۱۴ خرداد ۱۳۹۴ - ۰۴:۵۸

دکتر محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان عصر چهارشنبه به منظور شرکت در کنفرانس بین المللی امنیت و ثبات در منطقه همکاری شانگهای وارد مسکو شد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان که به روسیه سفر کرده است، خواستار همکاری کشورهای منطقه برای مبارزه با تروریسم و افراط گرایی شد.

وزیر امور خارجه ایران چهارشنبه شب در بدو ورود به فرودگاه مسکو، هدف از سفر به روسیه را شرکت در اجلاس شانگهای با عنوان «امنیت و ثبات در منطقه» بیان کرد. 

وی با بیان اینکه موضوع افراط گرایی خطری است که همه کشورهای منطقه را تهدید کرده است، تاکید کرد که برای مقابله با آن نیاز به همکاری های منطقه ای و فرا منطقه ای است. 

وی افزود: اجلاس شانگهای فرصتی برای تبادل نظر میان کشورهای منطقه ایجاد کرده است.

ظریف همچنین گفت: در حاشیه اجلاس قرار است با وزیران خارجه کشورهای عضو از جمله چین، روسیه و تاجیکستان به صورت دو و سه جانبه دیدار و تبادل نظر کنیم.

وزیر خارجه کشورمان افزود: با همتایان خود در مسکو درخصوص تهدیدات افراط گرایی در منطقه، آخرین تحولات هسته ای، وضعیت یمن، سوریه، عراق و داعش و مسائل و موضوع های دوجانبه گفت وگو می کند.

ظریف در هنگام ورود به مسکو در فرودگاه «ونوکووای» مورد استقبال رسمی مقام های وزارت امور خارجه روسیه، دکتر مهدی سنایی سفیر کشورمان در این کشور و مسوولان نهادهای ایرانی مستقر در مسکو قرار گرفت.

5252

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 2 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • حامد RO ۱۰:۳۰ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۹
    0 1
    درود بر دکتر ظریف با اقداماتش