دبیرکل حزب الله لبنان خطاب به صهیونیست ها گفت: اگر شما گمان می کنید که ما در قلمون مشغول هستیم، بدانید این مساله هیچ چیزی را تغییر نخواهد داد و من به ملت لبنان می گویم که از این تهدیدها نهراسند‬‎.

به گزارش خبرآنلاین به نقل از خبرگزاری تسنیم، سید حسن نصرالله دبیرکل حزب الله لبنان در مراسمی که به همت جمعیت کشاف المهدی(ع) برگزار شد درباره موضوعات سیاسی، داخلی، منطقه‌ای سخنرانی می‌کند.

وی در آغاز سخنانش سالروز میلاد باسعادت حضرت صاحب العصر و الزمان امام مهدی(ع) را به مردم لبنان و همه مسلمانان جهان تبریک گفت و افزود امیدوارم خداوند همه ما را از یاران و انصارش قرار دهد.

نصرالله که سخنانش به طور مستقیم از شبکه تلویزیونی المنار در حال پخش است، افزود: به برخی مسائل مایلم اشاره کنم عنوان اول مربوط به دشمن صهیونیستی است. دشمن چند روز پیش رزمایشی در داخل اراضی اشغالی با عنوان نقطه تحول8 برگزار کرد.

در جنگ 33 روزه نبرد را به داخل خاک دشمن کشاندیم

دبیرکل حزب الله لبنان اظهار داشت: دشمن اسرائیلی اعتراف کرد که در جنگ جولای 2006 پیروز نشد و چیز جدیدی اضافه شد که آن وارد کردن جبهه داخلی به جنگ بود و اسرائیل مجبور شد رزمایش هایی در جبهه داخلی برگزار کند. جهبه داخلی همواره از جنگ ها دور بود، اما در جنگ جولای، جنگ به داخل خاک دشمن کشانده شد‬.

وی افزود: به مناسبت برگزاری این رزمایش، شماری از مسئولان اسرائیلی، تهدیدهایی را علیه لبنان بر زبان جاری کردند، تهدید به انفجار و کوچاندن مردم‬‎(لبنان) . اولا این تهدیدها بخشی از جنگ روانی است که ما از زمان شکل گیری این رژیم به آن عادت کرده ایم، بخشی از سلاح دشمن برای وارد کردن شکست به ملت‌های عرب، جنگ روانی بود‬.

به گزارش تسنیم، نصر الله گفت: این رژیم از لحظه ای که تاسیس شد [موجودیتش] مبتنی بر کشتار، انفجار و جنایات بود و لبنانی ها و ملت های منطقه به یاد دارند که دشمنی به نام اسرائیل وجود دارد و این ماهیت تجاوزکارانه دشمن است که در اظهارات مسئولان رژیم نشان داده می شود‬.

از تهدیدات دشمن هراسی نداریم

وی خطاب به صهیونیست ها گفت: شما این حقیقت را درک کردید که ارتش شما شکست خورد و به همین سبب این رزمایش، اعتراف کاملی است به این که مقاومت، توانمندی هایی دارد که تمام این مناطقی که در آن رزمایش برگزار می شود، در تیررس آن قرار دارد‬‎. این مساله واضح و قطعی است و سران دشمن و جامعه دشمن می دانند که این تهدیدها هرگز سبب تقدم و تاخر هیچ چیزی نخواهد شد، ما نه از جنگ شما می ترسیم و نه از تهدیدهایتان‬‎.
دبیرکل حزب الله لبنان افزود: اگر شما گمان می کنید که ما در قلمون به خود مشغول هستیم، بدانید این مساله هیچ چیزی را تغییر نخواهد داد و من به ملت لبنان می گویم که از این تهدیدها نهراسند‬‎.

جزئیات نبرد عرسال و قلمون

نصرالله درباره نبرد رزمندگان مقاومت در عرسال و قلمون گفت : در هفته های گذشته پرونده ای مطرح شد که لبنان آن را با قدرت مطرح کرد نامش شهرک عرسال و تپه های عرسال و اشغال این مناطق از سوی تروریست ها بود‬‎. اولا در موضوع شهرک عرسال، ما صریح و شفاف بودیم، تاکید می کنم که به این فکر نکرده بودیم و برنامه ریزی نکرده بودیم و هیچ یک از ما نگفته بود که می خواهیم وارد شهرک عرسال شویم، بلکه همواره می گفتیم که این شهرک اشغال شده است و مسئولیت آزادی آن، بر عهده دولت و ارتش لبنان است‬‎.

‫وی افزود: ما تمام ویژگی های موجود در شهرک عرسال را می دانیم، در موضوع تپه های عرسال، ما بسیار واضح و شفاف بودیم، ما در برابر یک نمونه ای از نفاق سیاسی و گمراه سازی سیاسی و بهره برداری شوم سیاسی بودیم‬‎. برخی افراد، نبردی را ابداع کردند که نامش شهرک عرسال بود و به زعم خود آمدند از آن دفاع کنند، آنها القا می کنند که حزب الله می خواهد وارد شهرک عرسال شود، در حالی که این مساله صحت ندارد و (ادعای آنها)نفاق و دورویی است‬‎.

درصدد ورود به شهرک عرسال نیستیم

دبیرکل حزب الله لبنان گفت: ما درصدد ورود به شهرک عرسال نیستیم، زیرا این مسئولیت ارتش و دولت است و از تمام کسانی که از این مساله برای دامن زدن به مسائل طایفه ای بهره برداری می کنند، می خواهم از این کار دست بردارند.مساله این است که شهرک عرسال از بحث و جدال سیاسی خارج شده است و بر عهده فرماندهی ارتش لبنان است، لبنانی ها به این چشم دوخته اند تا ارتش به این مسئولیت ملی و بزرگ و بسیار مهم عمل کند‬‎.

نصرالله افزود: در موضوع تپه های عرسال، آن چه سبب تسریع امور شد، تجاوز افراد مسلح به مراکز ارتش سوریه و مقاومت بود، این تجاوز مستقیم میدانی بود که نبرد قلمون را جلو انداخت و این چیزی بود که تقریبا در تپه های عرسال رخ داد ما متجاوز نیستیم بلکه آزادکننده و مقاوم هستیم.‬‎

‬‎وی گفت: آن زمان که اسرائیل خانه های ما را ویران می کرد و خانه هایش سالم می ماند، گذشت، زمانی که زیر ساخت های ما را ویران می کرد و زیر ساخت های سالم می ماند، گذشت، زمانی که شهروندان ما را بیرون می راند و شهروندانشان در شهرک ها می ماندند، هم گذشت، این مسائل از سال 2006 به پایان رسید‬‎.

در جنگ آینده میلیون‌ها اسرائیلی آواره خواهند شد

نصرالله تصریح کرد: آن چه رخ داد، بزرگتر از سال 2006 است، اگر اسرائیل تهدید می‌کند یک میلیون و نیم لبنانی را آواره می‌کند، در صورت تحمیل جنگ بر ما، مقاومت، میلیون‌ها اسرائیلی را آواره می‌کند‌.
آزادی ده‌ها کیلومتر از اراضی اشغالی گروه های تکفیری
دبیرکل حزب الله لبنان گفت: آن چه سبب تسریع در نبرد تپه های عرسال شد، تجاوز جبهه النصره به تپه‌های یونین بود، نبرد همچنان ادامه دارد و ما توافق کردیم که نبرد خود گویای همه چیز است، ده ها کیلومتر مربع از اراضی اشغالی با تلاش‌های رزمندگان مقاومت آزاد شد‬.

دست برتر رزمندگان مقاومت در قلمون و عرسال

نصرالله ادامه داد: همچنین پیشروی مهم و بزرگتری در تپه های فلیطا در منطقه قلمون حاصل شد که دستاوردهای روزهای اخیر عملا و بدون هر گونه بحث و حرف و حدیثی سبب می شود که رزمندگان مقاومت دست بالا را چه در تپه های قلمون یا تپه های عرسال داشته باشند‬‎ . ما اعلام کردیم اگر دولت از مسئولیت خود شانه خالی کند، مردم بعلبک هرمل هرگز از مسئولیت خود شانه خالی نخواهند کرد و در عمل هم عشایر آمادگی خود را برای ایستادگی و فداکاری اعلام کرده‌اند‬.

به اندازه کافی نیرو داریم

وی در سخنان خود خواستار اتحاد و همبستگی میان آحاد ملت لبنان شد و تاکید کرد: ما در این مرحله به این همبستگی و حمایت نیاز داریم، ما نیازی به نیرو(رزمنده) نداریم زیرا به اندازه کافی برای رسیدن به هدف نیرو داریم،اما آنچه در عمل نیاز داریم، این همبستگی است‬‎. شرایط اکنون به گونه ای نیست که نیاز به نیروهای داوطلب مردمی و یا بسیج عمومی داشته باشیم، ما درصدد تشکیل نیروی داوطلب مردمی و گردان ها نیستیم و تمام کسانی که حمایت خود را اعلام کرده اند، از آنها تشکر می کنیم‬‎.
نبرد تپه های عرسال، ماموریت ارتش لبنان را تسهیل خواهد کرد و سبب کاهش بار از روی دوش آن خواهد شد و به شکل زیادی گام هایی را که ارتش باید انجام دهد، تسهیل خواهد بخشید‬‎.

نصرالله درباره دولت لبنان گفت : امیدوارم که مسئولان و دولت امور را به طور جدی پیگیری کنند . کسانی که در انتظار تغییراتی در یمن یا عراق یا منطقه هستند، در توهم به سر می برند و بر سراب امید می بندند‬‎. مسائلی وجود دارد که دولت باید مسئولیت حل و پیگیری آن را برعهده بگیرد‬‎.

ادعای دخالت ایران در انفجارهای عربستان بی پایه و اساس است

به گزارش تسنیم، نصرالله درباره داعش گفت : نکته عجیب این است که بیش از یک سال از ظهور داعش می گذرد، بحث و بررسی درباره این که داعش ساخته و پرداخته چه کسی است مطرح شد، ما در زمان گمراه سازی رسانه ای و سیاسی بسیار گسترده ای قرار داریم، باید توضیح دهیم که هنگام رخ دادن دو انفجار اخیر در عربستان،‌ برخی رسانه ها متهم کردند که داعش در پس این انفجارها و ایران هم در پس آن قرار دارد‬‎. آیا عاقلانه و منطقی است که جمهوری اسلامی ایران که متهم به نشر تشیع و هر آنچه مربوط به شیعیان است، حامی داعش باشد؟‬‎

نصرالله افزود: رزمندگان شجاع و کسانی که به ایمان و فداکاری آنها ایمان داریم، و کسانی که شهید و مجروح تقدیم کردند، همان آنها هستند که اکنون در این کوه های مرتفع می جنگند‬‎ این اتهام هیچ دلیل و پایه و اساسی ندارد، بر خلاف عقل و منطق است،‌همچنین متهم کردن اسد به حمایت از داعش هم مساله عجیب و غریبی است و از امور مضحک است، این ادعا که من داعش را تاسیس کردم، هم بسیار سخیف و بی اساس است‬‎.

القاعده ساخته آمریکا، عربستان و سازمان اطلاعات پاکستان است

دبیرکل حزب الله لبنان تصریح کرد: داعش در اصل، شبکه القاعده در عراق است که به تناوب، رهبری آن را ابوعمر البغدادی و دیگران به عهده گرفته اند، خیلی واضح و شفاف است که داعش، همان تشکل القاعده است که به سبب اختلاف بر سر رهبری میدانی در سوریه از آن جدا شد‬‎ همه دنیا می دانند که آمریکا، عربستان و سازمان اطلاعات پاکستان، القاعده را تاسیس کرد که این مساله در کتاب ها و تالیفات زیادی که از این مساله حرف زده اند، موجود است‬‎.

وی افزود: داعش هم دارای همان منشا آمریکایی- سعودی پاکستانی است(یکی از شاخه های القاعده است) و اعترافاتی از سوی آمریکایی ها در این زمینه وجود دارد‬‎ . همه جهان بر این اساس رفتار می کنند که داعش تهدید و خطر بزرگی است، تنها مسیحیان و اقلیت ها را تهدید نمی کند، بلکه تمام جهان را تهدید می کند و اگر لبنان هم بخشی از جهان باشد، قطعا داعش این کشور را هم تهدید می کند که عملا داعش در مرزها حضور دارد‬‎.

کسانی که با داعش می جنگند، به تاسیس داعش متهم می‌شوند

نصرالله اظهار داشت: داعش در تپه های عرسال در داخل خاک لبنان حضور دارد، به همین خاطر امیدوارم که همه به تشخیص و شناساندن دشمن کمک کنیم، کسانی که واقعا با داعش می جنگند، خود به تاسیس داعش متهم هستند، یعنی ایران و سوریه، اما دیگران به داعش در رسانه‌ها کمک می‌کنند و نفت آن را می فروشند و به آن پول می دهند.‬‎

رژیم سعودی صدای مخالفان جنگ یمن را خفه می‌کند

نصرالله درباره تجاوز عربستان به یمن گفت : 72 روز از این جنگ گذشته است، این جنگ بسیار واضح و آشکار است و اگر کسی حتی با واقع بینی به آن اعتراض کند، نظام سعودی با تمام وسایل و تهدید برای ساکت کردن تمام این صداها(اعتراضات) تلاش می‌کند، نظام سعودی نمی خواهد که حتی یک نفر دهانش را برای محکومیت این تجاوز و انتقاد از آن باز کند.‬‎

هیچ یک از اهداف اعلام شده جنگ، محقق نشده است‬‎

دبیرکل حزب الله لبنان ادامه داد : ما هر لحظه این تجاوز وحشیانه آمریکایی سعودی علیه ملت یمن را محکوم می‌کنیم‬‎ موضع ما در قبال این تجاوز هر اندازه طول بکشد، تغییر نخواهد کرد‬‎. افق و چشم انداز این تجاوزگری چیست؟ ویرانگری، کشتار و ریختن خون انسان ها، دلیل قدرت نیست و هیچ یک از اهدافی که اعلام شده بود، محقق نشده است‬‎

رئیس جمهور یمن مجبور به بازگشت به نشست ژنو شد
نصرالله با اشاره به شروط منصور هادی رئیس جمهور فراری یمن برای حضور در نشست ژنو و عقب نشینی وی از این شروط گفت : رئیس جمهور یمن که می‌گفت هرگز در گفت‌وگوها شرکت نخواهد کرد، اکنون مجبور شده است به ژنو برود زیرا دیگر هیچ راه حلی در مقابل خود نمی‌بیند‬‎.

4949

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 422840

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 15 =