ایرنا نوشت:

وزیر خارجه چین ابراز امیدواری کرد که در دور جدید مذاکرات هسته ای ایران، طرف های مقابل ضمن توجه به اهداف مهم نشست های انجام شده، تلاش های خود را در به نتیجه رسیدن گفت وگوها و حل و فصل سریع تر این پرونده به کار بگیرند.

به گزارش ایرنا، پایگاه اطلاع رسانی وزارت امور خارجه چین روز پنجشنبه در گزارشی، به دیدار انجام شده میان وزیران امور خارجه ایران و چین در حاشیه کنفرانس بین المللی امنیت و ثبات در منطقه سازمان همکاری شانگهای در مسکو اشاره کرد و جزییات این نشست را منتشر کرد.

براساس این گزارش، «وانگ یی» در این دیدار ضمن مرور آخرین تحولات مذاکرات ایران و کشورهای عضو 1+5 ، ابراز امیدواری کرد که در مدت زمان باقیمانده طرفین مذاکره کننده به نتایج مورد نظر خود دست یابند.

وی یادآور شد: ما امروز شاهد تداوم مذاکرات درباره مسائل باقیمانده بین طرفین پس از بیانیه لوزان برای رسیدن به یک چارچوب جامع هستیم و کاملا طبیعی است که فرآیند دشوار اما در عین حال مفیدی را پیش رو داشته باشیم.

وزیر خارجه چین ابراز امیدواری کرد که با جدیت طرفین و با بکار گیری اراده سیاسی طرف های مختلف، ضن حل مشکلات باقیمانده و غلبه بر اختلافات، مذاکرات در موعد مقرر به نتایج مورد نظر برسد.

وی همچنین توسعه مناسبات تهران و پکن طی سال های اخیر را قابل قبول دانست و تاکید کرد که چین همواره به دنبال برقراری روابط استراتژیک با ایران است.

وزیر امور خارجه چین، با اشاره به روند قابل قبولی که دو کشور برای توسعه مناسبات خود در پیش گرفته اند، اظهار داشت: گسترش مناسبات و حفظ روابط دوستانه با ایران به علاوه گسترش و تعمیق این تعاملات با نیم نگاهی به آینده، همواره یکی از موضوعات استراتژیکی بوده که به عنوان چشم انداز بلندمدت در دستور کار پکن قرار داشته است.

رئیس دستگاه دیپلماسی چین در بخش دیگری از سخنان خود به دیدار چندی پیش روسای جمهور دو کشور در جاکاراتا و تاکید آنان بر لزوم توسعه بیش از پیش مناسبات تهران و پکن اشاره کرد.

وی تصریح کرد که چین مایل به تقویت روابط سنتی خود با جمهوری اسلامی ایران و تعمیق تعاملات دو جانبه در حوزه هایی چون انرژی است.

«وانگ یی» با اشاره به طرح دولت کشورش برای احیای جاده ابریشم موسوم به 'یک کمربند - یک جاده' خطاب به محمد جواد ظریف گفت: ما معتقدیم این طرح ظرفیت های جدیدی را برای همکاری های دو کشور در حوزه های صنعتی و سرمایه گذاری ایجاد کرده و به عنوان ایده ای که چشم اندازهایی جدید برای منافع متقابل تهران - پکن را در پی دارد، قابل توجه است.

محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان نیز در این دیدار، تداوم مذاکرات در خصوص مسائل باقی مانده بین طرفین را مورد اشاره قرار داد و گفت: در جریان مذاکرات جاری همچنان اختلافات و مسائل دشوار بسیاری وجود دارد که ما امیدوار به التزام همه طرف ها به تفاهم لوزان هستیم.

وی همچنین به نقش چین در طول برگزاری مذاکرات تقدیر کرد و یادآور شد، پکن می تواند همچنان به نقش سازنده خود تا به نتیجه رسیدن این پرونده ادامه دهد.

ظریف در بخش دیگری از سخنان خود بر آمادگی کامل جمهوری اسلامی ایران جهت مشارکت فعال در طرح «یک کمربند - یک جاده» اشاره و تاکید کرد.

4949

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 422749

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 8 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۰۸:۴۸ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۵
    0 1
    دروغ می گن دور از جون شما مثل سگ
  • بدون نام ۰۹:۲۱ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۵
    1 0
    همه جهان و مردممون اميدوارند به حصول توافق اما نمي دونم چرا داخل كشور بعضيا مخالفند!!
  • بی نام RO ۰۹:۴۵ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۵
    0 0
    چین و روسیه فقط و فقط به فکر منافع خودشون هستن و نه هیچ چیز دیگر چین اتفاقا از برداشته شدن تحریم ها خیلی هم ناراحت هست چون تقریبا تمامی صنعت ما بعد از تحریم ها هل داده شدن به سمت همکاری با چینی ها و این همه دلارهای بلوکه شده نفتی ایران هم در بانک هاشون تلنبار شده دارن حالش را میبرن