ایرنا نوشت:

یک منبع دیپلماتیک خاطرنشان کرد: سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه در دیدار با محمد جواد ظریف وزیر خارجه جمهوری اسلامی ایران بر پایبندی مسکو بر اجرای تعهدات خود در زمینه تحویل مجموعه های اس 300 به ایران تاکید کرد.

به گزارش ایرنا، منبع مطلع روز پنجشنبه در گفت وگو با خبرنگاران درباره اظهارات نقل شده از سرگئی لاوروف در دیدارش با محمد جواد ظریف در خصوص ارسال سامانه موشکی اس - 300 در آینده نزدیک به ایران عنوان کرد: در ملاقات دوجانبه روز پنجشنبه وزرای خارجه ایران و روسیه موضوع تحویل این سامانه پدافند هوایی به ایران مطرح شد.

وی افزود: طرف روس در این دیدار بر پایبندی مسکو بر اجرای تعهدات خود در این زمینه و تحویل سامانه پدافند هوایی اس-300 پس از تکمیل آن به ایران تأکید کرد.

مسکو در سال 2010 و تحت فشار غرب فروش سیستم های اس-300 به ایران را ممنوع کرد اما ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه در ماه آوریل ممنوعیت تحویل سامانه موشکی اس-300 به ایران را لغو کرد.

'یان نوویکوف' مدیر اجرایی شرکت روسی 'آلماز آنتی' تولیدکننده تسلیحات پدافند هوایی در روسیه به تازگی اعلام کرد که این شرکت آماده تحویل سامانه موشکی اس - 300 به ایران است.

وی گفت: زمانی که یک توافقنامه تجاری میان ایران و روسیه منعقد شود، سامانه اس-300 را به ایران تحویل خواهد داد.

این مقام روسی تایید کرد که مسکو محدودیت های مربوط به تحویل سیستم اس-300 به تهران را که تحت فشار غرب از سوی روسیه اعمال شده بود، برداشته است.

5252

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 422668

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 8 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 11
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۰۴:۵۳ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۵
    33 3
    بشنو و باور نکن. آیا تا بحال از روسها حرف راست شنیدید و صداقتی دیدید؟
  • بی نام A1 ۰۵:۱۷ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۵
    30 3
    مرگ برروس کثیف
  • بی نام US ۰۷:۱۱ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۵
    18 1
    خب بدین دیگه . پولشم گرفتین که
  • بی نام IR ۰۸:۵۵ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۵
    21 3
    تابلوی که دارن دروغ میگن روسها بازم دنبال گرفتن امتیاز از غربن و این وسط همیشه از ایران بعنوان اهرم فشار استفاده میکنند و مسولین نمیدونم میفهمن یا اینکه مثل همیشه خودشون بخواب میزنند
  • محمد A1 ۰۸:۵۷ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۵
    24 3
    امریکایی ها صد شرف دارن به روسها.... گذشته گواه خیانتهای بیشمار روسها به ایرانه
  • بی نام IR ۰۹:۰۷ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۵
    16 2
    فقط به پايبنديشون تاكيد ميكنن ولي تحويل نميدن كه:
  • بی نام A1 ۰۹:۱۵ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۵
    27 2
    تا روسها بخوان این سامانه رو تحویل بدن دیگه اصن کارآییش رو از دست داده. خسارتهایی رو که روسها در طول تاریخ به ایران زدن هیچ کشور دیگه ای نزده اما نمیدونم چرا هنوز ما داریم باهاش دوستی و معامله میکنیم. آمریکا به نسبت دوست بهتری بوده. قبل انقلاب بهترین تجهیزات و امکانات نظامی رو در اختیار ایران گذاشت ولی الان روسها چی کردن: نیروگاه بوشهر رو بعد این همه سال و پول تحویل ندادن . حتی یک دونه از قطعنامه های سازمان ملل رو وتو نکردن. "اس300" رو که بعد 8 سال تحویل ندادن تو مذاکرات هم که همش لاوروف ول میکرد میرفت و... کی قراره از تاریخ درس بگیریم.
  • بی نام IR ۱۰:۱۴ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۵
    1 1
    "وی گفت: زمانی که یک توافقنامه تجاری میان ایران و روسیه منعقد شود، سامانه اس300 را به ایران تحویل خواهد داد. " نکته تحویل در اهمیت بخش از صحبتهای ایشان هست
  • بی نام A1 ۱۱:۰۳ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۵
    3 0
    توافقنامه جدید تجاری یعنی قرارداد قبلی کنسل باقیمت جدید ایران نباید به خرس قطبی اعتماد کنه چون کفتار هم برادر شغال است
  • کارشناس A1 ۱۱:۱۴ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۵
    1 1
    روس ها همیشه اهل حقه بازی بودند و نمی شه به اونها اعتماد کرد همانطور که نمی شه به غربیها اعتماد کرد. تا زمانی که ایران این سیستم دفاعی رو تحویل نگرفته نباید باور داشت و براش دست زد ضمن اینکه باید منتظر بود و شاهد بود که آیا روسها این سیستم را کامل به ایران تحویل می دهند یا اینکه بعضی قسمتهای حساس اون را حذف کرده و مدعی می شوند که بدون این قسمت هم این سیستم فعال خواهد بود. مثل هواپیمایی هایی که غرب به ایران فروخت و ما شاهد عدم تحویل بعضی از سیستم های حساس هواپیما بودیم. فعلا که دارند بر سر ایران با هم دیگه بازی می کنند.
  • ویجویی A1 ۱۱:۱۵ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۵
    2 1
    روسیه اهداف زیادی از این حرکتش دارن منجمله 1 گرفتن امتیاز از غرب در ازای نفروختن سامانه به ایران 2 گر فتن امتیاز از عربستان در قبال بالا اوردن قیمت نفت 3 در اصطلاح عامیانه موش دووندن و شکست مذاکرات تازه اگرم بفروشه سامانه دستکاری شده و ضعیفترو میده و در ازای اون خواستار رفع شکایت ایران بخاطر ندادن سامانه و فروش اون با بستن قرارداد جدید و گرانتر