وزرای خارجه جمهوری اسلامی ایران و روسیه در حاشیه کنفرانس بین المللی امنیت و ثبات در منطقه شانگهای روز پنجشنبه با یکدیگر دیدار و گفتگو نمودند.

به گزارش خبرآنلاین دکتر ظریف دراین دیدار اظهار داشت : اجلاس همکاری های شانگهای در حوزه امنیت و ثبات منطقه ای ، اجلاس مهمی است و پرداختن به ابعاد مختلف تهدیدات امنیتی در شرایط فعلی منطقه از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

وی افزود نقش روسیه هم بعنوان یک همسایه بزرگ و هم بعنوان عضو موثر گروه کشورهای 5+1 در مذاکرات هسته ای نقشی مهم و با ارزش است.

وزیر خارجه کشورمان با بیان این که دیدار مقامات عالی و مسئولین دو کشور در سطوح مختلف در یکسال اخیر از رشد مطلوبی برخوردار بوده ابراز امیدواری نمود آثار این دیدارها را در تقویت همکاری های فی مابین بیش از پیش مشاهده نماییم.

دکتر ظریف همکاری های فعلی اقتصادی میان تهران و مسکو را امید بخش دانست و افزود مطمئنا ظرفیت های بسیار بیشتری در حوزه های مختلف همکاری های بین دو کشور وجود دارد.

ایشان با اشاره به اهمیت روابط ج.ا.ایران با اتحادیه اورآسیاییاعلام آمادگی نمود تا بستر لازم برای امضای یک موافقتنامه با این اتحادیه بصورت مشترک فراهم گردد.

وزیر امورخارجه کشورمان همچنین بیان نمود که ما آمادگی داریم روی سند همکاری های استراتژیک بین دو کشور بصورت مشترک کار نماییم.

لاوروف نیز در این دیدار ضمن استقبال از روابط دو جانبه، بر توسعه روابط میان دو کشور تاکید نمود و به نقش فعال و سازنده مسکو در روند مذاکرات هسته ای به منظور دستیابی به یک توافق جامع و مطلوب اشاره کرد.

وزیر خارجه روسیه ضمن استقبال از افزایش همکاری های ج.ا.ایران با اتحادیه اورآسیایی، اشاره نمود که مسکو از این ایده حمایت می کند.

وی همچنین بیان نمود که روسیه از طرح همکاری های استراتژیک همه جانبه بین تهران و مسکو استقبال نموده و بر پایبندی این کشور به تمامی موافقتنامه های موجود بین دو کشور تاکید می نماید . بعلاوه ما آمادگی خود را برای همکاری های مشترک نفتی وبانکی اعلام می نماییم.

لاوروف همچنین با ابراز تمایل و حمایت روسیه از عضویت ثابت ایران در سازمان همکاری های شانگهای،اشاره نمود که روسیه نقش فعال ج.ا.ایران بعنوان کشور ناظر را مورد تقدیر قرار می دهد و معتقد است نقش ثابت این کشور می تواند سازمان شانگهای را در دستیابی به اهداف خود تقویت و حمایت کند.

در این دیدار همچنین آخرین تحولات منطقه ای بویژه تحولات سوریه و یمن مورد بررسی و تبادل نظر قرار گرفت وبر دستیابی به یک راه حل مسالمت آمیز و ضرورت مبارزه فوری و همه جانبه با تهدیدات مشترک گروه های افراط گرایی ، تروریستی و تکفیری تاکید گردید.

4949

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 422602

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 8 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • ناشناس A1 ۱۵:۲۹ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۴
    0 0
    این همه آقای ظریف رفتید با یک مشت آمریکایی بی منطق بحث کردید آخرش هم که هیچ، اگر همین قدر با روسیه مذاکره کرده بودید الان اس400 هم گرفته بودید و سه چهار تا دستاورد جدید نظامی داشتید. اقتصاد هم با چین و روسیه بانک مشترک ایجاد کنید اصلا نیازی به دلار و یورو نخواهید داشت. ملت هم خفیف نشن