واحد مرکزی خبر نوشت:

خلبان نیروی هوایی آمریکایی فاش کرد اجازه بمباران اهداف داعش در عراق به او داده نمی شد.
به گزارش شبکه تلویزیونی المنار، یک خلبان آمریکایی در مصاحبه با شبکه فاکس نیوز گفت: «من گاهی اعضای داعش را می دیدم اما اجازه بمباران آنها را دریافت نمی کردم. بروکراسی اجازه برخورد سریع با اهداف را نمی داد.»
منابع نزدیک به ائتلاف بین المللی به فرماندهی آمریکا در گفتگو با فاکس نیوز تاکید کردند خلبان از زمان شناسایی هدف به حدود یک ساعت زمان برای دریافت مجوز بمباران نیاز دارد.
گزارشگر شبکه المنار گفت: سردار قاسم سلیمانی فرمانده سپاه قدس ایران پیش از این با اشاره به این واقعیت تاکید کرده بود آمریکا اراده لازم برای جنگیدن با داعش را ندارد و این گروه نفت خود را از طریق کشورهای عضو این ائتلاف صادر می کند.
در ادامه این گزارش آمده است: آمریکا حملات هوایی به مواضع داعش را دو ماه پس از تسلط این گروه بر استان های نینوا، صلاح الدین و دیاله عراق آغاز کرد. روند تحولات نشان داد این ائتلاف در حمله به اهداف داعش جدی نیست. جنگنده های ائتلاف در مدت ده ماه چهار هزار حمله هوایی به مواضع داعش داشتند که روزانه به طور متوسط به سیزده حمله می رسد. آمریکا در سال 2011 روزانه صدها حمله به مواضع طالبان در افغانستان داشت. وعده های واشنگتن درباره آموزش و تامین سلاح برای نیروهای عراقی هم عملی نشد. سقوط شهر الرمادی مرکز استان الانبار در ماه مه گذشته باعث شد ائتلاف بین المللی در کنفرانس پاریس در راهبرد خود تجدیدنظر کند. اشتون کارتر وزیر دفاع آمریکا نیروهای عراقی را مسئول این شکست دانست. رابرت گیتس وزیر پیشین دفاع آمریکا در پاسخ به او تاکید کرد واشنگتن راهبرد مشخصی برای مقابله با خطر داعش ندارد.

 

49261

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 423905

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 5 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 4
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۱۵:۴۳ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۸
    0 0
    چرا فقط خبرات مخالف را میگذارید
  • حمید RO ۱۰:۳۷ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۹
    2 0
    داعش و سیا دو روی یک سکه هستن. فریبشون رو نخورید
  • باراد RO ۱۰:۳۸ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۹
    2 0
    مشخصه که امریکا اونطور که باید داعشی ها رو بمباران نمیکنه وگرنه با اون همه ادعا چطور نمیتونه محل اختفای رهبران و سردسته هاشون رو پیدا نکنه؟
  • بی نام IR ۱۰:۵۴ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۹
    2 0
    اگه یه کودک این وسط کشته بشه ها همین خبر گزاری و بقیه رسانه ها دنیا رو میزارید رو سرتون. گور پدر آمریکا . اما حرف من اینه که آدم بایدمنصف باشه. میزنه انتقاد نمیزنه هم انتقاد.