رییس مجلس شورای اسلامی گفت: ظرفیت نیروی متخصص ایران در حوزه سلامت بسیار بالا است و حتی کشورهای اطراف ما هم می توانند از این ظرفیت استفاده کنند.

به گزارش ایسنا علی لاریجانی در مراسم افتتاح بیمارستان تخصصی و فوق تخصصی امام سجاد (ع) تبریز، با بیان اینکه موضوع سلامت یکی از مباحث مهم کشور است، اظهار کرد: باید قدردان پیشرفت هایی باشیم که در زمینه بهداشت، درمان و سلامت در کشور ما رخ داده است، در سال های اخیر قدم های بزرگی در این زمینه برداشته شده که نتیجه آن به وجود آمدن نیروهای متخصص در زمینه های مختلف است و ضروری است از این پتانسیل برای خدمات رسانی به داخل کشور و کشورهای مجاور استفاده کنیم.

وی با بیان اینکه ساماندهی وضعیت بهداشت، درمان و سلامت کشور کار مهم مجلس در سال 93 بود که این تلاش مجلس امسال نیز ادامه دارد، خاطرنشان کرد: در سال 92 به دلیل جهش های به وجود آمده در قیمت ارز و کمبود منابع شاهد به وجود آمدن شرایط ناگواری در زمینه سلامت بودیم که مردم از نظر بهداشت و درمان در شرایط سختی زندگی می کردند.

رییس مجلس شورای اسلامی در خصوص اقدامات مجلس برای ساماندهی وضعیت سلامت کشور، گفت: کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با پیشنهادات خود وزارت بهداشت را در این مسیر یاری کرد و این همت و تلاش نمایندگان مجلس باعث ساماندهی وضعیت بهداشت و درمان کشور شد.

لاریجانی با اعلام اینکه مجلس همچنان برای ساماندهی وضعیت بهداشت و درمان تلاش می کند، اظهار کرد: مجلس در سال 94 درصدی را بر مالیات ارزش افزوده اضافه کرد و همچنین بخشی از یارانه های بودجه ای را به بخش بهداشت و درمان اختصاص داد که نشانگر اراده مجلس برای حل مشکلات حوزه سلامت است.

وی افزود: تعداد نیروی متخصص ما در زمینه بهداشت و درمان زیاد است و این نیروهای متخصص بسیار توانا هستند که باید بستر را برای فعالیت آن ها فراهم کنیم.

لاریجانی درباره ساخت بیمارستان تخصصی و فوق تخصصی امام سجاد (ع) تبریز، گفت: به خاطر ساخت چنین بیمارستانی به مسئولان دانشگاه آزاد اسلامی تبریک می گویم و از دکتر منادی تشکر می کنم که برای این کار مهم همت کردند و همچنین به دلیل اینکه دانشگاه آزاد برای توسعه خدمات بین المللی تلاش می کند، خوشحال هستم.

لاریجانی ساخت این بیمارستان را هدیه ای ارزشمند برای مردم آذربایجان دانست و گفت: مردم شریف آذربایجان حق بزرگی بر گردن ایران اسلامی دارند و امیدوارم با افتتاح این بیمارستان مردم استان در بستر سامان یافته تری در زمینه بهداشت و درمان خدمات دریافت کنند.

وی ادامه داد: فعالیت دانشگاه آزاد در زمینه بهداشت دهان و دندان نیز بسیار ارزشمند و قابل تقدیر است و امیدوارم این بیمارستان روزهای آتی خدمات رایگانی به مردم ارایه دهد.

وی با تبریک اعیاد شعبانیه گفت: این گونه اعیاد باعث بیداری همه ما می شود، مخصوصا نیمه شعبان که میلاد امام زمان (عج) است و همه فیوضات الهی در زمان های مختلف از طریق این امام شریف به عالم می رسد و این وابستگی تنها وابستگی فکری نیست، بلکه وابستگی وجودی است و همه ما در تمامی لحظات به وجود امام زمان نیازمند هستیم.

گفتنی است همزمان با افتتاح این پروژه، پروژه های مهمانسرای 120 تختخوابه و دانشکده دندانپزشکی مجهز به 120 یونیت به صورت ویدیوپروژکتور توسط آیت الله مجتهد شبستری و دکتر لاریجانی افتتاح شد.

2929

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 422433

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 12 =