امشب علی فلاحیان در برنامه «دیروز، امروز،فردا» حرف های جالبی برای مردم خواهد داشت.

فلاحیان که ترجیح داد در جریان انتخابات ریاست جمهوری دهم سکوت کند بعد از انتخابات و حوادث آن در گفت و گویی با روزنامه خبر به سکوت خود پایان داد. وی معتقد است که مسائل پس از انتخابات «از سران عبور کرده و به بدنه جامعه و خانواده​ها کشیده شد». او از جمله افرادی بود که در اجلاسیه مجلس خبرگان رهبری که پس از ماه مبارک رمشان برگزار شد پیشنهاداتی را ارائه داد، ایده هایی که احتمالا امشب به آنها اشاره خواهد داشت.

فلاحیان امشب بر اساس دستور کاری که برای برنامه زنده تلویزیونی اش مشخص شده درباره جریان‌شناسی انحراف خواص، ماجرای مهدی هاشمی و منتظری سخن خواهد گفت.

اما باید به خاطر داشت که او به دنبال راه​حلی است که در آن «مسائل خیلی روشن شود» و «اگر طرفی هم اشتباه کرده باید بگوید اشتباه کردم» تا «مردم بفهمند او سوء​نیتی نداشته و قصد زورگویی ندارد».

حضور فلاحیان در برنامه «دیروز، امروز، فردا» که برای اولین بار در رسانه ملی حاضر می شود، دارای نکته های جذاب و جالب توجهی برای مردم خواهد بود. 

وزیر کم سخن و پر مساله
وزارت اطلاعات به دلیل طبیعت محرمانه خود هیچ گاه از حواشی و شایعات به دور نبوده است. شیخ علی فلاحیان به عنوان دومین وزیر اطلاعات جمهوری اسلامی ایران بعد از پیروزی انقلاب اسلامی نیز از تیغ برنده این شایعات به دور نبوده است. تا جایی که این شیخ شصت ساله بعد از روی کار آمدن دولت اصلاحات بارها از سوی رسانه های دوم خرداد به نفوذ در وزارت اطلاعات و خط دهی به قربانعلی دری نجف آبادی یعنی وزیر اطلاعات دولت نخست سید محمد خاتمی متهم شد. 

قتل های زنجیره ای
هر خبرنگاری به سراغ علی فلاحیان می رود با طرح سئوالی درباره قتل های زنجیره ای شاهد عصبانیت او و گلایه اش از اینکه مگر مساله دیگری نیست که این مسائل را که به من ربطی ندارد را مطرح می کنید را می شنود. یا مثل آنچه در گفت و گو با «خبر» درباره سعید امامی گفت:« ایشان مظلوم واقع شد حالا چرا می‌خواهید امامی را مطرح کنید؟! دلم نمی‌خواهد، خوشم نمی‌آید اینها را زنده کنم. در مصاحبه با ما هر کسی می‌آید همین را مطرح می‌کند: قتل‌های زنجیره‌ای و سعید امامی. حالا هرچه قدر ما هوار بزنیم که این قضیه یک سال و نیم بعد ازما اتفاق افتاده؛ خوب یا بدش به گردن دولت و کسی که وزیر بوده.»

«چه طعنه ها که بر او نزدند و چه بسیار قصد آزرده کردن خیالش را داشتند» توصیف گفت و گویی که 5 آبان امسال با روزنامه «خبر» در خصوص علت طرح برخی شایعات و اتهام ها علیه خود در دوره اصلاحات اظهار داشت: علت اصلی داستان این بود که من با آن شعارهای آقای خاتمی مخالف بودم.

فلاحیان؛ مرد انتخابات های مختلف
فلاحیان که هم اکنون دهه شصت عمر خود را می گذراند، در سوابق کاری خود مسئولیت‌هایی همچون حاکم شرع دادگاه‌های انقلاب اسلامی آبادان، کرمانشاه و مشهد، قائم مقام دادستانی کل انقلاب، مسئول کمیته‌های انقلاب، معاون وزیر اطلاعات، قائم‌مقام وزیر اطلاعات، وزیر اطلاعات، رئیس دفتر بازرسی فرمانده کل قوا و دادستان ویژه روحانیت را ثبت کرده است. همچنین وی در انتخابات های مختلف از حوزه های مختلف شرکت کرده است.

با وجود اینکه در انتخابات ریاست جمهوری سال 76 اولین وزیر اطلاعات ایران یعنی محمد ری شهری از رقابت با سید محمد خاتمی بازماند ، علی فلاحیان در انتخابات ریاست جمهوری بعدی در کنار احمد توکلی، علی شمخانی، عبدالله جاسبی ، حسن غفوری فرد، منصور رضوی، شهاب الدین صدر به رقابت با رییس دولت اصلاحات پرداخت و نام خود را به عنوان دومین وزیر اطلاعات حاضر در رقابت انتخاباتی ریاست جمهوری ثبت کرد. وی که قبل از شرکت در انتخابات ریاست جمهوری هشتم از حضور در مجلس ششم به عنوان نماینده مردم اصفهان باز مانده بود، یک بار دیگر سعی کرد بخت خود را این بار در انتخابات هشتم مجلس از مشهد بیازماید. ولی این بار نیز نتوانست نظر مساعد مشهدی ها را برای ورود به خانه ملت کسب کند. وی که هم اکنون در مجلس خبرگان رهبری دومین دوره نمایندگی مردم خوزستان در این مجلس را سپری می‌کند، در گفت و گو با «خبر» پست سازمانی کنونی خود را «کارشناس دولت» خواند و افزود: در موضوعاتی که فکر می‌کنم به درد کشور می‌خورد کار می‌کنم. یک وقت موضوعات اقتصادی، یک وقت موضوعات فرهنگی. یک مقدار از وقتم هم در اختیار کسانی است که مسئول هستند.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 42274

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 2 =