واحدمرکزی خبر نوشت:

نخست وزیر رژیم صهیونیستی روز دوشنبه اعلام کرد تل آویو با راه حل تشکیل دو کشورمستقل مخالفتی ندارد ، مشروط به اینکه فلسطینی ها یک کشور یهودی را به رسمیت بشناسند.
بنیامین نتانیاهو در دیدار با لوبومیر زائورالیک وزیر امور خارجه جمهوری چک گفت :« ما با از سرگیری گفتگوهای صلح بر اساس راه حل تشکیل دو کشور مستقل مخالفتی نداریم مشروط به اینکه یک کشور یهودی در صلح و امنیت در کنار کشور فلسطین به حیات خود ادامه بدهد و کشور فلسطین باید خلع سلاح شود».
نتانیاهو مدعی شد فلسطینی ها با مانع تراشی های خود با ازسرگیری گفتگوهای صلح مخالفت و به بهانه های مختلف از گفتگو ها فرار می کنند .
به گزارش خبرگزاری آلمان از قدس اشغالی ، بنیامین نتانیاهو در دیدار با وزیر خارجه جمهوری چک که به منطقه سفر کرده است ، اظهار داشت طرف فلسطینی با ادامه گفتگو و همکاری در چارچوب شرط های پیشنهادی جان کری وزیر امور خارجه آمریکا برای پیشبرد روند صلح مخالف است و در عین حال با جنبش حماس که خواهان نابودی اسرائیل است ، همکاری می کند.
نخست وزیر اسرائیل تاکید کرد فلسطینی ها همچنین با حضور در سازمان ملل به دنبال اعمال مجازات و تحریم ها علیه اسرائیل هستند و می خواهند اسرائیل را مسئول شکست گفتگوهای صلح معرفی کنند .
فلسطینی ها با راه حل تشکیل دو کشور مستقل مخالفتی ندارند اما با اسرائیل را به عنوان یک کشور یهود به رسمیت نمی شناسند.

4949

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 424008

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 2 =