العالم نوشت:

یک فعال معروف سعودی در شبکه های اجتماعی، فاش کرد که "حماقت" وزیر دفاع عربستان سبب اعلام همبستگیِ بی طرف ها با جنبش انصار الله شده است.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، "مجتهد" از معروف ترین کاربران سعودی فعال در پایگاه ارتباط اجتماعی تویتر است که به سبب افشای مسائل پشت پردۀ خاندان حاکم در عربستان، همگان او را یکی از شاهزادگان مخالف سعودی می دانند.

مجتهد در جدیدترین مطلب بر صفحه خود در تویتر نوشت: در کنفرانس ریاض که به منظور بررسی بحران یمن برگزار شده بود، شیخ صالح بن شاجع رئیسِ قبایل بکیل و رئیس کمیته ملی مردمی و رئیس تجمع ملی قبایل بکیل حضور داشت.

به نوشتۀ مجتهد، شیخ صالح بن شاجع، در قبال جنگ موضعی بی طرفانه داشت، هرچند بیشتر به جنبش انصار الله مایل بود.

مجتهد تاکید کرد: بن سلمان (وزیر دفاع و جانشین ولیعهد عربستان و فرزند پادشاه) مبلغی اغواگرانه برای تشویق صالح بن شاجع به جنگ با حوثی ها پیشنهاد کرد، اما صالح بن شاجع نپذیرفت به همین سبب بن سلمان او را تهدید کرد، اما بن شاجع باز هم موضع خود را تغییر نداد.

وی افزود: در این میان، بن سلمان، مساله را شخصی کرد و کینۀ صالح بن شاجع را به دل گرفت، بی آن که معادلات جنگ و قبایل را بسنجد.

مجتهد تاکید کرد: بن سلمان، دستور داد موقعیت جغرافیایی صالح بن شاجع را مشخص کنند، آن گاه بدون آن که با کسی مشورت کند، آن موقعیت را بمباران کرد و توانست آن را به دقت هدف قرار دهد. اما در کمال بدشانسی، آن روز صالح بن شاجع در خانه نبود و در عوض برادرش عبدالله در خانه بود و در بمباران به همراه شمار زیادی از همراهانش کشته شد.

مجهتد خاطر نشان کرد: این مساله، زیان زیادی به عربستان زد و نیروی هوایی سعودی را ناچار کرد تلاش های خود را دوچندان کند، زیرا شیخ صالح و قبیله اش در پی کشته شدن برادرانشان، با شور و حماسه و باوری انکار ناپذیر، بی طرفی را کنار گذاشته به حوثی ها پیوستند.

مجتهد در پایان تاکید کرد: این حماقت ویرانگرانه به این علت افشا می شود که هیچ کس نیست جلوی بی فکری این نوجوان (وزیر دفاع عربستان) را بگیرد. اما سئوال این است که تاکنون چند حماقت از این نوجوان سر زده است که خبرِ آن درز نیافته است؟

4949

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 422839

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 14 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • علي ۱۷:۵۰ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۵
    0 0
    خداوند وقتى موريانه را بال و پر ميدهد كه نابود شود