برگزاری انتخابات کمیسیون های تخصصی مجلس/ چه کسانی به ریاست کمیسیون ها رسیدند؟

انتخابات اعضای هیأت رئیسه کمیسیون‌های تخصصی مجلس شورای اسلامی در آخرین سال مجلس نهم برگزار شد و این کمیسیون ها روسای خود را شناختند.

به گزارش خبرآنلاین، با برگزاری انتخابات هیات رئیسه کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس، غلامرضا تاجگردون نماینده گچساران برای سال دوم در مجلس نهم به عنوان رئیس این کمیسیون برگزیده شد.همچنین علی محمد احمدی و هادی قوامی به عنوان نواب رئیس در این کمیسیون انتخاب شدند.

در همین حال، با رای مثبت نمایندگان غلامرضا کاتب برای بار دیگر به عنوان سخنگوی کمیسیون برنامه و بودجه مجلس برگزیده شد و عیسی امامی و محمد سقایی نیز به عنوان دبیران کمیسیون انتخاب شدند.

تکیه مجدد فتحی پور بر صندلی ریاست کمیسیون اقتصاد

همچنین در انتخابات اعضای هیأت رئیسه کمیسیون اقتصادی مجلس،ارسلان فتحی پور توانست اکثریت آراء را برای احراز پست ریاست کمیسیون کسب کند.

همچنین محمد حسن نژاد و روح الله بیگی ئیلانلو توانستند سمت های نایب رئیسی اول و دوم را به ترتیب کسب کنند و ابراهیم نکو و اربابی به سمت دبیران اول و دوم کمیسیون انتخاب شدند و رحیم زارع نیز مجددا سخنگوی کمیسیون شد.

بروجردی بازهم به ریاست کمیسیون امنیت ملی رسید/ شفیعی سخنگو شد

همچنین در انتخابات هیئت رئیسه کمیسیون امنیت ملی مجلس، علاء الدین بروجردی به عنوان رئیس باقی ماند و احمدرضا دستغیب که پیش از این نایب رییس کمیسیون را عهده دار بود به علت حضور در ترکیب هیئت رئیسه مجلس،‌امکان کاندیداتوری نداشت و حسین سبحانی نیا و منصور حقیقت پور به عنوان نواب اول و دوم کمیسیون امنیت ملی مجلس انتخاب شدند.

همچنین نوذر شفیعی سخنگو و محمد حسن آصفری و سید باقر حسینی به ترتیب به عنوان دبیر اول و دوم کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس انتخاب شدند.

جلوس ملکشاهی بر صندلی ریاست کمیسیون حقوقی

در همین حال و بر اساس رای‌گیری صورت گرفته در کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس اللهیار ملکشاهی به عنوان رئیس این کمیسیون انتخاب شد.همچنین پس از محمد علی اسفنانی که در سمت سخنگویی ابقاء شد، حمیدرضا طباطبایی نائینی نایب رئیس اول، محمد رزم نایب رئیس دوم، نیره اخوان بی‌طرف دبیر اول و سیدهادی قره‌سید رومیانی دبیر دوم به عنوان دیگر اعضای هیات رئیس کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس انتخاب شدند.

عزیزی رئیس کمیسیون اجتماعی ماند

چهارمین دوره از انتخابات کمیسیون اجتماعی در مجلس نهم برگزار شد و‌ با رای اعضا عبدالرضا عزیزی رئیس، فرج الله عارفی نایب رئیس اول، عمران علیمحمدی نایب رئیس دوم، عباس صلاحی و سالار مرادی دبیران و عباس قائد رحمت به عنوان سخنگوی کمیسیون اجتماعی انتخاب شدند.

هاشمی در راس کمیسیون عمران ابقاء شد

همچنین طبق آرای نمایندگان عضو کمیسیون عمران مجلس، سید مهدی هاشمی با اخذ 15 رای به عنوان رئیس، محمدرضا رضایی کوچی و همچنین سیداحسن علوی به عنوان نواب رئیس انتخاب شدند.

همچنین منصور آرامی به عنوان سخنگو وعلی نعمت چاردولی نماینده ملایر و محمد فیروزی به عنوان دبیران کمیسیون عمران برگزیده شدند.

رجایی ریاست کمیسیون کشاورزی را برعهده گرفت

همچنین عباس رجایی نماینده اراک با اخذ 20 رای برای سال چهارم در مجلس نهم به عنوان رئیس کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس برگزیده شد.

با رای نمایندگان محمد تقی توکلی به عنوان نایب رئیس اول، ناصرصالحی نصب به عنوان نایب رئیس دوم و همچنین محمدمهدی برومندی به عنوان سخنگوی کمیسیون انتخاب شدند.

محمد اسماعیل نیا نماینده کاشمر و همچنین سید علی محمد بزرگواری نیز به عنوان دبیران کمیسیون برگزیده شدند.

گفتنی است؛ انتخابات هیئت رئیسه کمیسیون ها باقی مانده در روزهای آینده برگزار خواهد شد.

این در حالی است که امروز علی لاریجانی، رئیس مجلس در نطق خود در صحن علنی بر فعال تر شدن کمیسیون های تخصصی و به سرانجام رساندن طرح ها و لوایح و تعیین تکلیف آن ها در سال پایانی مجلس تاکید کرد.

29220

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 423536

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 9 =