واحد مرکزی خبر نوشت:

یک عضو شورای اعیان (ریش سفیدان عشایر سنی) در استان الانبار اعلام کرد عناصر داعش 34 نفر را در منطقه البوفراج در شمال شهر الرمادی سر بریدند.
محمد عبد العزیز گفت عناصر داعش دیروز پس از اقامه نماز جمعه 34 نفر را که بیشتر آنان از نیروهای شورای بیداری بودند ، در منطقه البوفراج گردن زدند .
عبدالعزیز افزود داعش این افراد را در روزهای گذشته دستگیر کرده بود .
به گزارش خبرگزاری آسیا از بغداد ، در همین حال وزارت حقوق بشر عراق اعلام کرد به محض آزادسازی منطقه البوفراج از عناصر داعش در شمال شهر الرمادی، کمیته ویژه ای را برای جمع آوری اسناد و مدارک مربوط به جنایت های داعش دراین منطقه تشکیل خواهد داد .
وزارت حقوق بشر عراق افزود عناصر داعش از اهالی استان الانبار به عنوان سپر انسانی استفاده می کنند .

معروف ترين تک تيرانداز داعش در عراق شکار شد 

نیروهای امنیتی عراق در شرق شهر الرمادی معروف ترین تک تیرانداز گروه تروریستی داعش را به هلاکت رساندند.
به گزارش پایگاه خبری السومریه نیوز، ابراهیم الفهداوی رئیس کمیته امنیتی شهرستان «الخالدیه» در استان الانبار عراق اعلام کرد معروف ترین تک تیرانداز گروه داعش در منطقه «جزیره الخالدیه» به دست نیروهای پلیس و عشایر شکار شد.
وی گفت نیروهای پلیس و عشایر توانستند در جزیره خالدیه در شرق الرمادی این تک تیرانداز را که به «ابو حمزه» ملقب بود شکار کنند و علاوه بر وی یکی از سرکرده های داعش به نام «فاخر العبیدی» نیز به هلاکت رسید.

کشته شدن ۵۰ داعشی در الانبار عراق 

سخنگوی وزرات کشور عراق اعلام کرد: نیروهای امنیتی عراق بیش از چهل داعشی را کشتند و چند نفر دیگر از آنان را زخمی کردند.

سعد معن افزود: ابو ابراهیم کویتی معاون محسن الفضلی رئیس گروه تروریستی الخراسان در میان کشته شدگان است.

سرلشگر رائد شاکر فرمانده پلیس اتحادی وابسته به وزرات کشور عراق نیز اعلام کرد: در درگیرهای نیروهای امنیتی  و تروریست های داعش درمنطقه  جسر الصدیقه در نزدیکی شهر الرمادی  پانزده تروریست  به هلاکت رسیدند.

وزارت کشور عراق امروز شنبه با صدور اطلاعیه ای از خنثی شدن سه حمله تروریستی داعش به مناطق ناظم الثرثار ، پروانه و الحصیبه شرقیه خبر داد.

ابراهیم الفهداوی رئیس کمیته امنیتی شهرستان «الخالدیه» در استان الانبار عراق اعلام کرد: معروف ترین تک تیرانداز گروه داعش در منطقه «جزیره الخالدیه» که به ابو حمزه ملقب بود به دست نیروهای پلیس و عشایر شکار شد.

همچنین نیروهای مردمی عراق ابو شامل الشیشانی فرمانده نظامی گروه تروریستی داعش را در عملیاتی در اطراف شهرستان بیجی به هلاکت رساندند.

این نیروها همچنین در عملیات پاکسازی بیجی ، تلفات و خسارت های سنگینی به اعضای این گروه وارد کردند.

وزارت دفاع عراق نیز از انهدام شماری از خودروهای بمب گذاری شده داعش و کشته شدن اعضای آن در منطقه حصیبه شرقی در استان الانبار خبر داد.

خبر دیگر اینکه نیروهای امنیتی عراق و داوطلبان مردمی بعد از وارد کردن تلفات زیاد به گروه تروریستی داعش و منهدم کردن تجهیزات آن، توانستند به طور چشمگیر در مرکز شهرستان بیجی پیشروی کنند و سعی دارند این شهرستان را به طور کامل آزاد کنند.

هم اکنون منطقه «دور الضباط» و شهرک صنعتی و منطقه «المعارض» از توابع بیجی آزاد شده است.

سرلشکر عماد الزهیری فرمانده عملیات نظامی سامرا گفت ارتش با پشتیبانی نیروهای بسیج مردمی با حمله به منطقه لاین در غرب شهر سامرا  این منطقه را از تروریست های  تکفیری پاکسازی کردند و پرچم عراق را در این منطقه برافراشتند.

الزهیری افزود: نیروهای امنیتی عراق در این عملیات دهها داعشی را به هلاکت رساندند و چند دستگاه خودرو و مقادیر زیادی از انواع سلاح تروریست ها را منهدم کردند.

منابع امنیتی نیز گفتند : ارتش عراق با پشتیبانی نیروهای بسیج مردمی منطقه الجزیره در شمال شهر الرمادی در غرب بغداد را از حضور عناصر داعش پاکسازی کردند و این منطقه را تحت کنترل خود در آوردند.

49261

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 423070

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 10 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • مهدی IR ۱۳:۵۲ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۶
    1 0
    آقا تورو خدا , تورو به حضرت عباس یه کنفرانسی یه همایشی بزارین و تصاویر ارسال کمک و سلاح از ترکیه به سوریه و عراق را داد بزنین تاهمه دنیا بفهمن... تورو به داغ حضرت زینب این کارو کنین .. بسه ظلم...
  • علي IR ۱۴:۵۴ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۶
    4 2
    نوبت پيشروي هاي عراقي هاييم گويا پيشروي هاي سوري ها توي صدا و سيما ما تموم شده