تسنیم نوشت:

سعید جلیلی عضو مجمع تخیص مصلحت نظام در اظهاراتی پیش از خطبه نماز جمعه مشهد با بیان اینکه گزینه نظامی بلوفی بیش نیست گفت: زیرا آنها زودتر از اینها از این گزینه علیه ملت ما در قبل و بعد از پیروزی انقلاب استفاده کردند و هر چه داشتند به کار گرفتند اما با ایثار و مجاهدت ملت ما با شکست مواجه شدند.
جلیلی با بیان اینکه امروز بسیاری از مردم منطقه یک سئوال اساسی از شما می‌پرسند که با این همه فشار و دشمنی که علیه ملت به کار رفته چرا امروز جمهوری اسلامی در منطقه و در دنیا یک قدرت مثال زدنی است و چگونه امنیت این کشور یک امنیت بی نظیر است گفت: ایران توانسته نظام مردم‌سالاری دینی را به دنیا عرضه کند اقتدار ایران یک اقتدار بی نظیر است و دشمنان ما اعتراف می‌کنند که مشکلات منطقه بدون ایران حل نمی‌شود.
وی با طرح این سوال که چه شده است که شش قدرت در یک طرف و جمهوری اسلامی در یک طرف می‌نشینند و با ما مذاکره می‌کنند گفت: چرا باید برای وضعیت صلح آمیز هسته‌ای ایران اینقدر حساسیت وجود داشته باشد؟
این عضو مجمع تخیص مصلحت نظام با تاکید براینکه عده‌ای از قدرت‌ها نزدیک به هفتاد سال است که مناسبات جهان را تعریف کرده‌اند که بایستی برخی قدرت‌ها امتیازاتی داشته باشند و دیگران نتوانند به آن دست پیدا کنند گفت: آنها در موضوع حق وتو می‌گویند ما پنج قدرت می‌توانیم داشته باشیم و دیگران نه.
وی خاطر نشان کرد: سه ماه پیش ایالات متحده آمریکا یک سندی با امضاء رئیس جمهور امضاء کردند به عنوان استراتژی امنیت ملی آمریکا و با صراحت اعلام می‌کنند که رهبری آمریکا در جهان اجتناب ناپذیر است که با صراحت می‌گویند باید بتوانیم از قدرت نظامی به طور یک جانبه استفاده کنیم و اگر کسی هم علیه این اقدام بایستد از سلاح هسته‌ای علیه آنها استفاده شود چه کسی به آنها اجازه داده است که خود را رهبر و کدخدای جهان بداند.
جلیلی با تاکید براینکه آنها می‌دانند که ملت آن چیزی را اراده کند یقیناً محقق می‌شود گفت: امام خمینی (ره) حیات دوباره‌ای به اسلام داد؛ در ویژگی‌های بارز او همین بس که امام به خوبی دشمن را می‌شناخت بی‌اعتمادی به دشمن برای امام روشن بود.
وی با اشاره به اینکه امام خدا باور گفت: مردم بودند که این برای ایشان رکن بود.
این عضو مجمع تخیص مصلحت نظام با تاکید براینکه ملتی که قدرتش مردم باشد شکست ناپذیر است گفت: ملت ما باور دارد عقاید و ارزش‌های خود را دشمنان ما می‌دانند که ایران دانشمند فیزیک‌دان نماز شب خوان دارد که نمی‌ترسد نمونه‌ای از آن که شهید شهریاری که با وجود آنکه می‌دانست اسمش در لیست دشمنان بود اما هرگز نترسید و به راهش ادامه داد.
وی افزود: امروز شورای امنیت در مقابل مردم مظلوم یمن سکوت کرده است و حتی یک بیانیه در حمایت از آنها نداده که هیچ از ظالم هم حمایت می‌کند.
جلیلی با بیان اینکه این بی اعتمادی که مقام معظم رهبری بارها تأکید کرده‌اند به آمریکا یک توهم نیست یک منطق است که برگرفته از رسالت و منطق امام راحل است گفت: آنهایی که به این بی اعتمادی شک دارند سرنوشت کشورهایی که به آمریکا اعتماد کردند را ببینند که چه روزی به سر آنها آمده است.
وی در پایان تاکید کرد: ما باید نسبت به اسلام آمریکایی حساسیت داشته باشیم؛ اسلام آمریکایی می‌خواهد ملت را از مبارزه منصرف کند.

2929

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 422764

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 3 =