ایسنا نوشت:

سرکرده جبهه تروریستی النصره روز چهارشنبه اعلام کرد دولت موسوم به "خلافت اسلامی" که تشکیلات تروریستی داعش سال قبل از تشکیل آن در سوریه و عراق خبر داده بود، غیرقانونی است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، ابو محمد الجولانی، رهبر گروه تروریستی جبهه النصره در گفتگو با شبکه الجزیرة گروه تروریستی داعش را خوارج توصیف کرد.

الجولانی گفت: « داعش ژوئن سال گذشته تشکیل دولت خود را اعلام کرد واین دولت غیرقانونی است و علما آن را رد کرده اند زیرا بر اساس اصول شرعی و قانونی تشکیل نشده است بلکه آن را اعلام و مردم را به پذیرش آن ملزم کرده اند.»

وی افزود اعلام تشکیل دولت داعش در صف نیروها شکاف کاملی ایجاد کرد و این کار به کمک آمریکا آمد که در جنگ با القاعده بود.

این سرکرده جبهه النصره تشکیلات داعش را به خوارج توصیف کرد و اظهار داشت یکی از ویژگی های این گروه مباح کردن خون مسلمانان و تکفیر آنان بدون مجوز قانونی و تکفیر کردن دشمنان است.

الجولانی داعش را به پیمان شکنی متهم و تاکید کرد عناصر داعش تاکنون بسیاری از نیروهای جبهه النصره را سربریده اند و به دار آویخته اند.

وی گفت: « اگر داعشی‌ها توبه نکنند چاره ای جزء جنگ با آنها نداریم. »

الجولانی جدایی خود از سازمان القاعده به رهبری ایمن الظواهری را نیز اعلام کرد و اظهار داشت موضوع قطع ارتباط با القاعده حجم بسیاری از توان وی را گرفته است.

این سرکرده جبهه النصره اظهار داشت تلاش های زیادی برای حل سیاسی بحران سوریه وجود دارد ولی همه آن ها به شکست خواهد انجامید.

5252

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 422482

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 9 =