۰ نفر
۱۷ خرداد ۱۳۹۴ - ۰۶:۳۰

تسنیم نوشت:

جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) به دنبال اقدام دادگاه مصر مبنی بر لغو حکم «تروریستی بودن» حماس، خواستار آغاز صفحه جدید در روابط با مصر شد.

به گزارش خبرگزاری سما، «موسی ابومرزوق» عضو دفتر سیاسی جنبش حماس اعلام کرد که حماس یک جنبش آزادی بخش ملی و پایبند به منافع ملت خود است و هیچ روزی دست به عملیات تروریستی نزده و هرگز از مقاومت در مرز وطن خود دست برنداشته است.

وی طی اظهاراتی در سایت اجتماعی فیس بوک نوشت: حماس با تمام توان برای بهبود روابط خود با قاهره تلاش کرده است اما رسانه ها و دستگاه قضایی این کشور مانع این کار شدند تا اینکه دولت مصر خواستار تجدید نظر در حکم صادره علیه حماس شد و بالاخره حکم دادگاه مصر مبنی بر لغو حکم قبلی در خصوص تروریستی بودن حماس صادر شد.

ابومرزوق همچنین خواستار باز شدن صفحه جدید در روابط بین حماس و مصر شد و گفت که ما این حکم دادگاه مصر را مثبت ارزیابی می کنیم و امیدواریم که مصر به ایفای نقش خود در پرونده فلسطین به خصوص پرونده آشتی و مذاکرات غیر مستقیم با رژیم صهیونیستی که در جریان جنگ غزه آغاز شده بود، بازگردد.

از سوی دیگر «اسامه حمدان» از رهبران بارز جنبش حماس گفت که این جنبش اخیرا با یک مسئول عالی رتبه مصری دیدار کرده و دو طرف بر بهبود روابط دوجانبه تاکید کردند.

حمدان تصمیم دادگاه مصر مبنی بر لغو تروریستی بودن حماس را یک گام در مسیر درست قضیه فلسطین برشمرد.

وی ابراز امیدواری کرد که این تصمیم دادگاه آغازی برای یک رابطه جدید با حماس و سرآغاز مرحله ای برای حل مسائل مربوط به فلسطین باشد.

حمدان همچنین اظهار داشت که ما تنها از رابطه بین حماس و مصر سخن نمی گوئیم بلکه این یک رابطه راهبردی مربوط به نقش مصر و نقش عربی برای پایان دادن به محاصره نوار غزه است.

دادگاه امور ضرب الاجل قاهره دیروز شنبه طی حکمی، حکم قبلی مبنی بر تروریستی بودن جنبش حماس را لغو کرد.

دادگاه امور ضرب الاجل قاهره در تاریخ 28 فوریه (9 اسفند) گذشته طی یک حکم اولیه جنبش حماس را یک سازمان تروریستی اعلام کرد که همه گروه‌های فلسطینی آن را محکوم کرده و این حکم را «سیاسی» خواندند.

پیش از این دولت مصر به حکم تروریستی خواندن حماس اعتراض کرده و خواستار تجدید نظر در آن شده بود.

49261

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 423334

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 0 =