهم و احترام برابر دارد.

5252

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 424253

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 11
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • حامد RO ۱۰:۳۱ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۹
    10 5
    ای جان بابا زودتر لغوش کنید بره چی کارش
  • ramin IR ۱۱:۰۲ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۹
    6 1
    عین این خبر و من درباره کشور روسیه خوندم که نوشته بود از قول سفیر ایران در مسکو که بزودی روادید بین دو کشور لغو خواهد شد... من نمی دونم چرا سایتی به عزمت خبر آنلاین وقتی یک خبری رو منتشر می کند بعدا نمی آید درباره انجام شدن و یا نشدن آن دوباره اطلاع رسانی کند. مخصوصا برای خوانندگان همیشگی اش مثل خود من و فکر کنم اون خبر لغو روادید بین ایران و روسیه هم نشد و این هم نشود
    • بی نام IR ۱۴:۳۵ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۰
      0 1
      برو اول نوشتن عظمت رو یاد بگیر بعد.
  • بی نام A1 ۱۳:۴۴ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۹
    14 20
    ارمنستان كشوري ورشكسته و گرسنه كه با كمك هاي روسيه و... سرياست
  • خوبه IR ۱۵:۲۴ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۹
    18 5
    مرسی خیلی از ارمنی‌ها هم به ایران مسافرت می‌کنند... خوشبختانه گردشگری ایران و ارمنستان دوطرفه است...
  • بی نام RO ۱۵:۳۰ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۹
    12 3
    به این مگن دیپلماسی
  • مسافر IR ۱۵:۵۹ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۹
    10 1
    گام بسیار خوبی است امیدوارم در جهت رفع روادید با کشورهای شرق آسیا و به تبع آن افریقا و اروپا اقدام شود تا ان شاء الله عزت و افتخار به گذرنامه ایرانی برگردد. خبر آنلاین لطفا آخرین وضعیت گذرنامه و نام آن 41 کشوری که ذکر کردید اطلاع رسانی کنید سپاس
  • علی A1 ۱۶:۱۹ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۹
    10 12
    ارمنی ها بعد یهودی ها بیشتری لابی رو تو کنگره ی آمریکا دارن ... باز خداروشکر پلای ارتباطی با اینارو نبستن
  • پيام IR ۰۳:۵۶ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۰
    5 8
    با سلام البته خبر خوبيست ولي بايد بگم با جمعيت سه ميليوني ارمنستان و خيل توريستهاي ايراني وحمايتهاي ايران از ارمنستان در دوران مختلف وكسب درامد هاي زياد انها از ما اين دليل ضعف ماست كه به لغو ويزا خشنود باشيم و ان را گامي بلند در جهت منافع خود بدانيم وزارت خارجه ما به فتح سنگرهاي خالي مباهات نكند كه كه ملت هشيارند
    • بی نام A1 ۰۵:۰۸ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۵
      6 3
      شما برو سنگرهای پر رو بگیر. نوی همین همسایه ها چند تا مثل ارمنستان داریم که زیراب ما رو نزده باشن؟ به نظر من به کشورهایی مثل ارمنستان، ترکمنستان و ... رفت که کاری به کار کسی ندارن و پولهاشون رو خرج تجزیه طلبی و حمایت از داعش نمیکنن. منظورم امارت، ترکیه، عربستان، جمهوری آذربایجان و ... است.
  • بی نام IR ۰۸:۲۴ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۱
    6 4
    از لغو روادید با ارمنیها باید قند تو دلمون آب بشه؟یادش بخیر قدیما