۰ نفر
۱۶ خرداد ۱۳۹۴ - ۰۴:۳۹

ایسنا نوشت:

منابع نظامی لیبیایی از کنترل تروریست‌های داعش بر شهر "هراوة" در شرق لیبی با هدف گسترش دامنه نفوذ خود در خاک این کشور خبر دادند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از شبکه خبری اسکای نیوز عربی، تروریست‌های داعش که کنترل مناطقی از عراق و سوریه را در اختیار دارند، از خلأ امنیتی در لیبی استفاده کرده و کنترل مناطقی از این کشور را از دست گرفتند.

تروریست‌های داعش کنترل شهر سرت در مرکز لیبی را در دست گرفته و حتی ساختمان‌های دولتی و فرودگاه این شهر را نیز اشغال کردند.

به گزارش منابع لیبیایی، تروریست‌های داعش در جدیدترین پیشروی‌های خود کنترل شهر هراوة در شرق لیبی و ساختمان‌های دولتی این شهر را در دست گرفتند تا بتوانند دامنه نفوذ خود را در این کشور گسترش دهند.

در حال حاضر اوضاع سیاسی لیبی در شرایط بدی به سر می‌برد چرا که در حال حاضر دو دولت در این کشور وجود دارد یکی دولت طبرق که از نظر بین‌المللی به رسمیت شناخته شده و یکی هم دولت طرابلس که از سوی شبه‌نظامیان فجر لیبی حمایت می‌شود.

لیبی از مدت‌ها پیش صحنه درگیری‌های شدید میان شبه‌نظامیان تندرو از یک سو و درگیری‌ها میان این شبه نظامیان با ارتش ملی لیبی از سوی دیگر است.

با کنترل داعش بر مناطقی از این شهر نیز اوضاع امنیتی رو به وخامت بیشتری گذاشته است.

5252

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 422910

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 4 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۰۵:۱۵ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۶
    4 0
    اینهم از نتیجه سرنگونی قذافی