العالم نوشت:

با تلاش روسیه، شورای امنیت سازمان ملل متحد روز 24 خرداد ( 14 ژوئن) را به عنوان زمان برگزاری مذاکرات حل و فصل اوضاع یمن در ژنو تعیین کرد.

به گزارش روز جمعه پایگاه خبری شبکه العالم، با پیشنهاد روسیه که بار دیگر خواستار آتش بس انسان دوستانه شد، شورای امنیت سازمان ملل روز 14 ژوئن را تاریخ برگزاری اجلاس گفتگو درباره اوضاع یمن تعیین کرد.

محمد الحوثی، رییس کمیته عالی انقلابی، موافقت انصارالله را با مشارکت در گفت وگوهای ژنو به منظور توقف حملات تجاوزکارانه علیه یمن اعلام کرد.

برخی دیپلمات ها در سازمان ملل روز چهارشنبه تاکید کرده بودند که سازمان ملل قصد دارد گفت وگوهای صلح درباره یمن را در ژنو در 14 ژوئن جاری برگزار کند.

در نشست شورای امنیت اسماعیل ولد شیخ احمد فرستاده سازمان ملل به یمن با ارائه گزارشی از اوضاع این کشور و تلاشهای خود در زمینه سازش گفت: دولت در تبعید یمن در ریاض با برگزاری کنفرانس ژنو درمورد یمن در 14 ژوئن موافقت کرد.

گفتگوهایی که قرار بود در 28 می در ژنو برگزار شود به سبب اعتراضات دولت در تبعید یمن در ریاض، به تعویق افتاد.

ویتالی چورکین نماینده دایم روسیه در سازمان ملل متحد، از بان کی مون دبیر کل این سازمان خواست تا هرچه سریعتر تاریخی برای برگزاری رایزنی ها در ژنو درخصوص بحران یمن تعیین کند.

چورکین پس از پایان نشست شورای امنیت درمورد یمن پشت درهای بسته، در گفتگو با خبرنگاران گفت: روشن است که پیامدهای حاصل از حملات هوایی نیروهای ائتلاف به رهبری عربستان برای غیرنظامیان و فرهنگ و آثار باستانی یمن فاجعه بار است. باید خویشتنداری کرد و خشونت ها را به پایان رساند.

نماینده روسیه در سازمان ملل از استیفان ابراین دبیر کل وهماهنگ کننده امور امدادرسانی خواست تا زمینه رسیدن کمکهای انسان دوستانه به یمن را فراهم کند و به تلاشهای خود برای برقراری آتش بس انساندوستانه در یمن ادامه دهد.

وی ابراز امیدواری کرد که مذاکرات قبل از شروع ماه رمضان آغاز شود و در طول این ماه ادامه داشته باشد تا اینکه میان گروههای یمنی توافق نهایی حاصل شود.

گنادی گاتیلوف معاون وزیر خارجه روسیه روز چهارشنبه گفت که مسکو امکان رساندن کمکهای انساندوستانه به یمن در عرض چند هفته را بررسی می کند.

به گفته خبرگزاری نووستی، گاتیلوف تاکید کرد که ما همچنان خواستار اعلام آتش بس در یمن برای رساندن کمکهای انساندوستانه هستیم. ما به نوبه خود گزینه های رساندن محموله های انساندوستانه به یمن در آینده نزدیک را بررسی می کنیم.

4949

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 422743

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 6 =