ایرنا نوشت:

یک مقام مطلع در دولت آلمان مذاکرات هسته ای ایران را اصلی ترین موضوع مورد بررسی در زمینه سیاست خارجی در نشست یکشنبه و دوشنبه آینده (17 و 18 خرداد) سران گروه هفت در این کشور عنوان کرد.

به گزارش ایرنا این مقام ارشد دولت آلمان که حاضر به افشای نام خود نشد، روز پنج شنبه در تشریح برنامه های نشست سران گروه هفت در این کشور، اعلام کرد که سران کشورهای شرکت کننده در نشست گروه هفت،روند مذاکرات هسته ای ایران را نیز بررسی خواهند کرد.

این مقام آلمانی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا موضوع لغو تحریم های ایران نیز در این نشست مطرح می شود یا خیر، تاکید کرد که درمورد جزئیات مذاکرات هسته ای اظهار نظر نمی کند.

وی با اشاره به دیدار آتی 'باراک اوباما' رییس جمهوری آمریکا با 'آنگلا مرکل' صدراعظم آلمان که قرار است روز یکشنبه (17 خرداد) و پیش از برگزاری نشست های اصلی سران گروه هفت، برگزار شود،یادآور شد:دو طرف در این دیدار درمورد موضوعات مهمی همچون برنامه هسته ای ایران، بحران اوکراین و بحران های خاورمیانه و شمال آفریقا بحث و تبادل نظر می کنند.

این مقام آلمانی تاکید کرد مهم ترین موضوع سیاست خارجی در نشست گروه هفت بررسی مسیر راهبردی منطقه خاورمیانه در بحبوحه اختلافات فرقه ای خواهد بود و تصمیم داریم بیشتر به شکل راهبردی درمورد موضوعات منطقه خاورمیانه بحث کنیم.

قرار است در این نشست 'فرانسوا اولاند' رییس جمهوری فرانسه برآورد کلی خود را از وضعیت منطقه خاورمیانه بعد از دیدار اخیرش با مقامات عربستان سعودی و شرکت در نشستی با سران کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس بیان کند.

شهر 'المائو/Elmau' در ایالت 'باواریا' آلمان روزهای 7 و 8 ژوئن (17 و 18 خرداد) میزبان سران هفت کشور صنعتی جهانی یعنی آمریکا، کانادا، انگلیس، فرانسه، آلمان، ایتالیا و ژاپن خواهد بود.

بررسی وضعیت اقتصاد جهانی و تعیین سیاست های امنیتی و خط مشی گروه هفت محور رایزنی ها در این نشست خواهد بود.

غیر از سران این کشورها 'دونالد توسک' رییس شورای اروپایی و 'ژان کلود یونکر' رییس کمیسیون اروپایی نیز در نشست حاضر هستند.

4949

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 422577

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =