جانشین فرمانده سپاه پاسداران، گفت: نقشه راه آمریکا برای تولد یک خاورمیانه جدید بر اساس نظم نوین شکست خورده است .

به گزارش ایسنا، سردار حسین سلامی در اجلاسیه تشکل اساتید سطوح عالی حوزه علمیه قم در مدرسه عالی دارالشفا گفت: جنگ عربستان علیه مردم یمن بخشی از طرح مستکبرانه آمریکا بر علیه جهان اسلام است زیرا پس از انقلاب اسلامی سیمای جهان اسلامی در پرتو تقابل راهبردی نظام سلطه با انقلاب اسلامی در پرتو تقابل تمدنی شکل گرفته است.

وی افزود: در پرتو این تقابل راهبردی آنچه مشاهده می کنیم قرار گرفتن محور استکبار با محوریت آمریکا در مسیر یک زوال است؛ همه تحولاتی که در سی و شش سال گذشته در منطقه جهان اسلام شکل گرفته در پرتو انقلاب اسلامی بوده است که مسلمانان را به دنبال رسیدن به هویت از دست رفته خویش برد.

سلامی اظهارکرد: مسلمانان به دنبال رهاشدن از بندهای جهالت و اسارت به دست دشمنان خویش هستند؛ تا قبل از انقلاب اسلامی صهیونیست ها در هر جنگی بر دولت های بزرگ عربی و ائتلاف های آنها پس از چند روز پیروز می شدند؛ اما پس از انقلاب اسلامی با اینکه خود را یک قدرت افسانه ای می دانند در چهار جنگ شکست خوردند .

جانشین فرمانده سپاه پاسداران خاطرنشان کرد: آمریکا برای ایجاد این نظم به عراق و افغانستان لشکر کشی کرد و پس از سال‌ها عراق را با خلاء قدرت ترک کردند که با انقلاب اسلامی پر شد؛ آنها برای جبران شکست ها سوریه را به عنوان حلقه محوری مقاومت مورد جنگ داخلی قراردادند و یک ملت آزاده را آواره کردند و آرایش منطقه را به شکلی سوق دادند که بتوانند تاریخ جدیدی برای تسلط بر سرنوشت مسلمانان خلق کنند ولی شکست خوردند.

وی گفت: شعله های بیداری اسلامی موقعیت های تسلط ژئوپلوتیک آنها در جهان اسلام را تخریب کرد و انقلاب اسلامی ایران افق های جدیدی را به روی مسلمانان گشود.

وی افزود: قدرت های مکمل ما در بیرون مرزها شکل گرفت و انقلاب ظرفیت سازی های عظیمی را شکل داد و موازنه قدرت به نفع مسلمانان در این نبرد تاریخی تغییر کرد و فضای تنفسی آمریکایی ها در منطقه تنگ شد؛ آنها امروز بازیگر اصلی تحولات منطقه نیستند و آنها را با چشم اندازی مبهم روبرو کرده است.

سلامی اظهارکرد: آنها می دانند بدون تسلط بر منطقه خاورمیانه که شامل اسلام و ژئوپولتیک و امنیت است نمی توانند از ابزار خود به عنوان یک قدرت جهانی حمایت کنند و امروز دچار افسردگی سیاسی شده اند.

وی افزود: این شکست ها باید به شکلی جبران می شد و امروز در لبنان تحولات بر مدار نظارت حزب الله می چرخد و یک سوریه قدرتمند همواره موازنه قدرت را در منطقه همیشه بر علیه نظام صهیونیستی تغییر می دهد؛ آنها می دانند اهرم مهم درشکل دهی به سیاست های عراق نیز نظام اسلامی است و به همین جهت سعی کردند با حمله به یمن این موازنه را تغییر دهند.

جانشین فرمانده سپاه پاسداران خاطرنشان کرد: آنها متوجه شدند که یمن یک نقطه کلیدی در انقلاب اسلامی برای جهان اسلام است و سعی کردند برای یک جبهه جدید یک جنگ جدید را ایجاد کنند؛ آنها می گفتند که ایران به دنبال حضور در قلب جزیره العرب است و می دانستند که اگر یمن در تسلط ایران اسلامی باشد باب المندب در اختیار قدرتی قرار می گیرد که امروز ندای اسلام را در دنیا طنین انداز کرده است.

سلامی اظهارکرد: عربستان سعی کرد که رهبری جهان اسلام را به دست بگیرد و یک جنگ کور و بی هدف را آغاز کردند و امروز با بحران هدف روبرو هستند؛ وقتی عربستان به یمن حمله کرد، انصارالله بر 30درصد یمن کنترل داشت ولی امروز در نتیجه این حملات وقتی مردم یمن در مقابل این تهاجم متحد شدند توانست همه قبایل را متحد کند و امروز 80درصد جغرافیای انسانی یمن با حزب الله در یک صف واحد ایستاده اند.

وی افزود: آمریکا امروز 50 درصد قدرت نظامی عالم را در اختیار دارد ولی در حال زوال است زیرا مثل دیگران بر پشتی سست بی ایمانی تکیه زده است؛ تمام ابرقدرت ها فروپاشیدند زیرا افول مدنیت سیاسی و افول اخلاقی را در خود داشتند و این در حالی است که رهبر انقلاب اسلامی با منطق وحی با دنیا سخن می گویند.

سلامی گفت: ایشان بزرگترین مائده و نازله الهی بر ملت ماست و دیدید که ملت های دیگری که انقلاب کردند چون ازاین نعمت محروم بودند انقلاب شان مصادره شد و انقلابیون آنها اعدام شدند.

وی اظهارکرد: ما امروز به یکی از قدرت های بزرگ عالم تبدیل شده ایم؛ هیچ کس نباید تصور کند که اگر آمریکا به این کشور کاری ندارند مرتبط با حکمت و اخلاق است زیرا آنها نه منطق و حکمت و انسانیت و عقل را می شناسند، آنها تنها منطق قدرت را می فهمند نه قدرت منطق را.

جانشین فرمانده سپاه پاسداران خاطرنشان کرد: امروز اگر می بینیم با احتیاط رفتاری را متمایز با عالم نشان می دهند؛ در هیچ جا ندیدیم که وزیر خارجه آمریکا با قدرت های جهانی برای متقاعد کردن حکومتی در مقیاس ایران ساعت ها وقت خود را صرف کند و این حاکی ازقدرت ماست؛ آنها فهمیدند که نمی شود جز در حوزه سیاسی و منطق دیپلماسی سخن گفت.

وی گفت: اوباما امروز می داند که همه راهکارهای عملیاتی و تاکتیکی اش علیه جمهوری اسلامی ایران مسدود است؛ آنقدر قدرت در این کشور انباشته شده است که می تواند در هر مقیاسی از جنگ در تراز قدرت آمریکا بجنگد و پیروز شود و دشمن را با بحران جدی در امنیت و سیاست مواجه کند.

وی افزود: ما چیزی که آمریکایی ها می فهمند و با آن احترام می گذارند را ایجاد کرده ایم؛ البته ما صاحب یک منطق بزرگ به نام عدالت و حمایت از مظلوم و آزادی خواهی و استقلال طلبی و عزت و سرافرازی هستیم؛ در منطق ایران زندگی تنفس فیزیولوژیک نیست بلکه استقلال و دین و اخلاق و ... توصیف و تعریف می شود.

سلامی اظهارکرد: مطمن هستیم که خداوند به وعده های خویش عمل خواهد کرد و ملت ما پیروز خواهد شد.

2929

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 423496

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 1 =