سیدحسن خمینی: دین سرشار از انسانیت و عقلانیت را به دنیا بشناسانیم

یادگار گرامی امام با حضور در مسجد محمد رسول الله(ص) سائوپائولو با علمای اهل تسنن و نمایندگان مسیحیان و کلیسای ارتدوکس و همچنین شیعیان مقیم برزیل دیدار کرد.

به گزارش جماران، حجت الاسلام والمسلمین سید حسن خمینی در این دیدار که با حضور کم نظیر شیعیان و ایرانیان برگزار شد با تاکید بر اینکه انقلاب ایران سه پیام در سه عرصه داخلی، منطقه ای و جهانی دارد به پیام جهانی انقلاب اسلامی اشاره کرد و گفت: پیام انقلاب امام در عرصه جهانی نفی ظلم و رد انظلام است؛ اینکه ظلم نکنیم و ظلم را نپذیریم.

وی با اشاره به ایده جمهوری اسلامی در حل مشکلات داخلی و جهانی گفت: راه حل همه مشکلات بازگشت به مردم است؛ حتی در مسأله اراضی اشغال شده فلسطین راهبرد جمهوری اسلامی ایران که توسط رهبری معظم انقلاب ترسیم شده است، راهبردی کاملا صلح طلبانه و مطابق با معیارهای عقل پسند و مردمسالاری است و آن برگزاری رفراندوم سراسری با حضور تمام اقوام و مذاهب فلسطینی است که البته نتیجه ای جز حذف اشغالگران را در بر نخواهد داشت.

وی در بخش دیگری از سخنانش به وظیفه شیعیان در اقصی نقاط جهان اشاره کرد و گفت: در روزگاری که خشونت هایی به اسم دین خبر اول رسانه های دنیاست ما وظیفه داریم که دین حقیقی که سرشار از دوستی و انسانیت و عقلانیت است را به دنیا بشناسانیم. امروز وظیفه ی ما بسیار سنگین است و باید مرز روشنی میان خشونت های سبعانه امثال داعش و انسانیت اسلامی ترسیم کنیم.


یادگار امام در پایان سخنان خود از تلاشهای آقای قانع زاده سفیر جمهوری اسلامی در برزیل تشکر کرد.

پیش از سخنان یادگار امام، حجت الاسلام و المسلمین بلال وهبی امام جماعت مسجد محمد رسول الله(ص) و رومانو داوود نماینده کلیسای ارتودوکس به ایراد سخنرانی پرداختند و امام خمینی را رهبر بزرگ قرن برشمردند که حرکت و انقلابش محدود به ایرانیان و شیعیان و حتی مسلمانان نبود و تاثیر شگرفی در روحیه مذهبی و انسانی ملتها گذاشته است.

شعارهای "صل علی محمد بوی خمینی آمد" از سوی حاضران که در پاره ای اوقات با لهجه عربی شیعیان لبنانی آمیخته می شد حال و هوای ویژه ای به مراسم دیدار یادگار امام خمینی داده بود.

در این سفر حجج اسلام سید علی خمینی و سید سراج الدین موسوی یادگار امام را همراهی می کنند.

2929

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 423359

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 7 =