یک فعال سیاسی اصلاح‌طلب با بیان اینکه برخی به خود اجازه می‌دهند که مراسم‌های ملی که به همه جناح‌ها و گروه‌ها تعلق دارد را به حاشیه ببرند، گفت: در یک نظام جا افتاده که دموکراسی در ابعاد مختلف آن سامان یافته است این نوع تعارض‌ها نباید نگران‌کننده باشد.

غلامرضا ظریفیان در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به حواشی مراسم بیست‌وششمین سالگرد ارتحال امام و تلاش عده‌ای برای اخلال در این مراسم، اظهار عقیده کرد: این افراد احساس حاشیه امنیت کرده و سعی می‌کنند در کشور حاشیه ایجاد کنند.

وی در ادامه افزود: در جامعه عده‌ای هستند که برخی سیاست‌ها را قبول ندارند. در یک فضای سامان یافته، منطقی و حساب شده که امور بر اساس پروتکل‌های جا افتاده اداره می‌شود، نباید نگران این رفتارها بود. ما در حال تجربه دموکراسی بوده و سعی می‌کنیم یک نظام مردم‌سالار را جا بیندازیم و در این مسیر با فراز و نشیب‌های زیادی روبرو بوده‌ایم. اکنون تلاش می‌شود سامانه‌های دموکراسی نهادینه شود اما شاهد این رفتارها نیز هستیم. اصولا در دوران گذار چنین اتفاقاتی با هدایت برخی جریان‌ها اتفاق می‌افتد.

این عضو انجمن اسلامی مدرسین دانشگاه‌ها در ادامه خاطرنشان کرد: متاسفانه این اتفاق در جایی رخ می‌دهد که شاخص و نماد هم جمهوریت و هم اسلامیت نظام است. مهم‌ترین پیام امام خمینی (ره) همدلی و همزبانی دولت و ملت و وحدت است حال در مرقد امام و در روزی که همه آن را به عنوان وحدت ملی قبول دارند این اقدامات با هدایت جریان‌هایی اتفاق می‌افتد.

ظریفیان در ادامه با بیان اینکه همه این اتفاقات را در گذشته مذموم کرده‌اند، گفت: با این وجود با ریشه‌های این رفتارها برخورد نشد تا اینکه اکنون ما شاهدیم که جلسات قانونی به هم می‌خورد یا در شیراز به علی مطهری تعرض می‌شود.

وی در پایان تاکید کرد: برای اینکه دیگر شاهد انجام چنین اتفاقاتی نباشیم باید یک بار برای همیشه با این جریان‌ها مقابله کرد.

45215

 

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 423314

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 4 =