ایرنا نوشت:

رییس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام در واکنش به اظهار نظر غربی ها مبنی بر بازدید از مراکز نظامی کشورمان گفت: بازدید از مراکز نظامی ایران بر اساس دیدگاه نظام و رهبر معظم انقلاب اسلامی ممنوع است و به هیچ غریبه ای اعم از آمریکایی و غیر آمریکایی اجازه بازدید از مراکز نظامی و حساس کشورمان داده نمی شود.

به گزارش خبرنگار سیاسی ایرنا علی اکبر ولایتی روز دوشنبه در حاشیه دیدار خانم سگرید کاگ نماینده ویژه دبیرکل سازمان ملل متحد در لبنان در جمع خبرنگاران این مطلب را اعلام کرد.

وی ادامه داد: حال آنکه غربی ها با هر انگیزه ای این سخنان را مطرح می کنند فقط برای توجیه داخل آمریکا است و الا در ایران اجازه بازدید از مراکز نظامی داده نمی شود.

رییس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام در باره اینکه چرا گفته می شود طرف مقابل قابل اعتماد نیست ؟ گفت: البته بین 1+5 باید تفکیک گذاشت چرا که چین و روسیه علنا نظر خود را در موضوع هسته ای ایران داده اند.

ولایتی خاطرنشان کرد: صحبت های مطرح شده از سوی چین و روسیه مخالف آن چیزی است که طرف های دیگر بیان می کنند.

وی اضافه کرد: برخی صحبت ها از سوی برخی کشورها نشان می دهد که هدف شان از طرح مساله هسته ای تنها موضوع هسته ای نیست ، چراکه آنها می دانند بر اساس گزارش آژانس بین المللی انرژی اتمی هیچ نشانه ای از این که ایران انحراف در مسیر کاربرد صلح آمیز هسته ای داشته باشد، وجود ندارد.

رییس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه طرف های مذاکره کننده می دانند هیچ نشانه ای از اینکه انرژی ایران صلح آمیز نیست وجود ندارد، گفت: آنها به دنبال بهانه می گردند تا به ایجاد مزاحمت و تحریم بپردازند.

ولایتی تصریح کرد: طرف هایی که به دنبال ایجاد تحریم بیشتر هستند باید بدانند که مردم ایران از ابتدای انقلاب اسلامی تحت تحریم برخی کشورها بوده اند و به خوبی آموخته اند که چگونه با وجود تحریم زندگی کنند.

رییس مرکزتحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام خاطر نشان کرد: به طور حتم دنیا از برخی کشورها که به دنبال تحریم بیشتر نسبت به ایران هستند تبعیت نخواهد کرد.

ولایتی ادامه داد: هرچه زمان می گذرد اثر حصر اقتصادی که دشمنان نظام تصور داشتند، با مقاومت مردم و تدبیر نظام و دولت کمرنگ تر می شود .

وی تاکید کرد: سرانجام آن کسانی که مصمم بودند با محاصره اقتصادی کشورمان را به زانو درآورند شکست خواهند خورد.

رییس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام به دیدار سیرید کاگ نماینده ویژه دبیرکل سازمان ملل در امور لبنان نیز اشاره کرد و افزود: در این نشست درباره وضعیت کنونی و آینده لبنان گفت وگو کردیم.

ولایتی ادامه داد: خانم کاگ درخصوص وجود بیش از 2 میلیون آواره سوری و فلسطینی در لبنان و همچنین وضعیت سوریه که تروریست ها علیه دولت قانونی سوریه می جنگند و با توجه به مسائل مشترکی که بین این دو کشور وجود دارد ابراز نگرانی کرد.

وی اضافه کرد: نگرانی وی از این بود که وضعیت سوریه به داخل خاک لبنان کشیده شود.

رییس مرکزتحقیقات استراتژیک مجمع همچنین با بیان اینکه خانم کاگ اخیرا دیداری با نمایندگان لبنانی داشته است، گفت: در پاسخ به نگرانی وی توصیه کرده ام اگر نگران 2 میلیون آواره سوری و فلسطینی در لبنان هستید، این وظیفه سازمان ملل متحد است که از طریق کمیساریای عالی پناهندگان به مردم لبنان که در یک کشور کوچک و بدون امکانات طبیعی، مدنی و زیرزمینی هستند، کمک کند تا بتوانند آواره هایی را که به مردم لبنان تحمیل شده اند، بپذیرند.

ولایتی اظهار داشت: خانم کاگ معتقد بود سازمان ملل باید با هرگونه حرکت مسلحانه توسط گروه های معارض مخالفت کند و آرامش را به سوریه و عراق بازگرداند.

وی با بیان اینکه بنده نیز نظر جمهوری اسلامی ایران را به وی ابلاغ کردم، گفت: باید از حکومت های قانونی عراق و سوریه حمایت کرد.

ولایتی گفت: بر این تاکید کردم که عملکرد کشورهایی که بدون هیچ گونه مشروعیت و مجوز قانونی ضمن حمایت از تروریست ها آنها را نیز مسلح کردند و از مرزهای مشترک به داخل سوریه راه داده اند مورد نقد است.

5252

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 424089

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 9 =