ایسنا نوشت:

پس از ناکامی حزب عدالت و توسعه اردوغان در انتخابات پارلمانی، رئیس سابق رژیم صهیونیستی با استقبال از نتایج این رای‌گیری گفت: اردوغان می‌خواست ترکیه را به ایران تبدیل کند اما هیچ جایی برای یک ایران دیگر در منطقه نیست!
 شیمون پرز، رئیس سابق رژیم صهیونیستی در پانزدهمین کنفرانس سالانه هرتزلیا با عنوان «اسرائیل در خاورمیانه آشوب‌زده» گفت: از آنچه در ترکیه رخ داد، بسیار خوشحالم. اردوغان می‌خواست ترکیه را به ایران تبدیل کند و هیچ جایی برای دو ایران در خاورمیانه وجود ندارد!

شیمون پرز نتایج انتخابات ترکیه را که حزب اردوغان توانست بیش از 40 درصد آرا را به دست آورد اما مجبور است تا با احزاب اپوزیسیون وارد ائتلاف شود، «روندی مثبت برای اسرائیل و خاورمیانه» توصیف کرد.

رئیس سابق رژیم صهیونیستی همچنین نسبت به توافق قریب‌الوقوع غرب با ایران، خوش‌بینی محتاطانه‌ای کرد و گفت که این معاهده درباره تعداد سانترفیوژهای مجاز برای ایران نیست بلکه درباره این است که چند کشور طرف این معاهده هستند و بخشی از آن تلاش برای اطمینان درباره این است که ایران به تعهدات خود عمل می‌کند. شیمون پرز از باراک اوباما، رئیس‌جمهوری آمریکا به دلیل تشکیل چنین ائتلافی که شامل روسیه و چین است، تقدیر کرد اما گفت زمانی می‌شود قضاوت کاملی درباره این توافق داشت که تمام جزئیات آن به صورت کامل فاش شود.

وی گفت که گزینه نظامی همواره روی میز است. علاوه بر این، پرز تعهد اوباما به امنیت اسرائیل را ستود و گفت پیش از این هیچ کدام از روسای جمهوری آمریکا تا این حد به تامین امنیت اسرائیل متعهد نبوده‌اند.

52261

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 424179

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 2 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 12
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام RO ۰۹:۰۵ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۹
    54 46
    کردهای منطقه برای رسیدن به منافع زودگذر دوست اسراییل شده اند ،که بسیار جای تاسف دارد
    • ایرانی A1 ۱۱:۳۲ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۹
      اتفاقا کردهای ترکیه کاملا نقطه مقابل اسرائیل هستن، بر خلاف ترکها. چرا که موساد یکی از عوامل اصلی دستگیری اوجالان بود. رهبر حزب کردها در ترکیه هم چند وقت پیش خواسته بود محصولات اسرائیلی در ترکیه تحریم بشن. درحالیکه دولت آقای اردوغان بیشترین رابطه تجاری بین کشورهای منطقه با اسرائیل رو داره.
    • بی نام A1 ۱۱:۴۷ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۹
      فعلا که ترکها و اعراب نزدیکترین دوستان اسرائیل در خاورمیانه اند.
    • بی نام A1 ۰۷:۴۳ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۰
      در جواب ایرانی وبی نام اسراییل به منافعش نگاه می کند نمی دانم پانرده بیست سال پیش چطور بوده همین عربها هم که الان دوست اسراییل اند یک روز باهاش میجنگیدند فعلا اسراییل با ایران وترکیه بد است با کردها و عربهای خلیج دوست است قبل از امدن داعش مرتب هیت دیپلماتیک از اسراییل به کردستان عراق می رفت
  • ترکیه دوست IR ۰۹:۰۸ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۹
    42 20
    دروغه تا دیروز تمام قد پشتش بودند... و اصلاً دلیل شکستش همین هست... خوشبختانه مردم ترکیه عاقلند... و گول این‌ها رو نمی‌خورند...
  • مجتبی RO ۰۹:۲۰ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۹
    33 16
    واقعا عجیبه اینا به خودشون هم رحم نمیکنن این اردوغان که همه کارهاش در راستای اهداف اسراییل بود
    • بی نام A1 ۲۰:۲۱ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۹
      12 1
      ترکیه فقط دنبال منافع ملت خودشه نه ملت های دیگیر و مغایرت سیایت آنها با ایران دلیل نادانی آنها نیست بلکه آنها ملت خود را در نظر میگیرند. روابطه ترکیه و اسراییل هم همچنان تیره هست ترکیه در اسراییل چند ساله که سفیر نداره بعد از قضیه کشتی آزادی...
    • بی نام A1 ۱۶:۲۶ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۱
      9 4
      ترکیه اگه در راستای اهداف خودش نبود مثل ما عقب مونده بود نه اینکه درآمد ناخالص کشورش 2.5 برابر ما بشه.اونا هر کاریم بکنن به دنبال خدمت به مردمن نه مثل بعضی ها که از مردم میزنن و به دیگران میدن و آخرشم هیچ.
  • بی نام A1 ۰۹:۴۸ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۹
    8 8
    آقای شیمون پرز اگه اردوغان دنبال ایران کردن ترکیه بود که خیلی خوب می شد. اما اردوغان برای هر کی بد بود برای تو یکی خوب بود. یه سوریه ضعیف برای تو بهتر از سوریه قوی هست
  • علی آقا A1 ۱۰:۰۰ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۹
    29 49
    متاسفانه مقامات کردها هیچ وقت دوستیشون رو با اسراییل پنهان نکردند و رژیم غاصب صهیونیست هم همیشه گفته از استقلال کردستان عراق حمایت میکنه. امیدوارم روند به قدرت رسیدن کردها در منطقه منجر به دشمنیشون با ملتهای مسلمان منطقه نشه. امیدوارم متحد اسراییل و آلت دست اونها نشن. البته بارزنی ها در عراق تا الان خوب منافع اسراییل رو تامین کردند.
  • سنه دژ IR ۱۵:۲۲ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۹
    51 23
    خوشحالم که کردهاموفق شدن بهشون تبریک میگم اردوغان حقش بود
  • فرهاد A1 ۱۷:۱۷ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۰
    9 12
    اسرائیل بیشترین رابطه تجاری را در بین کشورهای منطقه با ترکیه دارد. حتی روابط پنهان امنیتی هم با یکدیگر دارند. اما برای رد گم کردن و خریدن رای، اردوغان گه گاه اقداماتی انجام میداد که مثلا اینطور القا کند که با اسراییل مشکل دارد. درحالیکه اردوغان با تقویت داعش و تضعیف سوریه، بیشترین خدمت را به اسرائیل کرد.