ایرنا نوشت:

وزیر اطلاعات با اشاره به سال دولت و ملت، همدلی و همزبانی ، گفت: ایجاد فضای همدلی و پیشگیری از حرکتهای اختلاف برانگیز از اولویت های دستگاه امنیتی کشور است .
به گزارش ایرنا، حجت الاسلام و المسلمین سید محمود علوی روز یکشنبه در آیین معارفه مدیرکل اطلاعات کهگیلویه وبویراحمد

با تاکید بر نقش و جایگاه امنیت در دین اسلام و نظام جمهوری اسلامی، گفت: امنیت مهمترین بستر شکوفایی فرهنگی، اقتصادی، اجتماعی و سیاسی جامعه است.

وی افزود: ایجاد امنیت مردم مدار و مردم محور از اولویت های دستگاه امنیتی و اطلاعاتی کشور است.

وی به اهمیت و ظرافت مقوله امنیت در جامعه اشاره کرد و گفت: امنیت باید همراه با لبخند روی لب ها باشد و اگر رعبی در کار باشد تنها برای دشمنان نظام و مخلان نظم و امنیت عمومی کشور است .

علوی، با اشاره به نقش و جایگاه امنیت در دین اسلام و نظام جمهوری اسلامی ، یادآور شد: امنیت مهمترین بستر توسعه فرهنگی، اقتصادی، اجتماعی و سیاسی است زیرا درسایه امنیت ایده پردازی و خلاقیت فرهیختگان و هنرمندان شکوفا خواهد شد.

وزیر اطلاعات با بیان اینکه در نظام اسلامی حکومت و قدرت ابزاری برای رسیدن به مطامع دنیوی نیست بلکه برای اجرای احکام اسلام و احیای حقوق مردم است افزود: به برکت انقلاب اسلامی امنیت در جامعه دینی ما زنده و پویا همراه با نشاط و شادابی اجتماعی است.

وزیر اطلاعات به حفظ کرامت انسانی در بحث تامین امنیت اشاره کرد و گفت: حق الناس و تکریم شخصیت افراد از مهمترین مولفه هایی است که باید در مقوله تامین امنیت عمومی مورد توجه قرار گیرد.

وی تصریح کرد: افزایش مشارکت مردمی درمقوله امنیت هزینه های برقراری امنیت را کاهش خواهد داد.

وی به برخی توطئه های دشمنان انقلاب در دامن زدن به برخی اختلاف نظرها اشاره کرد و گفت: ایجاد فضای وحدت آفرین حول رهنمودهای مقام معظم رهبری و آرمانهای انقلاب از رویکردهای دستگاههای امنیتی است.

وی حفظ استقلال و رویکرد حرفه ای دستگاه امنیتی کشور را مورد تاکید قرار داد و گفت: رویکرد وزارت اطلاعات نفی جناحهای فکری نیست بلکه اثبات همه جناهای سیاسی کشور است و همه جریانهای سیاسی درون نظام حق فعالیت دارند اما با هر جریان فکری که به امنیت کشور آسیب رساند، برخورد خواهد شد.

وی اظهارکرد: فعالیت همه جریان های فکری و سیاسی اصولگرا، اصلاح طلب، معتدل و مستقل در چارچوب نظام و قانون پذیرفته است و رویکرد دستگاه مستقل اطلاعات کشور در راستای مقوله امنیت پیشگیرانه، صیانت گرایانه و هدایتگرایانه است که افراد دچار خطا نشوند.

وزیر اطلاعات در بخشی از سخنان خود به امنیت بی نظیر نظام جمهوری اسلامی اشاره کرد و گفت: اگر دور تا دور کشور ناامنی وجود دارد اما کشور ما دارای یک چتر امنیتی مطلوب است؛ این امر ناشی از هم افزایی نیروهای مسلح ازجمله سپاه ،ارتش، نیروی انتظامی و دستگاه اطلاعات است.

علوی، آسیب های برخی اجتهادهای غیرمعتبر درمقوله امنیت را یادآور شد و تصریح کرد: اینکه برای دستگاه اطلاعاتی یک استثنا قایل شود تا با ورود به محدوده شرعی وقانونی دیگران بخواهد امنیت را تامین کند این رویه از نظر شرع مقدس اسلام خلاف است و این اجتهادها جایگاهی در قانون ندارد.

وی گفت: کسی که بخواهد از راه معصیت به امنیت برسد، این امنیت حاصل نخواهد شد و به همین خاطر دستگاه امنیتی در چارچوب شرع و اهداف اسلامی فعالیت می کند.

وی با بیان اینکه رعب و ارعاب در حکومت اسلامی و نظام جمهوری اسلامی جایگاهی ندارد و تنها برای دشمنان به کار می رود، افزود: اگر رعبی در کار باشد تنها برای دشمنان و کسانی است که امنیت عمومی را به خطر می اندازند و باید با آنها برخورد قاطع کرد.

وی لزوم حفظ کرامت انسانی ،شان و شخصیت افراد در دستگاههای امنیتی را یاد آورد شد و اظهار کرد : باید با آحاد مردم جامعه با مهر، محبت و عاطفه برخورد کرد تا فضای همدلی و هم افزایی توام با آرامش و نشاط در جامعه فراهم شود.

وزیر اطلاعات به نقش ممتاز مردم کهگیلویه وبویراحمد در مبارزه با رژیم طاغوت و حضور حماسی آنها در جبهه های جنگ اشاره کرد وگفت: علاقه مسوولان به نظام و به مردم این منطقه به دلیل روحیه دینی مردم ولایت مدار وانقلابی این خطه است.

وی با گرامیداشت ویاد و خاطره مرحوم آیت الله سید کرامت الله ملک حسینی نماینده فقید ولی فقیه در کهگیلویه وبویراحمد گفت: این شخصیت برجسته افتخار برای مردم دیندار و مومن این خطه است که هرگز فراموش نخواهد شد.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد در این آیین امنیت را مهمترین عامل توسعه پایدار دانست و افزود: وجود دستگاههای امنیتی و اطلاعاتی قوی و کارآمد درکشور از برکات انقلاب اسلامی است.

سید موسی خادمی با اشاره به سطوح و ابعاد مختلف مقوله امنیت و اشراف و کار آمدی وزارت اطلاعات در مقوله تامین امنیت در کشور،اظهارکرد : تلاش های صادقانه سربازان گمنام امام زمان (عج ) در این عرصه ستودنی است.

وی با تشکر از وزیر اطلاعات برای سفر به این استان گفت: کهگیلویه وبویراحمد به رغم خدمات گسترده نظام همچنان بین استانها در ردیف های آخر شاخص های برخورداری قرار دارد.

خادمی تلاش برای شتاب بخشی سفرکاروان دولت تدبیر و امید به این استان را به عنوان فرصتی برای کاهش محرومیت زدایی از این منطقه مورد تاکید قرار داد.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد توزیع عادلانه بودجه را از راهکارهای برون رفت از این مشکلات دانست و افزود: سفر کاروان دولت تدبیر و امید گامی برای برنامه ریزی و اقدامات عملیاتی برای توسعه متوازن در کشور است.

وی از مسوولان ستاد تسهیلات سفر در چند روز تعطیلی اخیر به دلیل تلاش برای رفاه حال گردشگران قدردانی کرد.

در این آیین مدیرکل جدید اطلاعات کهگیلویه و بویراحمد معرفی وازخدمات مدیرکل سابق تجلیل شد.

2929

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 423488

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 10 =