ایرنا نوشت:

عبدربه منصور هادی رئیس جمهوری مستعفی یمن از سه شرط خود برای حضور در نشست صلح سازمان ملل در 24 خرداد در ژنو عقب نشینی کرد.
به گزارش پایگاه خبری الحیاد نت، با گذشت حدود سه ماه از تجاوز عربستان به یمن وتحقق پیروزی های نیروهای مقاومت مردمی یمن ومقاومت شجاعانه مردم این کشور، عبد ربه منصور هادی رئیس جمهوری مستعفی وفراری یمن به ریاض، مجبور به عقب نشینی از شروط خود برای حضور در نشست ژنو واجرای مذاکرات صلح شد.

به این ترتیب تاکنون همه طرف های یمنی موافقت خود را با حضور در نشست سازمان ملل در ژنو 24 خرداد ( 14 ژوئن) اعلام کرده اند.

از جمله شروطی که هادی از آن عقب نشینی کرد1- خروج نیروهای انصار الله از مناطق تحت کنترل خود 2- تحویل دادن سلاح انصار الله 3- گفت وگو درباره قطعنامه های شورای امنیت ،تصمیمات گفت وگوی ملی در یمن در خصوص تشکیل دولت فدرال وپیگیری قطعنامه های نشست ریاض در غیاب انصار الله می باشد.

این در حالی است که جنبش مردمی انصار الله خواستار توقف تجاوز عربستان به یمن ، عدم بازگشت هادی رئیس جمهوری مستعفی به این کشور و برگزاری انتخابات تحت نظارت بین المللی می باشد.

عربستان با ائتلاف 9 کشور عربی منطقه (به جز عمان) و آمریکا از ششم فروردین سال جاری حملات گسترده ای علیه کشور مسلمان و عربی یمن به اجرا گذاشت تا عبد ربه منصور هادی رییس جمهوری مستعفی و فراری این کشور را به حاکمیت بازگرداند و از قدرت گرفتن جنبش مردمی انصارالله که امنیت شهرهای این کشور را تامین می کند، جلوگیری نماید.

بر اساس آمار رسمی، در پی حملات عربستان به یمن تاکنون هزاران نفر کشته یا زخمی و دهها هزار نفر نیز آواره شده اند.

کارشناسان، حمله های عربستان به یمن و محاصره مردم این کشور را به جنایات رژیم صهیونیستی در قبال ساکنان غزه، تشبیه کرده اند.

49261

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 423124

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 4 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۱۱:۰۴ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۸
    0 0
    جالبه که ننوشتید رئیس جمور فراری