قالیباف: خود را مکلف می‌دانم که از هنرمندان حمایت کنم/ مراسم اختتامیه جشنواره فیلم شهر برگزار شد

محمدباقر قالیباف در اختتامیه پنجمین جشنواره بین‌المللی فیلم شهر گفت که هنرمندان را نباید به حاشیه راند.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، در آیین اختتامیه این جشنواره که در سالن همایشهای برج میلاد برگزار میشد چهرههای بسیاری حضور داشتند. از رییس سازمان فرهنگی و هنری شهرداری تهران گرفته تا عده زیادی از سینماگران کشور. 

اجرای این مراسم هم بر عهده امیرحسین مدرس بود که از قالیباف خواست به همراه دبیر جشنواره و رییس سازمان فرهنگی و هنری تندیس و لوح تقدیری را به ابراهیم حاتمیکیا تقدیم کنند. 

قالیباف در این مراسم گفت: «مدتی در برگزاری جشنواره فیلم شهر وقفه ایجاد شد و امیدوارم در آینده دیگر تعطیلی برای این جشنوراه پیش نیاید.» 

او با بیان این که سینماگران در به تصویر کشیدن شهرها و ارتقای کمی و کیفی آنها میتوانند کمک کنند اظهار داشت: نیک شهر مطلوب بر و پایه استوار است. نخست به رایمان و زندگی اخلاقی و دیگر کارآمدی در بستر تفکر و علم.»

شهردار تهران همچنین گفت که خود را مکلف میداند بدون منت در اختیار اصحاب فرهنگ و هنر باشد و اگرچه در دوره مدیریت خود با فراز و نشیبهایی روبرو بوده ولی سعی کرده از این مسئله غفلت نکند. 

او با اشاره به اینکه همه جوامع خط قرمز دارند و ملت هنرمندان ما به این موضوع توجه دارند‌، گفت: ما مکلف هستیم از هویت ملی و دینی خودمان دفاع کنیم.همانطور که دیگر فرهنگ‌ها هم چنین کاری انجام می‌دهند هرچند بسیاری از فرهنگ‌ها به ویژه فرهنگ غربی‌آمریکایی با وا دادگی‌ای که دارد آثار منفی خود را هم به همراه دارد.

او در پایان سخنان خود خاطرنشان کرد: اگر گاهی اشکالی در کار بود نباید فشار بیاوریم و هنرمندی را ازعرصه هنر به حاشیه برانیم. ما مکلف هستیم برای دفاع از فرهنگ و هنر این مرز و بوم و آینده‌ کشورمان فعالیت و حمایت کنیم.

 در بخش‌های مختلف این برنامه دوساعت و نیمه،‌ اهدای جوایز بخش بین‌الملل که خواندن نام برگزیده‌ها را امیر اسفندیاری (مدیر بخش بین‌الملل) برعهده داشت‌، با سرعت تمام شد و در این بخش رضا میرکریمی و علیرضا رئیسیان‌ جزو کسانی بودند‌ که جایزه بهترین کارگردانی و بهترین فیلم و نیز بهترین فیلمنامه را دریافت کردند.

در بخش اهدای جوایز فیلم‌های داستانی بلند(ویدئویی) هم شهاب حسینی به عنوان بهترین بازیگر نقش اول مرد معرفی شد که به دلیل فیلمبرداری امکان حضور در مراسم را نداشت اما پیش از آن جایزه خود را به کودکان سرطانی تقدیم کرده بود.

پایان بخش مراسم هم اهدای جایزه به علی ملاقلی‌پور کاگردان فیلم «قندون جهیزیه» بود که او پس از دریافت تندیس و لوح خود در سخنانی از هیات داوران انتقاد کرد.

او با ابراز تاسف برای هیات داوران مبنی بر اینکه کار آهنگساز فیلم «قندون جهیزیه» را ندیدند تا جایزه دستاورد فرهنگی هنری به او اهدا شود و نیز ندیدن بازی صابر ابر و نگار جواهریان‌، گفت: متاسفم که هیچ کدام از اعضای «قندون جهیزیه» شایسته کاندیدا شدن دانسته نشدند‌ و هیات داوران از مردم همیشه عقب‌تر هستند.

در این مراسم بهرام عظیمی کارگردان فیلم سینمایی انیمیشنی «تهران 1500 » نیز جایزه ویژه دبیر جشنواره را دریافت کرد.

از جمله هنرمندان و سینماگرانی که در این اختتامیه حضور داشتند به مسعود کیمیایی‌، سیروس الوند،‌ رویا افشار‌، مهتاب کرامتی‌، منوچهر محمدی‌، حسین ملکی‌، منصور لشکری قوچانی‌، محمدرضا عباسیان،‌ امیر سمواتی‌، بهرام عظیمی‌، بهرام توکلی‌، علیرضا رئیسیان،‌ سیروس الوند،‌ فرهاد اصلانی‌، مصطفی کیایی‌، علی و وحید جلیل وند‌، مریلا زارعی‌، برزو ارجمند‌، محمد ساربان‌، محمد حسین لطیفی‌، امیر آقایی‌، بهروز افخمی‌، مجتبی راعی‌، احمد میرعلایی‌،علیرضا امینی‌، محمد احسانی‌(مدیر شبکه یک سیما) و رضا میرکریمی‌ (مدیرعامل خانه سینما)، می‌توان اشاره کرد.

۵۷۲۴۴

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 422310

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 2 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 4
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • توحید A1 ۰۷:۰۸ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۳
    14 6
    از پسرشان چه خبر؟ ایران هستند یا نه؟
  • بی نام IR ۰۷:۱۰ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۳
    4 4
    تبلیغات محور انتخاب.
  • بی نام A1 ۰۷:۳۸ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۳
    3 2
    مگه شهرداری وزارت فرهنگه ؟
  • مهدی EU ۰۷:۵۶ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۳
    5 2
    با سانسور کردن نمیشه از هنرمند حمایت کرد، با سلیقه ای کردن پخش فیلم ها توسط سینما های انحصاری شهرداری نمی شه از هنرمند حمایت کرد..