نشست سخنگوی دولت امروز در ساختمان کوثر برگزار شد.

به گزارش خبرآنلاین محمدباقر نوبخت سخنگوی دولت در ابتدای این جلسه که امروز با تاخیری نزدیک به دو ساعت برگزار شد رسما از خبرنگاران عذرخواهی کرد. او به دلیل همین تاخیر دو ساعته گزارش معمول خود از عملکرد سازمان های دولتی در رابطه با اجرای سیاست های اقتصاد مقاومتی را ارائه نکرد و بلافاصله به سوالات خبرنگاران پاسخ داد.
نوبخت در پاسخ به سوال خبرآنلاین در رابطه با ادعاهای بقایی یک روز پیش از دستگیری اش در رابطه با صندوق قرض الحسنه نهاد ریاست جمهوری و اینکه ایا این دستگیری با پیگیری و شکایت دولت انجام شده یا خیر اظهار داشت: دولت با شروع به کار خودبا اسناد در اختیار خود، برخی تخلفات غیرقانونی را در رابطه با دولت قبل مشاهده کرد. مرجعی که نهایتا می تواند تایید کند انچه از رفتار این دولت نسبت به دولت قبل خلاف قانون است یا خیر قوه قضاییه است.اما به هر حال بدون اینکه این ها را رسانه ای کنیم معاونت حقوقی مامور شد در رابطه با همه این موارد در مراجع قضایی طرح دعوا کند. الان هم منتظر هستیم مرجع قضایی این پرونده هایی که در دولت یازدهم به این مرجع ارجاع شد و پرونده هایی که از دولت پیش در دست داشت را رسیدگی کند .
وی افزود: در رابط با دستگیری بقایی سخنگوی قوه قضاییه گفت اتهامش الان قابل بیان نیست. بنابراین اینکه شکایت کدام مرجع سبب دستگیری ایشان شده معلوم نیست. اما دولت بدون اینکه بخواهد موردی را رسانه ای کنداین موارد را پیگیری کرد. و حالا حق و انصاف این است که قوه قضاییه خودش در رابطه با بقایی اطلاع رسانی کند. اما دولت در جایگاه قانونی خود در ارسال این اسناد به قوه قضاییه اقدام کرده است.

وی در رابطه با یکی از اقدامات قابل دفاع دولت در سالکرد دو سالگی ان اظهار داشت: دولت با وجود تحریم ها و تقلیل منابع و کاهش شدید قیمت نفت موفق شد رشد منفی اقتصادی را به رشد مثبت تبدیل کند.

نوبخت در رابطه با حواشی پیش امده در جریان مراسم ارتحال امام خمینی نیز گفت: تا این لحظه شکایت رسمی از طرف دولت دراین باره تنظیم نشده است.

وی در پاسخ به سوال دیگر خبرآنلاین در رابطه با سرانجام پررونده شکایت از دو مامور خاطی گفت: اين شکايت در حال پیگیری است اما هنوز به نتیجه ای نرسیده است.

نوبخت همچنين با اشاره به شایعه حذف یارانه نان اظهار داشت: حذف یارانه نان مردم از مبلغ ٤٥هزار ٥٠٠ تومان نادرست است و چنین تصمیمی در دولت وجود ندارد.

سخنگوی دولت درخصوص تهدید گروهی برای برگزاری راهپیمایی در روز بازی والیبال ایران و آمریکا در اعتراض به حضور بانوان در ورزشگاه ها گفت: دولت اجازه برگزاری چنین تجمعی نخواهد داد و اگر برخلاف اجازه دولت راهپیمایی شود، قوه قضاییه با قانون شکنان برخورد خواهد کرد.

2929

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 424142

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 14 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۰۸:۴۴ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۹
    52 29
    زنده باد نوبخت