۰ نفر
۱۶ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۲:۵۲

باران های موسمی سبب می شود تا پناهجویان عطش خود را اندکی فروبنشانند.

به گزارش وب سایت شبکه خبری یورونیوز، باران های موسمی سبب می شود تا پناهجویان عطش خود را اندکی فروبنشانند. پناهجویان مسلمان روهینگیا و دیگر پناهجویان بنگلادشی که هفته گذشته در سواحل جنوبی میانمار از دریا نجات داده شده اند، همزمان با بارش باران موسمی در یک اردوگاه موقت پناهندگان در حومه شهر ماونگداو در استان شمالی راکینه، مشغول جمع آوری آب هستند.

سوئه زیا تون، عکاس رویترز که این عکس را گرفته، می گوید: «کسانی که در قایق بودند بیشتر از دو ماه روی آب مانده بودند و در آخر آب آشامیدنی و غذای کمی برایشان مانده بود. مردانی که در این عکس دیده می شوند در یک گروه چهارصد نفری بوده اند که پلیس میانمار آنها را با فشار در یک انبار جا داده بود. چند لحظه پیش از گرفتن این عکس در آسمان باز و باران موسمی شروع شده بود. مردان با یکدیگر مسابقه گذاشته بودند تا به زیر باران بروند و بطری ها و ظرف های خود را از آب پر کنند.»
سوئه زیا تون می افزاید: «من به مأموریتهای کاری سخت و طولانی مدت رفته ام و تا به حال برایم پیش آمده که چندین روز حمام نکردم. اما این افراد ماه هاست که به اندازه کافی آب برای آشامیدن نداشته اند. همه کثیف بودند و به نظر می رسید که در آب دریا هم بندرت خود را شسته بودند. درک می کردم که برای آنها شانس این که ناگهان بتوانند از آبی که جمع آوری کرده اند، بنوشند و با آن خود را بشویند، چه مفهومی می توانست داشته باشد.»

31049

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 423108

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 1 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • علی بلیزر IR ۱۸:۱۱ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۶
    2 4
    باز بابران در میانمار میچکد از بام خانه
  • بی نام A1 ۱۸:۴۶ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۶
    6 0
    این باید بشه عکس سال...
  • بی نام A1 ۰۷:۰۵ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۹
    4 2
    این عکس رو بفرستید برای اقای زیباکلام تا ببینم بازهم از آنگ سان سوچی تعریف میکنه یا نه.